До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок природознавства у 3 класі "Які рослини - квіткові?"

Про матеріал

Мета даного уроку: продовжити формувати поняття рослини, групи рослин, дати уявлення про квіткові рослини та їх розмноження;

формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв΄язки;

розвивати логічне мислення;

виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи

Перегляд файлу

Картинка 30 из 97270 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Наташа\мама 2\DSC09235.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: продовжити формувати поняття рослини, групи рослин, дати  уявлення

           про квіткові рослини та їх розмноження;

           формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв΄язки;

           розвивати логічне мислення;

           виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи

 Тип уроку: комбінований        

 Обладнання: гербарії та малюнки квіткових рослин; колекції плодів і насіння,      

                        таблиці, фотознімки, репродукції картин, колекція «Комахи-  

                        запилювачі».

Картинка 9 из 17395ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Нас він кличе на урок.

Чим ми швидше розпочнемо,

Тим побільше знань зберемо.

Девіз сьогоднішнього уроку:                Діяти активно,

                                                                 Думати оперативно,

                                                                 Сперечатися доказово

                                                                  Для всіх обов΄язково.

Хвилинка спостережень

  • Яка сьогодні погода?
  • Чи були зранку опади?
  • Якою є температура повітря?
  • Порівняємо сьогоднішню погоду з погодою попереднього тижня. Що ви помітили?

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

1.Перевірка домашнього завдання

2.Фронтальне опитування

      -   На які групи вчені розподілили всі рослини на Землі?

  • Чому водорості вважаються найпростішими за будовою?
  • Чому вони так називаються?
  • Які органи вже є у наступної групи — мохів?
  • Яких органів з відомих вам не мають рослини всіх цих груп?
  • Чому хвойні рослини називають вічнозеленими?

3.Індивідуальне опитування.

Завдання 1. Користуючись наочністю, розкажи про водорості за планом. 

1.Назва групи. 

2.Назви рослин групи.

3.Де ростуть.  

4.Значення в природі та для людей.

1

5.Цікаві відомості про рослини цієї групи.

Завдання 2. Користуючись наочністю, розкажи про мохи за тим самим планом.

Завдання 3. Користуючись наочністю, розкажи про хвощі та папороті за тим самим планом.

Завдання 4. Користуючись наочністю, розкажи про хвойні рослини за планом.

D:\Наташа\мама 2\DSC09176.JPG

 ІІІ. Повідомлення теми й цілей уроку. Мотивація навчальної   діяльності школярів

Картинка 20 из 94    -Сьогодні ми з вами будемо вивчати найбільш поширену на Землі, найбільшу за кількістю видів, найбільш красиву групу рослин. До того ж, вони мають велике практичне значення в житті людей. Що це за рослини, ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадки.

Стала на поляні

В жовтім сарафані.

Підросте — всміхнеться,

Для вітрів вбереться

В платтячко біленьке,

Картинка 1 из 907Пишне та легеньке. (Кульбаба)

Із зеленої сорочки,

Що зітхав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх, відгадай! (Конвалії)

У зеленім кожушку

Костяній сорочці

Я росту собі в ліску,

Всім зірвати хочеться! (Ліщина)

Навесні цвітуть мої свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

2

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)

На сонечко схожий і сонце я люблю,

За сонцем повертаю голівоньку свою. (Соняшник)

Під лопухом зелене яйце з хвостом. (Огірок)

В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (Морква)

Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.

Відгадай, що за рослина? (Пролісок)

— Отже, які рослини будемо вивчати на уроці? (Квіткові)

ІV. Сприйняття та первинне усвідомлення матеріалу

   -Сьогодні продовжимо вивчення рослин. Рослини поширені всю­ди — в усіх кліматичних зонах, на всіх континентах, і живуть вони в різних умовах. Квіткові рослини у своїй великій різноманітності впливають на клімат Землі, на газообмін в атмосфері. Як ви думаєте, чому? Що вони виділяють? (Кисень) Звідки взялася така велика кількість рослин? Із чого вони виростають?

П'ята група рослин — це квіткові рослини. Цей відділ охоплює близь­ко 300 тисяч видів. Представники цього виду поширені майже скрізь на земній кулі. Близько шостої частини суші вкривають ліси. Велику площу займають також степи, савани, луки, поля культурних рослин. Живуть квіткові рослини як у прісних водоймах, так і в морях і оке­анах. Таким чином, квіткові рослини займають панівне становище. Всі квіткові рослини мають корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням.

D:\Наташа\мама 2\DSC09236.JPG

Серед квіткових рослин є дерева, кущі, трав'янисті рослини. Вони використовують енергію сонця, поживні речовини ґрунту, повітря і воду, перетворюючи їх у вуглеводи (крохмаль, цукри), білки, жири тощо. А ці органічні продукти

3

споживають тварини і люди. Квіт­кові рослини у великій різноманітності впливають на клімат Зем­лі, на газообмін в атмосфері, зокрема виділяють кисень, необхідний для життя. 

1.Бесіда з демонстрацією квітучих кімнатних рослин, таблиць, ма­люнків

рослин цієї групи.

D:\Наташа\мама 2\DSC09156.JPG

  •    Яка істотна ознака є у всіх цих рослин?
  •    На які вже відомі вам групи поділяються квіткові рослини?
  •   Які органи є у всіх квіткових рослин?
  •   Яке значення має квітка? Плід із насінням?

2.Розповідь учителя з елементами бесіди, використовуючи  фотознімки

D:\Наташа\мама 2\DSC09240.JPG

4

 

План

  1. Поширення квіткових рослин на Землі.
  2. Різноманітність і кількість видів.
  3. Значення їх у природі як джерела кисню і поживних речовин.
  4. Значення квіткових рослин (практичне, естетичне, пізнаваль­не) для людей.

Під час розповіді вчителя учні активізуються запитаннями і завданнями:

  •   Порівняйте між собою всі групи рослин, які бачите на малюн­ках, таблицях, у гербаріях.
  •   У чому ви бачите ускладнення в будові квіткових рослин?
  • Без чого неможливе життя на Землі?

 Яке практичне і пізнавальне значення мають квіткові рослини?

D:\Наташа\мама 2\DSC09101.JPG
– Які почуття викликають у вас первоцвіти у весняному лісі, запашні трави

на червневих луках, різнобарвні хризантеми, жоржини, айстри восени?

3.Фізкультхвилинка

Два прихлопи, три притопи,

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо,

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядем, два – присядем,

Настрій гарний.

Покружляли, повертілись,

І тихенько всі усілись.

4. Робота з текстом підручника (с. 85—87).

а) З'ясуйте, навіщо рослинам квітка: чи тільки для окраси рос­лини, чи тільки

для того, щоб нею милуватися, як ми це щой­но робили.

5

б) Прочитайте другий і третій абзаци і розкажіть, як утворюєть­ся плід з насінням, за яких саме умов.

в) Прочитайте четвертий абзац про рослини, які запилюються вітром, визначте, які з них трав'янисті, які є деревами, які — кущами.

5. Практична робота з гербаріями та малюнками рослин, які запилю­ються комаха-ми і вітром.

Розгляньте гербарії та малюнки, розкладіть їх на дві групи, до­ведіть, що

одні рослини запилюються комахами, а інші — вітром.

6. Робота з текстом і малюнками підручника (с.86).

Розгляньте малюнки, поміркуйте, як розповсюджуються ці пло­ди в природі; де в цих плодах сховане насіння.

7. Робота з колекціями «Комахи-запилювачі», «Плоди і насіння».

а) Перелічіть, які метелики, жуки та інші комахи є запилювачами рослин.

- Які особливості їх будови сприяють запиленню?

- Чому влітку вулики з бджолами вивозять на поля, де рос­туть гречка, соняшник, у липові гаї, на лісові галявини?

- Чи можна знищувати метеликів, навіть якщо вони нале­жать до комах-шкідни-ків та їх гусені пошкоджують листя капусти, редьки та інших рослин?

б) Перелічіть плоди і насіння, які ви бачите в колекціях. З яких вони рослин?

D:\Наташа\мама 2\DSC09126.JPG

  • Які пристосування для розповсюдження вітром вони мають?
  • Які пристосування для розповсюдження птахами?
  • Які пристосування для розповсюдження іншими тварина­ми вони мають?

 V. Узагальнення та систематизація вивченого

6

 

 

Бесіда

  • Чому після дощової весни невисокий урожай яблук, слив?
  • Чому навесні в сади виносять вулики з бджолами?
  • Помічено, що бджоли збирають небагато меду, якщо дощові весна й літо. Чому?
  • Які зв'язки між квітковими рослинами і комахами?
  • Що таке пилок, нектар?

VI. Підсумки  уроку

Фронтальне опитування

  • Чим відрізняються квіткові рослини від рослин, які ви вчили?
  • Для чого використовують квіткові рослини?
  • Назвіть свою улюблену квіткову рослину. Розкажіть її будову

VII.  Оцінювання учнів

VIII. Домашнє завдання

  1. Опрацювати статтю підручника «Які рослини – квіткові?» (с. 85—87).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Наташа\мама 2\DSC09235.JPG7


 


 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 січня
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку