До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

урок з природознавства для 3 класу на тему "Вода має бути чистою"

Про матеріал

Для сучасного учня на сьогодні не достатньо отримувати знання лише з підручника Даний матеріал надає можливість учителеві урізноманітити навчальний процес,застосувавши різні види завдань

Перегляд файлу

 

 

Тема. Вода має бути чистою.

 

Мета: формувати уявлення про значення води в природі, про цінність її для

            людини, про  шляхи забруднення і способи охорони від забруднення,

            про участь дітей  в охороні   та збереженні води ;

            формувати вміння висловлювати цінні судження;

            удосконалювати вміння працювати в групах, спостерігати,

            порівнювати, робити висновки, бачити зміни в природі та вміти їх

            пояснювати;

            розвивати усне та писемне зв’язне мовлення;                                                                                                                                   

            виховувати естетичне сприймання природи, прагнення берегти її, 

            охороняти її,  зокрема воду.

Обладнання: 1.У групі : альбоми, кольорові олівці, текст «Цілющі озера»

                         2.У вчителя на столі: газована вода, звичайна вода, склянка з

                         молоком, олією, марганцевим розчином, записи пісень

                        «Молитва за Україну», «Чом, чом, чом, земле, моя»;

                         3. На дошці: схематичний малюнок «Кругообіг води в

                         природі», завдання  для кожної групи. 

 

Хід уроку

I.Організація класу

Учні повторюють правила роботи в групах.

II.Мотивація навчальної діяльності

           1.Слово вчителя.

Тема сьогоднішнього уроку Добра «Вода має бути чистою». На нашому уроці ми будемо робити наукові відкриття, малювати плакати – звернення до людини про бережливе ставлення до води, до всього живого; вдосконалювати свої знання про воду як про речовину, без якої не може жити жодний живий організм; славити воду за допомогою поетичного слова, музичних звуків і фарб.

           2.Поетична хвилинка.

(кожній групі було дано завдання приготувати вірш,  в якому оспівується краса природи)

Вірші: «Дощ із краплі починається» М. Сингаївський, «Дивосвіт» Л.Забашта, «Тече вода з – під явора» Т. Шевченко, «Наша річка»                                М. Вінграновський.

А зараз відгадайте про яку річку йде мова?

Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине,

Простори України

Розкішно прикрашає,

Очиці милує дитини

 

3. Музична пауза.

(Учні під керівництвом учителя виконують пісню «Стоїть гора високая).          4.Мозкова атака або (розминка для сірих клітинок)

  1. Доберіть спільнокореневі слова до слова вода:
  2. На столі стоять дві пляшки:  в одній звичайна вода, а в другій – газована «Березівська».Чим вони схожі? У чому їх відмінність?
  3. Хто швидко і правильно відповість на питання: що це? (по черзі учитель показує склянки з молоком, чаєм, марганцем)
  4. Гра «хто швидше?(назвати розчинна речовина чи ні: сода, сіль, пісок, марганець, крейда)

      5.Хвилинка ерудита.

  • Чому на кришці каструлі, в якій кипить вода, з внутрішнього боку утворюється краплини?
  • Коли мокра білизна висихає швидше влітку чи восени? Чому?
  • Чому плями від олії, масла не можна змити водою?
  • За якої умови вода із твердого стану переходить у рідкий?
  • За якої умови вода із рідкого стану переходить у твердий?

III. Опрацювання нового матеріалу

1.Слово вчителя

Кожному живому організму потрібна вода – це істина. На землі стає все менше чистої води. Чому? З давніх – давен українці шанобливо ставилися до річок, озер, криниць, джерел. Берегли і плекали їх, бо знали, що вода – то життя на землі. Та в щоденному ритмі нашого сьогодення ми по – іншому стали дивитись на світ. Усе брали від природи, «не чекаючи милостей», а з віддачею не поспішали. І ось настав час, коли природа вже не може віддавати, а благає: «Людино! Захисти, врятуй мене від самої себе».

         2. Виступи  «учнів – кореспондентів».

1) Гарний наш Дніпро, мальовничі його береги. Про Славутич написані оповідання, вірші, співають пісні. Але, нажаль, все частіше ми чуємо, що вода в ньому не така чиста, як слід, і що її стає менше. Дорослі повинні зберегти , а діти -  допомогти їм. Улітку, відпочиваючи на пляжі, треба бути охайними. Не треба залишати після себе залишки їжі, папір, пляшки. Якщо приїхали автомобілем, ні в якому разі  не можна мити його на березі річки. Змитий бензин, мастило потрапляють у пісок, а потім у воду. На воді потрібно поводитись так, як гарна господиня в домі.

2) Стародавні гори Карпати славляться на всю Україну цілющими джерелами.

                                                    З – під землі біжить водичка,

                                                    Але це не озерце, 

                                                     Не струмочок, і не річка,

                                                     А цілюще джерельце.

Люди помітили, що джерельна вода корисна. Вона допомагає лікувати різні хвороби. Тепер біля цих джерел збудовано санаторії. В них лікуються й відпочивають дорослі і діти.

3) Воду глибоко шанували наші предки. Особливо магічну силу, вірили вони, мала так звана «непочата» вода, набрана в криниці до схід сонця.

 Воду на Водохреща і Стрітення святили в церкві. Освячену воду колись зберігали в кожній родині упродовж року. Нею кропили в хаті, освячували паску.

 Вода, що спливає у струмку чи річці, могла забрати і понести далеко всі хвороби, варто було тільки викупатися в ній до схід сонця у чистий четвер перед Великоднем чи на сам Великдень опівночі.

 Отож, прислухайтесь до людських повір`їв і загартовуйте себе цілющою водою.

 3. Музична пауза.

Учні разом з учителем виконують пісню «Ой у полі криниченька».

(Слова учні вивчили з уст своєї бабусі.)

 4. Слово вчителя.

Проблемою всіх людей на землі є «екологічні» захворювання природи. Природа Землі схожа на організм людини, тільки дуже великий. Як кровоносна система живить усі клітини людського організму, так криниці, ріки і моря несуть воду та поживні речовини до всього   живого на планеті. Сьогодні хвилювання людей небезпідставні, бо Земля захворіла з нашої вини. І святий обов’язок кожного із нас – вилікувати Землю, повернути їй усі несплачені борги, як про це йдеться у вірші Петра Грецького.

Криниця.

Де стали в ряд стрункі ялиці,

Гойдають зелень молоду,

Там й досі батькова криниця

Хлюпоче в рідному саду.

Було колись, як спрага брала,

Ми – невгамовні дітлахи –

До неї низько припадали,

Немов знесилені птахи.

Прийти б до неї знов, напитись

Її прозорої снаги,

І низько, низько їй вклонитись

За всі несплачені борги.

 5. Слухання музики «Чом, чом, чом, земле моя».

 6. Турнір «Добро і Зло»

Звертаюсь до вас віршем поета:

Любі діти! Відкривайте

Серце для добра!

Всім, хто поруч, подаруйте

Крихітку тепла!

Сильні будьте! Не лякайтесь

Боротьби зі злом.

Пам’ятайте – перемога

Завжди за добром.

Оголошується турнір Добра зі Злом. У кожній групі визначте одне Зло, що було вчинено воді чи будь-якому живому організму через воду; визначте Добро, яке повинні зробити люди, щоб знищити Зло.

 Отже, від кожної групи повинні виступити по два учні. Діти працюють в групах. Від кожної групи виступають двоє : Добро і Зло. Члени комісії оцінюють.

 7. Хвилинка малювання.

 Кожна група малює плакат на захист води, звернення до людей, прикріпляє його на дошці.

 Конкурс плакатів.

 8. Фізкультпауза.

Всі ми – діти Землі і Неба!

Всі, хто маленькі, хочуть рости!

«Чисті повітря й водичку нам треба», -

Просить з нас кожен:

     І я, і ти.

Хочемо ми, щоб сонце світило,

Хочемо ми, щоб поле родило.

І щоб навколо квіти цвіли1

Хочемо, хочемо, хочемо ми!

Хочемо ми, щоб красень цей ліс

З нами угору ріс і ріс!

Хочемо ми, щоб у мирі завжди

Люди, тварини  й рослини жили.

Ми – крапельки природи,

Її творіння ми.

Повітря, землю і воду

Будемо ми берегти.

IV. Контроль і закріплення якості засвоєння.

  1. Самостійна робота в групах (тестові завдання)
  1. Під час екскурсії ти натрапив на замулене джерело. Що ти зробиш?

а) нап`юся води і піду;

б) розчищу від мулу;

в) обкладу камінням;

г) посаджу деревце.

2. На Землі багато води, але її треба економити. Чому?

а) у природі мало прісної води;

б) замулюється озера і болота;

в) вода замерзає;

г) вода випаровується.

3. Яких правил треба дотримуватись, щоб вода у водоймах було чистою?

а) не розчищати водойми;

б) не скидати сміття і відходи у водойми;

в) будувати очисні споруди;

г) висаджувати рослини на берегах водойм.

 2. Бесіда з учнями.

Поговоримо про те, що нам, жителям села Першотравневе слід зробити, щоб зберегти водоймища нашого довкілля. Учні нашої школи неодноразово розчищали джерельця на території нашого села.             

3.Колективне складання казки «Подорож краплинки» (учні спираються на знання казки  В. О. Сухомлинського)

V. Підсумок уроку Доброти.

Вчитель підбиває підсумки уроку, називає :

  • яка група працювала найбільш спокійно, активно, дружно;
  • яка група відповідала найбільш правильно і точно, яка була найкмітливішою;
  • плакат якої групи є найбільш вдалим;

 Отже, повідомляє,  скільки балів заробив кожний із вас.

VI. Домашнє завдання.

Розповісти рідним про сьогоднішній урок Доброти, про те як ми вирішили берегти воду нашого довкілля (скласти правила поводження біля водойм (джерел); прочитати статтю «Цілющі джерела».

 Звучить «Молитва за Україну»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
12 січня
Переглядів
1315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку