Дата Урок Природознавство 2 кл.
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів . Контрольна робота № 6 за темою «Людина і природа»
Мета: Перевірити знання учнів уявлення про взаємозв’язки людини і природи; розвивати наполегливість, зосередженість, бачення прекрасного в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи.
Обладнання. Сигнальні картки, малюнки.
Тип уроку. Перевірка знань, умінь і навичок..
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Підсумок фенологічних спостережень.
2.Перевірка домашнього завдання
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Фронтальна бесіда
- Які явища відбуваються з рослинами влітку?
- Які зміни в природі спричиняють ці явища?
- Які бувають рослини за тривалістю життя?
- Наведіть приклади однорічних рослин; багаторічних рослин.
2)Серед поданих назв плодів і насіння позначте «зайву» і поясніть свій вибір. Яблуко, груша, горіх.
Очерет, горобина, черемха.
3)Згадайте казки, у яких ви зустрічалися із плодами. Назвіть ці плоди.
* « Принцеса на горошині» — .,. (біб). (Г. X. Андерсен)
*«Ріпка»— ...(ріпа).
*«Горбоконик» — ... (зерно). (П.Ершов)
* «Попелюшка» — ... (гарбуз). (Ш.Перро)
*«Пригоди Чиполліно» — ... (помідор, вишня). (Дж. Родарі)
2.Робота над прикметами.
Проліски — очі березня. У березні курка нап'ється води з калюжі.
Як березень не хмуриться, а вже весною пахне. У березні позаду і попереду зима.
Ворони купаються ранньою весною — до тепла.Червоний колір Місяця у березні — ознака швидкого похолодання, посилення вітру, але ненадовго.
Сніг навесні тане з північної сторони мурашника — літо буде теплим.
Якщо рання весна щедрить інеєм — на хорошу погоду.
Жайворонок з'явився — до тепла, а зяблик — до холоду.
Травень — пора цвітіння. Як на дощ багатий май — щедрий буде урожай.
Якщо на воді річок та озер розстелилося листя білого латання, заморозків не буде.
Якщо загули бджоли над горобиною, то це означає, що скоро кінець весни і починається літо.
3.Написання контрольної роботи № 6
1 варіант
1.Вкажи , який ланцюг живлення зустрічається на луках
А водорості – карась - чапля
Б зерно диких трав – полівка - лелека
В насіння шишки – білка - куниця
2. Дуб, сосна, береза – це група рослин
А верхнього ярусу
Б середнього ярусу
В нижнього ярусу
3. Доповни речення. Червона книга містить відомості про…
А усі рослини і тварин, що зустрічаються на території України.
Б лікарські та екзотичні рослини і тварини України.
В рослини і тварини, що перебувають під загрозою зникнення.
4. З’єднай лініями назву пори року та її ознаку
Осінь ● ● починається рух соків у дерев та кущів
Літо ● ● опадає листя
Весна ● ● дозрівають ягоди
5. Пригадай правила поведінки у лісі. Що дозволено робити у лісі?
_______________________________________________________________________________________
6. У водоймах та біля них ростуть такі рослини.
_______________________________________________________________________________________ 2 варіант
1. Вкажи , який ланцюг живлення зустрічається у водоймах
А водорості – карась - чапля
Б зерно диких трав – полівка - лелека
В насіння шишки – білка - куниця
2. Подорожник, конвалія, кропива – це група рослин
А верхнього ярусу
Б середнього ярусу
В нижнього ярусу
3. Де містяться відомості про рослини і тварини України, які перебувають під загрозою зникнення?
А у Конституції України
Б у Червоній книзі України
В в Енциклопедії про тварин і рослин
4.З’єднай лініями назву пори року та її ознаку в житті тварини
зима ● ● пташки вчать малечу літати
літо ● ● пташки відкладають яйця
весна ● ● деякі тварини сплять
5. Пригадай правила поведінки у лісі. Що заборонено робити у лісі?
_______________________________________________________________________________________
6. У лісі ростуть такі рослини
_______________________________________________________________________________________
4.Робота над загадками
-Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим півником.
Схопила півня на обід, та й замела мітлою слід. (Лисиця)
По гілках вона стрибає. Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст. Як намисто, оченята. Хто це? Спробуй відгадати! (Білка)
Я — вухастий ваш дружок, в мене сірий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуса. Я усіх-усіх боюся. (Заєць)
Хочу нього шуба є, та як холод настає, він не їсть тоді, не п'є,
І не ходить, не гуляє,а у лігво залягає. (Ведмідь)
Котиться клубочок, зовсім без ниточок. Замість ниточок — триста голочок. (їжак)
- Які з цих тварин змінюють забарвлення хутра?
- Які з цих тварин готують запаси кормів?
- Які з цих тварин готуються до зимової сплячки?
5.Гра «Продовж ланцюг живлення»
Морква, заєць, … Сіно, козуля, …
- Наведіть приклади, як пов'язана нежива і жива природа.
- Що таке ланцюг живлення?
- Наведіть приклади, як пов'язані рослини і тварини.
- Наведіть приклади, як пов'язані різні тварини.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Творча робота.
Намалюйте літо