Конспект уроку з природознавства для 2 класу "Запитання природі"

Про матеріал
Урок створений навчити дитину брати участь в обговоренні багатьох проблем за допомогою використання інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

                                                    Природознавство

                                                             2 клас 

Тема: Коли ліс дякує, а коли – ображається.

Мета: Розширити знання про ліс. Формувати правильну культуру поведінки у лісі.

Обладнання: картки, кольорові олівці, малюнки, маски тварин, дитячі міні-проекти з малюнками

                                                   Хід уроку

1.Організація уроку:

Я всміхаюсь сонечку - здраствуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці - хай воно росте!

Я всміхаюсь дощику – лийся мов з відра!

Людям усміхаюся, зичу всім добра!

Сьогодні у нас незвичайний урок, урок діалог «Коли ліс дякує, а коли ображається». Ми будемо працювати творчими групами. Групи називаються:

1)Літо. ( учасниками у цій групі будуть діти, які народились влітку);

2)Осінь. (учасниками у цій групі будуть діти, які народились восени);

3)Зима. (учасниками у цій групі будуть діти, які народились взимку);

4)Весна. (учасниками у цій групі будуть діти, які народились навесні).

Повідомлення синоптиків:

Яка пора року (число, місяць)?

Яка погода ( дощ, сніг, опади)?

Температура повітря сьогодні …

Ці відомості запишіть, будь ласка, на картці №1. Коли ви це зробите, перевірте себе перегорнувши картку на зворотний бік.

2.Оголошення теми уроку:

Ліс – наша «зелена скарбничка». У лісі стільки всього цікавого та корисного: рослини, звірі, квіти, ягоди, гриби! У лісі ми насолоджуємось природою. Що це значить берегти ліс? Чи може ліс на нас ображатись? Як ліс може дякувати?

Скарбничка запитань:

Розгорніть, будь ласка, свої картки №2.

Які правила поведінки в лісі ви запам’ятали?

Чому у лісі треба намагатись ходити стежинками?

Як правильно збирати гриби?

Чи можна робити букети з лісових квітів?

Пізнавальні завдання:

Робота групами:

                                                        Ми – дослідники!

Моделювання ситуацій:

1) На березі озера відпочивав вуж. Діти побачили його і закричали: «Гадюка».

Чому вони помилились? (у вужа жовті цяточки, а у гаюки їх немає)

2) Я врятувала зерно фермера, зробила те, з чим не могли впоратись 20 котів. Назвали мене «крилатою кішкою».

Хто я ? (сова)

3)Отрута гадюк на цю маленьку лісову тваринку майже не діє.

Хто ця тваринка? ( їжак)

4)Засперечались мишка- полівка, кажан, їжак: Хто найдовше спить?

Хто переміг? (кажан)

Ми – знавці рідного лісу

1)Рослиноїдна тварина, яка влітку їсть траву, взимку кору, гілки дерев. Живе 7 років. (заєць)

2) Розумна, витривала, хижа тварина. Житло будує серед коріння дерев, близько від води. ( вовк)

3) Ця тварина скидає лопатоподібні роги у листопаді. Любить сіно та сіль.

Її називають лісовою коровою. (лось)

3)Довжина сірої тваринки 75 см. Її бажано остерігатись. Сама не нападає, шипить, аби на неї не наступили. (гадюка)

Ми – помічники лісу

 

Завдання для групи «Зима» - продовжити оповідання:

    Миколка з матір’ю поспішали до зимового лісу. На санчатах вони везли моркву, капусту, сіно. Вночі була заметіль. Миколку з матір‘ю дуже  хвилювало питання, що будуть їсти зайці. Тому вони … 

Завдання   для групи «Весна» - продовжити оповідання:

У лісі розквітли конвалії. На тонесеньких ніжках, під зеленою парасолькою ці лісові дзвіночки були надзвичайно гарними, красивими. Ольга хотіла подарувати букетик мамі. Вона саме опустила руку, щоб зірвати квітку, але зробити це завадило…

Завдання для «Літо»  - продовжити оповідання:

Хлопці Данило І Миколка вирішили знищити яєчка всіх зозуль. Навіщо такі птахи лісу. Тільки вони це зробили , ліс почав вмирати. А все тому, що зозулі … 

Завдання для групи «Осінь» - продовжити оповідання:

Осінь. Маленька дівчинка Маринка прийшла до лісу. Побачила, я к з дуба опадає листя, і вирішила йому допомогти. Вона принесла з дому клей, різнокольоровий папір, ножиці,  і почала приклеювати листя , яке вже опало, і нове. А дубу стало ще гірше. Бо не знала Маринка …   

Нове завдання!!!

У високому  старому лісі 5 поверхів - ярусів.

5 поверх – верхівки найвищих дерев. (ялини, дуба)

4 поверх -  клен, береза, горобина.

3 поверх – молоді дерева, кущі.

1, 2 поверх – гриби , квіти.

Підвал – коріння дерев, рослин.

Я вам диктую назви рослин, дерев, а ви записуєте в зошитах, на якому поверсі знаходяться ці рослини: клен, береза, дуб, калина, троянда, коріння сосни. А тепер перевірте свої відповіді з карткою №3.

3.Підсумок.

Ви – юний цвіт нової України.

У ваші очі дивиться народ.

І пройти шлях вам суджено єдиний,

Сягнуть в житті небачених висот,

Ви – українці. Вдачею і словом.

Вам до лиця і ніжність і любов,

Усім співала ненька колискову,

І мудрість дарувала барвінкову,

Щоб добротворцем кожен в світі жив.

 

docx
Додано
25 травня 2019
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку