УРОК "Природознавство: ЯКА ЧИСЕЛЬНІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ЗЕМЛІ? Інформатика: НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ У ІНТЕРНЕТІ"

Про матеріал
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК в 4 му класі Природознавство – інформатика ТЕМА: Природознавство: ЯКА ЧИСЕЛЬНІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ЗЕМЛІ? Інформатика: НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ У ІНТЕРНЕТІ
Перегляд файлу

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК в 4 му класі

Природознавство – інформатика

ТЕМА: Природознавство: ЯКА ЧИСЕЛЬНІСТЬ НАСЕЛЕННЯ ЗЕМЛІ? Інформатика: НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ У ІНТЕРНЕТІ

МЕТА: Природознавство - продовжувати формувати уявлення про людину, як частину природи, зокрема, про раси людей, про подібність і відмінність між ними, про причини утворення рас на Землі; познайомити учнів з чисельністю населення світу; учити знаходити потрібну інформацію у Інтернеті, сформувати уявлення про людські раси та їх зовнішні ознаки; розвивати пізнавальний інтерес; уміння працювати з інтернет ресурсами,  виховувати повагу до представників усіх рас.

Інформатика - Повторити призначення  програми-браузера і  пошукової системи, редактора презентацій; удосконалити вміння використовувати рядок пошуку для знаходження інформації в мережі Інтернет, повторити алгоритм збереження зображення, знайденого в Інтернеті, додавання зображення до слайду презентації.

 

МЕТОДИЧНО_ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: картки для рефлексії, відео презентація «Населення світу»; картки з завданнями для роботи в групах, музична фізкультхвилинка.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент Рефлексія

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

Визначення погоди уроку. У кожного учня по три картки. Завдання дітей: обрати лише одне, що відповідає настрою, з яким вони прийшли на урок. (2 слайд)

  • СОНЕЧКО - у мене дуже гарний настрій і я хочу працювати;
  • СОНЕЧКО З ХМАРИНКОЮ - мені все одно. Що буде відбуватися на сьогоднішньому уроці;
  • ХМАРИНКА - я не хочу думати, працювати. Мені здається, що я нічого не памятаю.

Одну із вибраних карток діти демонструють вчителю, тим самим оцінюючи свій настрій і налаштування на роботу. Учитель вивішує на дошці збільшену картку, яка найбільш відповідає настрою учнів.

Усміхніться один одному. Подумки побажайте однокласникам успіхів. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно на уроці працювати

(Слайд 3)

 

Сьогодні на уроці на вас чекає: (4 слайд)

Результати спостережень змін у природі від нашого синоптика;

Природнича розминка «Чи вірите ви?»;

Сьогодні ви зізнаємось про чисельність населення на планеті Земля;

Згадаєте що таке браузери та презентація;

Як завжди попрацюєте з цікавинками;

Виконаєте пошукову роботу в Інтернеті.

 

Робота за таблицею (заповнення колонок Я знаю…., Я хочу дізнатись… (Слайд 5)

ЗНАЮ                      ХОЧУ                        ДІЗНАВСЯ

 

 

Інтернет подібний океану. Він весь час оновлюється, змінюється. У ньому з’являється у великих обсягах нова інформація. Для того, щоб переглянути знайдену інформацію, нам допомагають спеціальні програми (браузери, слайд)

Встановити відповідність: браузери (Слайд 7)

Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні пошукові сервери, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існує багато пошукових систем. Ми знайомимося одним з них(Google). Кожна пошукова система має власну веб-сторінку.

Якою пошуковою системою ми користувались на уроках інформатики?

Цікавинка

27 вересня 1998 року — «день народження» найпопулярнішої пошукової системи Google.

12  листопада 1998 року в Харкові відбулося офіційне відкриття відомої української пошукової системи МЕТА.

Назвати виділені елементи сторінки пошукової системи.

Інтернет можна порівняти з чарівником, який виконує ваші бажан­ня і демонструє потрібну вам інформацію. Але цей чарівник не вміє чи­тати ваші думки, їх потрібно правильно сформулювати.

Ребус: як називаються слова, які необхідно ввести у рядок пошуку.

Запрошую до компютерів 4 учні. Сьогодні ви виконаєте роль Дослідників. (Слайд 12)

Вам потрібно: знайти інформацію відповідно завданню

  1. Люди яких національностей живуть на планеті Земля?
  2. В якій частині світу мешкає найбільше людей, ніж в будь-якій іншій?
  3. Назвіть частину світу в якій люди не живуть зовсім?
  4. Скільки мов існує у світі? Які мови найпоширеніші?

 

ІІ. Актуалізація набутих знань.

 

Виступ чергового синоптика

  • Зараз  пора року  ---------------,
  • Місяць------------,
  • Число------------,
  • День тижня _____________.
  • Опади (є /немає)
  • Вітер(помірний/сильний/тихо)
  • Хмарність(хмарно/сонячно/хмарно з проясненнями)
  • Температура повітря (+4)

 

Природнича розминка «Чи вірите ви?» (Слайд 14)

(з використанням сигнальних карток. Діти піднімають сигнальні картки «Так» - червона долонька, «Ні» - зелена долонька, коментуючи свою відповідь)

 

• Чи вірите ви в те, що глобус — збільшена модель Землі? (так)

• Чи вірите ви в те, що Земля має кулясту форму? (так)

  • Чи вірите ви в те, що глобус і карта зменшені у декілька разів за допомогою масштабу? (так)

• Чи вірите ви в те, що на світі більше суші, ніж води? (ні)

• Чи вірите ви в те, що аби читати карту, не потрібно знати умовні знаки? (ні)

• Чи вірите ви в те, що аби читати карту, слід уміти користуватися масштабом? (ні)

 

 

Вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя з використанням презентації

 

Усі ви знаєте, що люди на планеті живуть різні. Як ви гадаєте, чому? Чим вони відрізняються? Що у них спільного? 

(14 слайд)

Величезні групи людей зі спільною історією та мовою складають народ чи етнічну групу. Іноді в одній країні живуть різні народи. Люди яких національностей живуть на планеті Земля – відповідь Дослідника

Щороку населення нашої планети зростає, тому що народжується людей більше, ніж  помирає. Це добре, чи погано? (кілька варіантів відповідей дітей розгляньте з точки зору, що вони усі мають право бути правильними) (15 слайд)

Відповідь дослідника - У Китаї мешкає більше людей, ніж у будь-якій іншій країні світу. Частина світу, де живе найбільше людей, - це Азія (понад 3 млрд.) Європа посідає друге місце, за нею йдуть Африка,  Північна Америка, Південна Америка та Австралія.

Відповідь Дослідника - В Антарктиді немає людей, які б там жили постійно. Як ви вважаєте, чому так?

Населення Землі становить понад 6 млрд. осіб.

(Слайд 16) На карті умовно кольором позначено щільність населення нашої планети. Як думаєте, чим це зумовлено? Варіантів у дітей – безліч. І майже усі – правильні. Тут же повторюємо нумерацію багатоцифрових чисел.

 

1,2 – країни з  високою кількістю населення – які проблеми їхнього існування?  ( нестача їжі, води, грошей, житла, бідність, хвороби…) (Слайд 17)

3,4 -   країни з  малою кількістю населення     – які проблеми їхнього існування?  (несприятливі природні умови, висока вартість продуктів харчування, віддаленість…)      

Таким чином, близько 15-10 тис. років тому людина розселилася по всім освоєним нині територіям, але дуже нерівномірно.

З часом представники усіх рас перемішались між собою, розселились по всій планеті.

 

Розповідь легенди підготовленим учнем

Що в цій легенді є правдою?

 

Все людство поділилося на раси. Раси являють собою організовані групи людей, які об’єднані спільними зовнішніми ознаками - будовою тіла, формою обличчя, кольором шкіри, структурою волосся.

Такі зовнішні ознаки сформувалися в результаті пристосування людської фізіології до умов зовнішнього середовища.

Найбільш чисельною є європеоїдна раса, до неї відносять близько 45 % населення планети. Європеоїди заселяють територію Європи, частину Азії, Південну і Північну Америку та Австралію. У цих людей світла шкіра, м’яке, пряме волосся, вузький ніс, тонкі губи, колір очей може бути різним. (18 слайд)

Другий за чисельністю є монголоїдна раса. До монголоїдної раси відносяться люди, що проживають в Азії, а також аборигени Північної Америки - індіанці. У них жовтуватий колір шкіри, чорне, пряме волосся, очі вузькі, ніби щілинки, обличчя плоске, широкий ніс, губи трохи потовщені. До цієї раси належать монголи, китайці, японці, корейці та ін. народи Азії. (19 слайд)

Негроїдна раса займає третє місце за чисельністю. Представники цієї раси проживають на території Африки. Для них характерні темний колір шкіри, волосся та очей, волосся кучеряве або хвилясте, у більшості з них широкий ніс, губи товсті. Після рабовласницького періоду, представники негроїдної раси залишилися проживати на території Південної та Північної Америки. (20 слайд)

Австрало́їдна ра́са  — велика раса, що виділяється багатьма антропологами поруч із європеоїдною, монголоїдною та негроїдною. До австралоїдної раси відносять аборигенів Австралії, меланезійців, папуасів, негритосів, окремі популяції мешканців Океанії. Для представників раси характерні темний колір шкіри, широкий ніс з порівняно високим переніссям, товсті губи, які зближують їх з негроїдною расою. (21 слайд)

Зі зростанням населення Землі народи різних рас дедалі тісніше спілкувалися між собою. Тому з'явилися мішані раси – мулати (нащадки негрів та європейців), метиси (нащадки індіанців та європейців), самбо (нащадки індіанців та негрів) (22 слайд)

Відповідь Дослідника - Нині у світі існує понад 2000 мов. Майже половина людства розмовляє індоєвропейськими мовами. Найбільш поширені з них – англійська, іспанська, російська, французька, арабська, німецька, а також китайська, японська та мова хінді. (23 слайд)

 

Фізкультхвилинка

 

Алгоритм збереження зображення, знайденого в Інтернеті

 

Кажуть «Краще один раз побачити, ніж декілька разів почути». Ми також будемо слідувати цьому прислів’ю

 

За ознаками вгадайте расу і доберіть відповідну фотографію в інтернеті

  1. До типових представників певної групи належать корінні жителі Австралії, Меланезії, Південно – Східної Азії, Індії. Глибоко посаджені очі, розріз їхній широкий. Колір райдужки переважно темний, іноді майже чорний. Ніс широкий, яскраво виражене плоске перенісся. Волосся на голові темного кольору. Структура їхня жорстка, вони можуть бути кучерявими або ледь кучерявими. Середній зріст людей, частіше вище середнього. Статура худорлява, довготелесі. (Австралоїдна (океанійська) раса)

2. Люди, які становлять цю групу є поселенцями таких територій: Східна Центральна і Південна Африка; частина Бразилії; деякі народи США, представники Вест-Індії. Дуже темний, іноді синяво-чорний колір шкіри, адже вона особливо багата на вміст мелоніну. Широкий розріз очей. Вони великі, темно-коричневі, майже чорні. Волосся темне, кучеряве, жорстке. Зріст варіюється, частіше низький. Кінцівки довгі, особливо руки. Ніс широкий і плоский, губи дуже товсті, м’ясисті. (Негроїдна (чорна) раса)

3. Для представників цієї групи характерні особливі риси, що дають їм змогу пристосуватися до досить важких зовнішніх умов: пустельних пісків і вітрів, снігових заносів та ін. Це корінні жителі Азії та значної частини Америки. Характерні для них ознаки: вузький або косий розріз очей. Волосся на голові жорстке, темного кольору, прямої структури. Ніс не широкий, перенісся розташоване низько. Губи різної товщини, частіше вузькі. Колір шкіри варіюється у різних представників від жовтого до смаглявого, зустрічаються і світлошкірі люди. (Монголоїдна (жовта) раса)

4. У першу чергу позначимо переважні місця проживання людей з цієї групи, зокрема; Європа, Північна Африка, Західна Азія. Таким чином, представники об’єднують дві головні частини світу Європу і Азію. Умови життя різнилися, тому загальні ознаки це усереднений варіант після аналізу всіх показників, зокрема такі риси зовнішності: горизонтальний розріз очей, вузький ніс, різні завдовжки  губи, м’яке кучеряве або пряме волосся. (Європеоїдна раса)

Заключна частина Рефлексія

Робота за таблицею – заповнення колонки Я дізнався…..

Домашнє завдання: с. 67-69 опрацювати; пригадайте мультфільми або книжки про своїх однолітків – представників інших народів. Про які цікаві звичаї та традиції народів світу вам відомо?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Пронумеруй команди так, щоб отримати алгоритм збереження зображення, знайденого в Інтернеті.

 

Введи ім'я файла у відповідне поле.

 

 

Клацни кнопку Зберегти.

 

 

Виклич контекстне меню зображення.

 

 

Вибери команду Зберегти зображення як

 

 

Вибери потрібну папку.

 

 

 

Пронумеруй команди так, щоб отримати алгоритм збереження зображення, знайденого в Інтернеті.

 

Введи ім'я файла у відповідне поле.

 

 

Клацни кнопку Зберегти.

 

 

Виклич контекстне меню зображення.

 

 

Вибери команду Зберегти зображення як

 

 

Вибери потрібну папку.

 

 

Пронумеруй команди так, щоб отримати алгоритм збереження зображення, знайденого в Інтернеті.

 

Введи ім'я файла у відповідне поле.

 

 

Клацни кнопку Зберегти.

 

 

Виклич контекстне меню зображення.

 

 

Вибери команду Зберегти зображення як

 

 

Вибери потрібну папку.

 

КАРТКА 1

До типових представників певної групи належать корінні жителі Австралії, Меланезії, Південно – Східної Азії, Індії. Глибоко посаджені очі, розріз їхній широкий. Колір райдужки переважно темний, іноді майже чорний. Ніс широкий, яскраво виражене плоске перенісся. Волосся на голові темного кольору. Структура їхня жорстка, вони можуть бути кучерявими або ледь кучерявими. Середній зріст людей, частіше вище середнього. Статура худорлява, довготелесі.

КАРТКА 2

Люди, які становлять цю групу є поселенцями таких територій: Східна Центральна і Південна Африка; частина Бразилії; деякі народи США, представники Вест-Індії. Дуже темний, іноді синяво-чорний колір шкіри, адже вона особливо багата на вміст мелоніну. Широкий розріз очей. Вони великі, темно-коричневі, майже чорні. Волосся темне, кучеряве, жорстке. Зріст варіюється, частіше низький. Кінцівки довгі, особливо руки. Ніс широкий і плоский, губи дуже товсті, м’ясисті.

КАРТКА 3

Для представників цієї групи характерні особливі риси, що дають їм змогу пристосуватися до досить важких зовнішніх умов: пустельних пісків і вітрів, снігових заносів та ін. Це корінні жителі Азії та значної частини Америки. Характерні для них ознаки: вузький або косий розріз очей. Волосся на голові жорстке, темного кольору, прямої структури. Ніс не широкий, перенісся розташоване низько. Губи різної товщини, частіше вузькі. Колір шкіри варіюється у різних представників від жовтого до смаглявого, зустрічаються і світлошкірі люди.

КАРТКА 4

У першу чергу позначимо переважні місця проживання людей з цієї групи, зокрема; Європа, Північна Африка, Західна Азія. Таким чином, представники об’єднують дві головні частини світу Європу і Азію. Умови життя різнилися, тому загальні ознаки це усереднений варіант після аналізу всіх показників, зокрема такі риси зовнішності: горизонтальний розріз очей, вузький ніс, різні завдовжки  губи, м’яке кучеряве або пряме волосся. (Європеоїдна раса)

  1.                Люди яких національностей живуть на планеті Земля?

 

  1.                В якій частині світу мешкає найбільше людей, ніж в будь-якій іншій?

 

  1.                Назвіть частину світу в якій люди не живуть зовсім?

 

  1.                Скільки мов існує у світі? Які мови найпоширеніші?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку