Урок "Призма" (бізнес - гра) .Підсумковий урок по темі.

Про матеріал

Підсумковий урок по темі "Призма" у вигляді бізнес-гри.

В грі бере участь 4 команди, кожна з яких представляє правління банку. Гравці кожної команди обирають собі президента банку. Президент має право приймати кінцеве рішення за підсумками кожного завдання гри. Члени кожної команди – це правління банку. Назви банків на столах: «Приватбанк», «Авальбанк», «Кредобанк», «Імексбанк».

Перегляд файлу

Пісумкове заняття по темі «Призма». Геометрія

Мета уроку:

1)формувати навички застосовувати теоретичний матеріал до розв‘язування задач по даній темі, набути навичок роботи в групі, набути навичок творчо мислити;

2) розвивати логічне мислення, розвивати пошукову пізнавальну діяльність, розвивати самостійність;

3) виховувати інтерес до математики, виховувати відповідальність за успіхи свого колективу.

Обладнання: таблиці, картки, тестові завдання, жетони.

                                                     Епіграф. « У великому саду геометрії кожний      

                                                          може знайти собі букет за смаком».

                                                                                           Д. Гільберт        

                                                     Хід уроку.

І. Очікувані результати уроку. Формулювання мети.

  • Застосовувати теоретичний матеріал до розв‘язування задач;
  • Набути навичок роботи в групі;
  • Набути навичок творчо мислити;
  • Звертатися до власного досвіду та залучати його до розв‘язування задач.

ІІ. Вступне слово вчителя.

Сьогодні на занятті ми будемо грати у «Бізнес – гру». В грі бере участь 4 команди, кожна з яких представляє правління банку. Гравці кожної команди обирають собі президента банку. Президент має право приймати кінцеве рішення за підсумками кожного завдання гри. Члени кожної команди – це правління банку. Назви банків на столах: «Приватбанк», «Авальбанк», «Кредобанк», «Імексбанк».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Створити асоціативний кущ на термін «Призма». Студенти згадують все, що виникає в їхній  пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім - другорядні. Викладач фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».

IV. Тестування по теорії.

Кожна група одержує тестові завдання по теорії. Час виконання 3-4 хвилини. Взаємоперевірка. За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал ( 1 гривню). За кожну неправильну відповідь – 0 балів ( 0 гривен). Таким чином кожний банк має можливість поповнити свій капітал на 12 гривен.

Тести

 

1. Призма це:

А.Многокутник.

Б. Многогранник.

В. Тригранник.

Г. Тіло обертання.

 

2. Скільки граней має куб?

А. Чотири.

Б Дві.

В. Шість.

Г. П‘ять.

 

3. Усі бічні ребра призми:

А. Перетинаються.

Б. Мимобіжні.

В. Паралельні.

Г. Збігаються.

 

4. Якими фігурами є бічні грані прямої призми?

А. Трикутниками.

Б. Паралелограмами.

В. Прямокутниками.

Г. Ромбами.

 

5. Висотою призми називають:

А, Відстань між бічними ребрами.

Б. Відстань між площинами основ.

В. Відстань між бічними гранями.

Г. Відстань між площинами бічних граней.

 

6. Площа повної поверхні прямої призми обчислюється за формулою:

А.

Б.

В.

Г.

 

7. Паралелепіпедом називають призму, основою якої є:

А. П'ятикутник.

Б. Паралелограм.

В. Трапеція.

Г. Трикутник.

 

8. Скільки бічних граней має паралелепіпед?

А. Дві.

Б. Чотири.

В. Шість.

Г. Вісім.

 

9. Діагоналі паралелепіпеда перетинаються в одній точці та:

А. Рівні.

Б. Їх безліч.

В. Точкою перетину діляться навпіл.

Г. Їх три.

 

10. Якщо ребро куба дорівнює 3 см, то його площа поверхні дорівнює:

А. 9 .

Б. 54.

В. 27.

Г. 36.

 

11. Протилежні грані паралелепіпеда:

А. Паралельні і мають різні площі.

Б. Перпендикулярні.

В. Паралельні і рівні.

Г. Рівні і перпендикулярні.

 

12. Скільки граней має 10-кутна призма?

А. 12.

Б. 11.

В. 10.

Г. 8.

 

V. Усне розв‘язування задач.

Кожній команді по черзі пропонуються усні задачі для розв‘язування. Вартість кожної запропонованої задачі 2 гривні.

Задача 1.

Довжина ребра куба 5 см. Знайдіть площу повної поверхні цього куба.

Відповідь. 150 кв. см.

Задача 2.

Знайдіть діагональ цього куба.

Відповідь.см.

Задача 3.

Знайдіть діагональ прямокутного паралелепіпеда за трьома вимірами

Відповідь. 11.

Задача 4.

У прямокутному паралелепіпеді сторони основи 7 дм і 24 дм, а висота 8 дм. Знайдіть площу діагонального перерізу цього паралелепіпеда.

Відповідь. .

Задача 5 (для всіх). Хто розв'яже швидше.

Знайдіть площу повної поверхні прямокутного паралелепіпеда, якщо а = 10см, в = 22 см, с= 16 см.

Відповідь. 1464 см.

VI. Аукціон задач.

На торги виставляється для продажі задачі, вартість яких по 4 гривні.

Задача 1.

Діагональ куба дорівнює см. Знайдіть площу діагонального перерізу куба.

Відповідь.см.

Задача 2.

Пряма ВК проходить через середину сторони квадрата АВСД. Знайдіть площу квадрата, якщо площа трикутника АВК дорівнює 3 см.

Відповідь. 12 см.

VII. Практична робота.

Кожна група одержує модель призми. Завдання для практичної роботи:

  1. Зробити необхідні вимірювання і знайти площу повної поверхні паралелепіпеда.
  2. Обчисліть площу більшої бічної грані.
  3. Обчисліть діагональ .

Оцінюється одна робота від групи ( 4 бали – 4 гривні).

VIII. Розв‘язування прикладних задач.

Кожне правління банку одержує одну й ту ж умову прикладної задачі і розв‘язує її.

Задача. Прямокутну кімнату довжиною 5,6м; шириною 3м; висотою 1, 3м  потрібно обклеїти шпалерами. У кімнаті є одне вікно шириною 2,3м і висотою 1,3 м та двоє дверей шириною 1,1м і висотою 2,1 м. Скільки для цього знадобиться шпалер, якщо довжина кожного рулону 10 м і ширина 53см?

 Відповідь. Приблизно 7 рулонів.

IX. Підсумок уроку.

За кількістю набраного капіталу визначаємо банк – переможець. Оцінюються всі члени правління банку , що переміг.

Бліц – опитування.

  1. Що нового ви навчились на уроці?
  2. Що сподобалось особливо під час уроку? Що не сподобалось?
  3. Чи досягли ми очікуваних результатів уроку?

X. Домашнє завдання. Виконати домашню контрольну роботу.

1. Знайдіть третій вимір прямокутного паралелепіпеда, якщо а=6см, в=7см, а діагональ паралелепіпеда 11см:

а) 4см              б) 6см                в) 11см            г)8см.

2. Скільки діагоналей можна провести в чотирикутній призмі?

а) 4             б) 6                в) три            г)8.

3. Якою фігурою є діагональний переріз прямої призми?

а) паралелограм             б) прямокутник                в) трикутник.           

4. Знайдіть ребро куба, якщо площа повної поверхні його дорівнює 150 .

а) 5 см             б) 6 см             в) 3см          г)10 см.

5. Бічне ребро прямої призми 10 см, а в основі лежить прямокутний трикутник з катетами 12 см і 5 см. Знайдіть діагональ найбільшої бічної грані призми.

а) 10см             б) 13см             в)см          г) см.

 

doc
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Апостолова Г.В.)
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку