Підсумковий урок по темі "Призма" у вигляді бізнес-гри.
В грі бере участь 4 команди, кожна з яких представляє правління банку. Гравці кожної команди обирають собі президента банку. Президент має право приймати кінцеве рішення за підсумками кожного завдання гри. Члени кожної команди – це правління банку. Назви банків на столах: «Приватбанк», «Авальбанк», «Кредобанк», «Імексбанк».
Пісумкове заняття по темі «Призма». Геометрія
Мета уроку:
1)формувати навички застосовувати теоретичний матеріал до розв‘язування задач по даній темі, набути навичок роботи в групі, набути навичок творчо мислити;
2) розвивати логічне мислення, розвивати пошукову пізнавальну діяльність, розвивати самостійність;
3) виховувати інтерес до математики, виховувати відповідальність за успіхи свого колективу.
Обладнання: таблиці, картки, тестові завдання, жетони.
Епіграф. « У великому саду геометрії кожний
може знайти собі букет за смаком».
Д. Гільберт
Хід уроку.
І. Очікувані результати уроку. Формулювання мети.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні на занятті ми будемо грати у «Бізнес – гру». В грі бере участь 4 команди, кожна з яких представляє правління банку. Гравці кожної команди обирають собі президента банку. Президент має право приймати кінцеве рішення за підсумками кожного завдання гри. Члени кожної команди – це правління банку. Назви банків на столах: «Приватбанк», «Авальбанк», «Кредобанк», «Імексбанк».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Створити асоціативний кущ на термін «Призма». Студенти згадують все, що виникає в їхній пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім - другорядні. Викладач фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».
IV. Тестування по теорії.
Кожна група одержує тестові завдання по теорії. Час виконання 3-4 хвилини. Взаємоперевірка. За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал ( 1 гривню). За кожну неправильну відповідь – 0 балів ( 0 гривен). Таким чином кожний банк має можливість поповнити свій капітал на 12 гривен.
Тести
1. Призма це:
А.Многокутник.
Б. Многогранник.
В. Тригранник.
Г. Тіло обертання.
2. Скільки граней має куб?
А. Чотири.
Б Дві.
В. Шість.
Г. П‘ять.
3. Усі бічні ребра призми:
А. Перетинаються.
Б. Мимобіжні.
В. Паралельні.
Г. Збігаються.
4. Якими фігурами є бічні грані прямої призми?
А. Трикутниками.
Б. Паралелограмами.
В. Прямокутниками.
Г. Ромбами.
5. Висотою призми називають:
А, Відстань між бічними ребрами.
Б. Відстань між площинами основ.
В. Відстань між бічними гранями.
Г. Відстань між площинами бічних граней.
6. Площа повної поверхні прямої призми обчислюється за формулою:
А.
Б.
В.
Г.
7. Паралелепіпедом називають призму, основою якої є:
А. П'ятикутник.
Б. Паралелограм.
В. Трапеція.
Г. Трикутник.
8. Скільки бічних граней має паралелепіпед?
А. Дві.
Б. Чотири.
В. Шість.
Г. Вісім.
9. Діагоналі паралелепіпеда перетинаються в одній точці та:
А. Рівні.
Б. Їх безліч.
В. Точкою перетину діляться навпіл.
Г. Їх три.
10. Якщо ребро куба дорівнює 3 см, то його площа поверхні дорівнює:
А. 9 .
Б. 54.
В. 27.
Г. 36.
11. Протилежні грані паралелепіпеда:
А. Паралельні і мають різні площі.
Б. Перпендикулярні.
В. Паралельні і рівні.
Г. Рівні і перпендикулярні.
12. Скільки граней має 10-кутна призма?
А. 12.
Б. 11.
В. 10.
Г. 8.
V. Усне розв‘язування задач.
Кожній команді по черзі пропонуються усні задачі для розв‘язування. Вартість кожної запропонованої задачі 2 гривні.
Задача 1.
Довжина ребра куба 5 см. Знайдіть площу повної поверхні цього куба.
Відповідь. 150 кв. см.
Задача 2.
Знайдіть діагональ цього куба.
Відповідь.см.
Задача 3.
Знайдіть діагональ прямокутного паралелепіпеда за трьома вимірами
Відповідь. 11.
Задача 4.
У прямокутному паралелепіпеді сторони основи 7 дм і 24 дм, а висота 8 дм. Знайдіть площу діагонального перерізу цього паралелепіпеда.
Відповідь. .
Задача 5 (для всіх). Хто розв'яже швидше.
Знайдіть площу повної поверхні прямокутного паралелепіпеда, якщо а = 10см, в = 22 см, с= 16 см.
Відповідь. 1464 см.
VI. Аукціон задач.
На торги виставляється для продажі задачі, вартість яких по 4 гривні.
Задача 1.
Діагональ куба дорівнює см. Знайдіть площу діагонального перерізу куба.
Відповідь.см.
Задача 2.
Пряма ВК проходить через середину сторони квадрата АВСД. Знайдіть площу квадрата, якщо площа трикутника АВК дорівнює 3 см.
Відповідь. 12 см.
VII. Практична робота.
Кожна група одержує модель призми. Завдання для практичної роботи:
Оцінюється одна робота від групи ( 4 бали – 4 гривні).
VIII. Розв‘язування прикладних задач.
Кожне правління банку одержує одну й ту ж умову прикладної задачі і розв‘язує її.
Задача. Прямокутну кімнату довжиною 5,6м; шириною 3м; висотою 1, 3м потрібно обклеїти шпалерами. У кімнаті є одне вікно шириною 2,3м і висотою 1,3 м та двоє дверей шириною 1,1м і висотою 2,1 м. Скільки для цього знадобиться шпалер, якщо довжина кожного рулону 10 м і ширина 53см?
Відповідь. Приблизно 7 рулонів.
IX. Підсумок уроку.
За кількістю набраного капіталу визначаємо банк – переможець. Оцінюються всі члени правління банку , що переміг.
Бліц – опитування.
X. Домашнє завдання. Виконати домашню контрольну роботу.
1. Знайдіть третій вимір прямокутного паралелепіпеда, якщо а=6см, в=7см, а діагональ паралелепіпеда 11см:
а) 4см б) 6см в) 11см г)8см.
2. Скільки діагоналей можна провести в чотирикутній призмі?
а) 4 б) 6 в) три г)8.
3. Якою фігурою є діагональний переріз прямої призми?
а) паралелограм б) прямокутник в) трикутник.
4. Знайдіть ребро куба, якщо площа повної поверхні його дорівнює 150 .
а) 5 см б) 6 см в) 3см г)10 см.
5. Бічне ребро прямої призми 10 см, а в основі лежить прямокутний трикутник з катетами 12 см і 5 см. Знайдіть діагональ найбільшої бічної грані призми.
а) 10см б) 13см в)см г) см.