Урок про Україну та малу батьківщину (сценарій 1-го уроку)

Про матеріал
Цей матеріал чи сценарій першого уроку про нашу малу батьківщину в першу чергу (м.Чугуїв Харківської області), підійде для учнів 7-9 класів
Перегляд файлу

01.09.21

Перший урок на тему: «Моя рідна країна»  для учнів-б класу.

Мета. Ознайомити учнів з історією України, шляхом становлення незалежності Української держави; розширити і поглибити поняття громадянськості, розвивати в учнів прагнення бути свідомим громадянином, патріотом України; виховувати любов до рідної землі, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

 Обладнання: ноутбук,карта України, символи, книги про рідний край, на столі - вишитий рушник, гілка калини, колоски, барвінок, чорнобривці.

 Форма проведення: заочна подорож Харківською областю та м.Харків та Чугуїв.

 Хід уроку:

Перегляд соціального рекламного ролика про Україну (Як звучить Харків) https://www.youtube.com/watch?v=tTEqV_wO54Q

 Вступне слово вчителя.

 Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Материнський образ України встає з полинових степів і глибинного чорнозему, як барви визирають із зажури поліських озер, що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на повен зріст із карпатських верховин.

 Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка нічна на цій землі. Багатовікова історія українського народу, народу-великомученика, на долі якого було досить лиха... Майже кожне століття, як свідчать джерела, розпочате голодними роками, наслідками епідемій, спустошливими війнами, чужоземними навалами. З XV століття, з часів козаччини, почалася національно-визвольна боротьба за побудову незалежної самостійної держави. Але шлях до незалежності був тяжкий і тернистий. Важко назвати країну, яка б пережила те, що пережила Україна за більш ніж півтисячолітнє поневолення (1240 - 1991 р.)

Відданість Батьківщині – це одухотворена любов’ю до Батьківщини готовність до соціально значущої діяльності, вірність ідеалам Батьківщини, своєму громадянському обов’язку, готовність відповідально виконувати свої обов’язки; «розчинятися» у своїй справі.

Запитання для обговорення: Чи потрібна така якість у наш час? Чому?

  • Чи знаєте ви дорослих, які виявили відданість Батьківщині? Чи є такі серед ваших земляків, родичів?(відповіді учнів)
  • Як, на вашу думку, старшокласник може проявити відданість? (Насамперед, через соціальну ініціативу і соціально значущу діяльність; через сумлінне виконання власних обов’язків; через готовність зробити щось корисне для класу, школи, громади тощо).

Вправа на зняття емоційного напруження «Помінятися місцями» (5 хв)

Мета: активізувати учасників, підвищити їхній позитивний настрій.

Учні сидять у колі на стільцях. Учитель пропонує помінятися місцями тим, хто:

  •                   з піднесеним настроєм йшов до школи, з радістю зустрівся з друзями, вчителями;

В цьому році виповнюється 255-річчя створення Харківської області,святкуючи його, ми не повинні забувати,що ми народилися на Харківщині, Чугуївщині, Слобожанщині, що є частиною нашої величної країни -України.

 Наша мала Батьківщина-це наше місто, що лежить на берегах Сіверського Дінця. Свято-Покров-ський собор, будівля військової канцелярії, будівля торгових рядів, будівля штабів військових поселень та інші історичні пам’ятки нагадують минувшину. Але і сучасність нашого міста також героїчна і має всі приводи пишатися ним. Про нього навіть знімають кліпи ( перегляд кліпу https://www.youtube.com/watch?v=khVesUUMeFs )

А ще наше місто називають батьківщиною видатного художника,якого…? Звичайно ж,Іллі Юхимо-вича Рєпіна, який провів свої дитячі та юнацькі роки та потім,уже будучи знаменитим майстром навідувався до рідних місць з родиною,відпочивав та плідно працював(перегляд ілюстрацій).

В будинку,де він жив,зараз працює і приймає відвідувачів дім-музей видатного художника,на території якого встановлено пам’ятник Рєпіну.

 З 1953 року в Чугуєві працює дитяча художня школа,яка по праву вважається однією з кращих на Слобожанщині, її учні неодноразово ставали переможцями та лауреатами конкурсів, у тому числі й міжнародних.

І сьогодні наші земляки прославляють рідне місто на різних рівнях: на учбовому(перемоги в пред-метних олімпіадах),спортивному, господарському та багатьох інших. Яка людина може перемагати і прославляти? Та, перш за все, яка уміє мріяти, літати – у мріях, у думках, у снах. Політаємо? (прегдяд відеоролика про Чугуїв з висоти пташиного польоту https://www.youtube.com/watch?v=9KvxvxIkPrM ).

А як добре ви знаєте Україну? Які чудові чи видатні місця, міста та села ви відвідали? Що про них можете сказати? – перегляд відеоролика «Подорож Україною».

У вас є можливість написати свої побажання, що стосуватимуться вас,нашого класу, нашого міста та країни на нашому дереві бажань. Коли людина мріє і дуже чогось прагне- воно неодмінно збудеться ( написання на приклеюваних листочках та прикріплення) також ви можете написати, що вам не подобається та покласти своє звернення до кошика скарг, я їх обов’язково прочитаю і намагатимусь допомогти, якщо зможу.

Остання частина уроку буде присвячена профілактичній роботи щодо COVID-19

(ознайомлення з правилами гігієни, носіння масок, пересування тощо- прегляд відеороликів про COVID-19)

 

 

  •  

 

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку