01.09.21
Перший урок на тему: «Моя рідна країна» для учнів-б класу.
Мета. Ознайомити учнів з історією України, шляхом становлення незалежності Української держави; розширити і поглибити поняття громадянськості, розвивати в учнів прагнення бути свідомим громадянином, патріотом України; виховувати любов до рідної землі, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
Обладнання: ноутбук,карта України, символи, книги про рідний край, на столі - вишитий рушник, гілка калини, колоски, барвінок, чорнобривці.
Форма проведення: заочна подорож Харківською областю та м.Харків та Чугуїв.
Хід уроку:
Перегляд соціального рекламного ролика про Україну (Як звучить Харків) https://www.youtube.com/watch?v=tTEqV_wO54Q
Вступне слово вчителя.
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Материнський образ України встає з полинових степів і глибинного чорнозему, як барви визирають із зажури поліських озер, що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на повен зріст із карпатських верховин.
Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка нічна на цій землі. Багатовікова історія українського народу, народу-великомученика, на долі якого було досить лиха... Майже кожне століття, як свідчать джерела, розпочате голодними роками, наслідками епідемій, спустошливими війнами, чужоземними навалами. З XV століття, з часів козаччини, почалася національно-визвольна боротьба за побудову незалежної самостійної держави. Але шлях до незалежності був тяжкий і тернистий. Важко назвати країну, яка б пережила те, що пережила Україна за більш ніж півтисячолітнє поневолення (1240 - 1991 р.)
Відданість Батьківщині – це одухотворена любов’ю до Батьківщини готовність до соціально значущої діяльності, вірність ідеалам Батьківщини, своєму громадянському обов’язку, готовність відповідально виконувати свої обов’язки; «розчинятися» у своїй справі.
Запитання для обговорення: Чи потрібна така якість у наш час? Чому?
Вправа на зняття емоційного напруження «Помінятися місцями» (5 хв)
Мета: активізувати учасників, підвищити їхній позитивний настрій.
Учні сидять у колі на стільцях. Учитель пропонує помінятися місцями тим, хто:
В цьому році виповнюється 255-річчя створення Харківської області,святкуючи його, ми не повинні забувати,що ми народилися на Харківщині, Чугуївщині, Слобожанщині, що є частиною нашої величної країни -України.
Наша мала Батьківщина-це наше місто, що лежить на берегах Сіверського Дінця. Свято-Покров-ський собор, будівля військової канцелярії, будівля торгових рядів, будівля штабів військових поселень та інші історичні пам’ятки нагадують минувшину. Але і сучасність нашого міста також героїчна і має всі приводи пишатися ним. Про нього навіть знімають кліпи ( перегляд кліпу https://www.youtube.com/watch?v=khVesUUMeFs )
А ще наше місто називають батьківщиною видатного художника,якого…? Звичайно ж,Іллі Юхимо-вича Рєпіна, який провів свої дитячі та юнацькі роки та потім,уже будучи знаменитим майстром навідувався до рідних місць з родиною,відпочивав та плідно працював(перегляд ілюстрацій).
В будинку,де він жив,зараз працює і приймає відвідувачів дім-музей видатного художника,на території якого встановлено пам’ятник Рєпіну.
З 1953 року в Чугуєві працює дитяча художня школа,яка по праву вважається однією з кращих на Слобожанщині, її учні неодноразово ставали переможцями та лауреатами конкурсів, у тому числі й міжнародних.
І сьогодні наші земляки прославляють рідне місто на різних рівнях: на учбовому(перемоги в пред-метних олімпіадах),спортивному, господарському та багатьох інших. Яка людина може перемагати і прославляти? Та, перш за все, яка уміє мріяти, літати – у мріях, у думках, у снах. Політаємо? (прегдяд відеоролика про Чугуїв з висоти пташиного польоту https://www.youtube.com/watch?v=9KvxvxIkPrM ).
А як добре ви знаєте Україну? Які чудові чи видатні місця, міста та села ви відвідали? Що про них можете сказати? – перегляд відеоролика «Подорож Україною».
У вас є можливість написати свої побажання, що стосуватимуться вас,нашого класу, нашого міста та країни на нашому дереві бажань. Коли людина мріє і дуже чогось прагне- воно неодмінно збудеться ( написання на приклеюваних листочках та прикріплення) також ви можете написати, що вам не подобається та покласти своє звернення до кошика скарг, я їх обов’язково прочитаю і намагатимусь допомогти, якщо зможу.
Остання частина уроку буде присвячена профілактичній роботи щодо COVID-19
(ознайомлення з правилами гігієни, носіння масок, пересування тощо- прегляд відеороликів про COVID-19)