11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Урок "Проблема чистого повітря. Проблема забруднення повітря та шляхи їх розв’язування"

Про матеріал

Тема уроку: Проблема чистого повітря. Проблема забруднення повітря та шляхи їх розв'язування

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання про хімічний елемент Оксиген та просту речовину кисень та озон, як алотропною видозміною Оксигену; розглянути поширення та колообіг Оксигену в природі;узагальнити біологічну роль Оксигену.

Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати та робити висновки, логічно мислити: виділяти головне, аналізувати, порівнювати; сприяти розвитку в учнів екологічної культури;

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, до навколишнього середовища.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця „Колообіг Оксигену у природі", проектор, екран, ноутбук, презентація Microsoft Power Point, роздатковий матеріал, картки різного кольору.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож.

Форма уроку: розповідь(бесіда) вчителя, робота зі схемами і таблицями, робота з опорним конспектом.

Перегляд файлу

Тема уроку: Проблема чистого повітря. Проблема забруднення повітря та шляхи їх розв’язування

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання про хімічний елемент Оксиген та просту речовину кисень та озон, як алотропною видозміною Оксигену; розглянути поширення та колообіг Оксигену в природі;узагальнити біологічну роль Оксигену.

Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати та робити висновки, логічно мислити: виділяти головне, аналізувати, порівнювати; сприяти розвитку в учнів екологічної культури;

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до навколишнього середовища.

Обладнання:  періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця „Колообіг  Оксигену у природі”, проектор, екран, ноутбук, презентація Microsoft Power Point, роздатковий матеріал, картки різного кольору.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож.

Форма уроку: розповідь(бесіда) вчителя, робота зі схемами і таблицями, робота з опорним конспектом.

Методи навчання: Словесні (бесіда, пояснення); наочні (демонстрація презентації); практичні (работа з раздатковим матеріалом); проблемний (постановка проблемних запитань); дослідницький (работа по дослідженню заданих проблем).

Основні поняття та терміни: Оксиген, кисень, озон, алотропна видозміна,  колообіг Оксисену, екологія, озоновий шар,забруднення.

Девіз: „Хімія широко простягає руки свої у справи людські”.

Хід уроку

 Кисень – це речовина, навколо

якої обертається земна хімія

Й.Я.Берцеліус

І. Організаційний етап.

Привітання. Перевірка відсутніх. Перевірка готовності учнів до уроку.

C:\Users\1\Desktop\Повітря\img4 (1).jpgСьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми здійснимо мандрівку,а під час мандрівки ми будемо використовувати набуті знання про кисень, а також дізнаємось дещо нове. Отже, вирушаймо.

II. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.

Наша перша зупинка «Теоретична»

1).Тест Перевіримо домашнє завдання   шляхом тестування  (самостійна робота).

  1.                     З поданих тверджень неправильне лише те, що кисень

А) є газом за звичайних умов;

Б) має запах;

В) малорозчинний у воді;

Г) знаходиться у природі у вигляді простої речовини.

  1.                     Вкажіть правильне твердження: Каталізатори – це речовини,

А) які вступають у хімічну реакцію;

Б) які прискорюють хімічну реакцію;

В) які прискорюють хімічну реакцію, але не входять до складу продуктів;

Г) які уповільнюють хімічну реакцію.

  1.                     Оксиген – це:

А) металічний елемент;

Б) неметалічний елемент.

  1.                     Кисень за повітря

А) важчий; Б) легший; В) дорівнює його вазі.

  1.                     Скільки кисню є у повітрі за об'ємом

А) 78%;  Б) 21%;  В) 23%.

  1.                     При якій температурі кисень зріджується

А) –217 °С; Б) –197 °С; В) –183 °С.

  1.                     Яка молекулярна маса кисню Mr(O2)=  ?

А) 32; Б) 16; В) 18; Г) 8.

  1.                     Яка валентність Оксигену:

А) І; Б) ІІ; В) ІІІ.

  1.                     Риби дихають

А)розчиненим у воді киснем   Б)поглинають кисень з повітря

В) Риби не дихають, бо живуть у воді

 

Відповіді на вправу. Взаємоперевірка завдання учнями між собою.

Я вас попрошу підняти картки відповідного кольору, щоб подивитись із яким запасом знань ви прийшли сьогодні на урок:

Зелений – відповів на всі запитання;

Жовтий – відповів на більшу половину запитань;

Фіолетовий – правильних відповідей менше половини.

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

 

Вивчаючи  тему «Кисень», ми ознайомилися з представниками простих речовин, які найчастіше зустрічаються в практичній діяльності людини. Із речовин неметалів велике практичне значення має кисень.Тож давайте з’ясуємо,

Проблемне питання :що нам відомо про кисень,для чого він потрібен людству і чому забруднюється повітря?

                 Зупинка «Зацікавлююча»               

Помста Землі

     Через глобальне потепління планета влаштовує людству глобальні катастрофи.

  1.                     2017 року «вибрики природи» коштували людству 520 млрд. доларів.
  2.                     Землю лихоманить: то екстремальний холод, то  спека.
  3.                     2016р найгарячіший за останні 136 років.

                                   Катастрофи 2016 року

  1.                      На Північному полюсі температура зросла на 5 ºС. В Ісландії тануть льодовики (від 1 м до 30 м).
  2.                      Землетруси:

Еквадор – 700 людей загинуло

Японія – 30 людей загинуло

Італія – 3000 людей залишилися без осель, 300 загинули

Індонезія – 100 людей загинуло

  1.                      Повені. В Китаї через повені було зруйновано 40000 будинків, 181 людина загинула
  2.                      Урагани. Вчені вже не знають які назви їм давати, настільки вони є різноманітними, руйнівними, потужними. В 2016 році вони були в Японії, Гаїті, Колумбії, Венесуелі, Канаді.
  3.                      C:\Users\1\Desktop\Повітря\img8.jpg Спека.В Індії зафіксована t 51 ºС. Африканські країни в 2016 році потерпали від спеки. Вона спричинила посуху і голод.

 

IV. Засвоєння знань, умінь і навичок

 

Зупинка «Замкнене коло»

З чого складається повітря?

 

C:\Users\1\Desktop\Повітря\image007.gif

Які екологічні проблеми ви знаєте?

 

C:\Users\1\Desktop\Повітря\geo24.jpg

Зупинка «Лабіринт перетворень»

Гра «Ковток повітря»

Потрібно швидко дістатися з одного кінця лабіринту до іншого,щоб ковтнути повітря.

C:\Users\1\Desktop\Повітря\лабіринт\6e2ac8a7d0d51f9e945f90aee4ccd714.png  C:\Users\1\Desktop\Повітря\лабіринт\2060635 (1).png

C:\Users\1\Desktop\Повітря\лабіринт\images (6).jpg

Зупинка «Актуальна»

Вплив людини на стан атмосфери

Не раз, читаючи в інтернеті, дивлячись телебачення, ми чуємо такі слова «глобальне потепління». Яке відношення до даного вислову має людина? За останні 100 років відбувся значний нуково-технічний прогрес, розвиток промисловості, а це спричинило забруднення повітря, збільшення концентрації вуглекислого газу і в останні роки ми спостерігаємо збільшення середньорічної температури. Ще вчені висловлюють думку, що зросла сонячна активність та змінилися течії в океанах.

Чи можна зупинити процес потепління на Землі?

Однозначної відповіді на це запитання немає. Але те, що людина своєю діяльністю впливає на на стан атмосфери, це дійсно так.

C:\Users\1\Desktop\Повітря\-3-638.jpg

 

C:\Users\1\Desktop\Повітря\ac8a0052f8b9deca33a3974f61cac023.jpg

 Кіровоградщина знаходиться в зоні Українського кристалічного масиву, який відрізняється від інших фундаментів Східноєвропейської платформи підвищеним радіаційним фоном. Окрім цього, поклади уранової руди в області – найбільші в Європі. У зв’язку з цим концентрація урану в підземних водах регіону майже в 10 разів вища, ніж, наприклад, у Закарпатті. Для наочності лише один Побузький феронікелевий комбінат щорічно викидає в атмосферу близько 3,7 тисячі шкідливих речовин – більше, ніж усі підприємства у Чернівецькій області.

Незважаючи на це, згідно статистичних даних, Кіровоградщина займає не такі вже й погані показники у порівнянні з іншими регіонами. За 5-бальною шкалою рівень чистоти повітря Кіровоградщини дорівнює відмітці у 4,8 балів. Аналогічна ситуація спостерігається і у випадку з Миколаївською областю. Житомирщина, Рівненщина, Тернопільщина та Херсонщина мають дещо вищий рівень чистоти  повітря. Показник у цих регіонах становить 4,9 бали. Натомість найчистішим повітрям дихають мешканці Закарпаття та Чернівецької області.

А тепер слід відзначити й аутсайдерів. Найгірша ситуація спостерігається у Дніпропетровській області. Там рівень забрудненості повітря є найвищим. Трохи кращий стан мають Івано-Франківська, Запорізька та Вінницька області. У цих областях показники за забрудненість повітря коливаються від 2,3 до 3,6 балів. 

Актуальною для Кіровоградщини є проблема поводження з промисловими відходами та викидами у атмосферу, ними спричиненими. За 2015 рік зафіксовано, зростання обсягів викидів у відношенні до 2014 року майже на 20% .У розрізі районів області суттєве збільшення обсягів викидів від стаціонарних джерел продемонстрували 14 із 21 районів:

Бобринецькому району склав 766,4%
Долинському – 501,3%,
Компаніївському – 368,6%,
Новоархангельському – 311,2%,
Благовіщенському – 306,3%,
Новомиргородському – 272,6%,
Маловисківському – 214,7%,
Добровеличківському – 207,4%,
Олександрійському – 162,0%,
Новгородківському – 137,5%.

Ще по 4 районах (Новоукраїнському, Світловодському, Голованівському та Петрівському) – понад 100%.

 

 

Проблема чистого повітря

(Повідомлення учнів, презентація)

 

IV.Узагальнення та систематизація знань.                                                                             Робота в групах - „коло ідей”.

Запропонувати заходи, які дозволять підтримувати необхідний відсотковий вміст кисню у складі повітря.                                                                                          

C:\Users\1\Desktop\Повітря\slide_24.jpg

V.Підсумок  уроку.

Учитель: А тепер давайте висловимо свою думку:

  • Чи корисні вам будуть ці знання у майбутньому?
  • Що нового ви дізналися на уроці?

А тепер підніміть картку відповідного кольору, щоб показати як ви засвоїли матеріал сьогоднішнього уроку:

Зелений – для мене все зрозуміло і урок був цікавий;

Жовтий – зрозуміло не все, залишилися питання, матеріал зрозуміли не повністю;

Фіолетовий – матеріал не зрозумів, урок не цікавий.

 

VI.Домашнє  завдання.                                                                                            

Підготувати вислови та вірші про воду.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
4792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку