9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Урок-тренінг "Хочеш бути здоровим - рухайся!"

Про матеріал
Урок-тренінг може бути використаний як виховний захід, виховна година, на уроках фізкультури.
Перегляд файлу

 

ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ - РУХАЙСЯ!

                                  Урок-тренінг

Мета та завдання: формування у школярів свідомого ставлення до здорового способу життя та систематичних занять фізичними вправами; розкриття значення активного відпочинку для здоров’я людини; виховання почуття прекрасного, вміння цінувати красу рухів.

Обладнання: правила тренінгу (плакат «Сонечко»), правила роботи в групі, завдання для груп, папір, олівці, фломастери, м’яч, таблиця «Берег сподівань та звершень», паперові човники.

Хід заняття

І. Вступна частина

1.  Знайомство. Вправа «Віночок побажань».

Діти стають у коло, по черзі передають м’яч, називаючи своє ім’я та побажання наступному учаснику.

2.  Вправа «Правила групи». Оформлення плаката «Сонечко».

-  Яке з наших правил допоможе спортсменові досягти успіху? Ми створимо їх разом.

На промінчиках сонечка учасники пишуть правила, яких вони пропонують дотримуватися та прикріпляють їх на плакаті «Сонечко».

Правила роботи в групі: приходити вчасно; бути позитивним; говорити коротко; один говорить - всі слухають; бути доброзичливим; кожна думка має автора; бути толерантним.

3.  Актуалізація теми тренінгу.

1)  Гра «Розсипанка»

-  Зберіть слова і прочитайте вислів: здоров’я * рух * -це (Рух - це здоров’я).

2)  Технологія «Займи позицію».

Поміркуйте, чи погоджуєтеся ви з думкою, що «рух - це здоров’я» і займіть позицію під словом «так» чи «ні». (Учні стають біля столу з

відповідною табличкою).

Доведіть свою думку.

Як ви гадаєте, про що йтиме мова на тренінгу?

Отже, тема нашого тренінгу: «Рух - це здоров’я».

4.  Вправа «Очікування».

-  Що ви очікуєте від уроку? Кожен із вас має паперовий човник, висловіть свої очікування, напишіть їх на листочку-кораблику і прикріпіть на плакаті «Берег сподівань».

II.  Основна частина

1.  Технологія «Мозковий штурм».

-  Назвіть види рухової активності. (Діти називають, а вчитель фіксує відповіді на дошці).

Запис на дошці: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, уроки фізкультури, рухливі ігри, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях (футболу, волейболу, баскетболу, гандболу, тенісу), танці, фізичні вправи, посильна праця, туризм, активний відпочинок тощо).

2.  Робота в групах.

Учасники об’єднуються в дві групи за словам: «фізкультура», «спорт». Завдання:

1  група: пояснити, яка користь від проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок та уроків фізкультури.

2  група: пояснити, яка користь від проведення рухливих та спортивних ігор та посильної праці.

Презентація кожної з груп.

3.  Руханка «Футбол».

Правила гри. Стати у коло, нагнутися. Ноги поставити так, щоб вони торкалися ніг сусіда. Руки - «воротар», ними треба захищати «ворота» (простір між ногами). Важливо забити м’яч у ворота іншого і не пропустити його у власні. Пропускаєш один гол - прибираєш одну руку, ще один - виходиш з гри.

4.  Інформація «Довідкового бюро».

1)  Рух-це життя.

Вчитель. - Гарна постава - це не тільки краса, а й здоров’я.

-  Як ви гадаєте, це краса природна чи набута? (Відповіді дітей, узагальнення вчителя).

-  Так, багато що залежить від спадковості, але й не менше залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватися - потрібно рухатись. Рух - це природна біологічна потреба людини. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, слабими, вони не впевнені у своїх силах, гірше вчаться.

-  Допомогти можуть фізичні вправи, завдяки виконанню яких підвищується рівень обміну речовин і поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму.

-  Ось чому режим дня школяра має передбачати якомога більшу рухову активність. Це, як ви вірно зазначали, ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях, посильна праця тощо.

-  Розглянемо окремі з них. (Називаючи окремі види рухової діяльності, вчитель прикріплює листочки з написами на них під виразом «Рух — це життя», з ’єднуючи їх стрілочками).

2)  Ранкова гімнастика.

-  Хто з вас робить зранку гімнастику? Як часто ви це робите? (Діти піднімаються на слова «зрідка», «щоранок»).

-  А у чому перевага ранкової гімнастики перед іншими видами рухової діяльності? Звичайно, вона проводиться щоденно. Ранкова зарядка позитивно впливає на фізіологічні процеси в організмі: покращується процес обміну речовин, кровообіг, дихання стає глибшим.

-  Отже, день бажано розпочинати з ранкової гімнастики.

3)  Фізкультхвилинки. - їх ми проводимо на кожному уроці. Вони дуже потрібні, бо ви швидко втомлюєтесь, знижується увага і працездатність. Фізкультхвилинки - це набір вправ і вони можуть бути образні.

-  Як це? (Педагог пропонує дітям зобразити рухи тварин, рухи машин, добре знайомі трудові процеси).

-  Коли цікавіше виконувати ці вправи? Звичайно, коли вони супроводжуються приговорюванням віршів, мов би маленька вистава. Вона створює емоційний підйом, вносить елемент зацікавленості.

-  Музика, впливаючи емоційно, робить фізкультхвилинки привабливими, організовує дітей. Крім того, вона регулює темп і ритм рухів, тим самим сприяючи більш чіткому і правильному їх виконанню. (Діти виконують кілька легких вправ під музику).

4)  Ігри.

Вчитель. Чи любите ви гратися у різні ігри?

Гра входить у ваше життя з раннього віку. У грі ви пізнаєте нове, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Не дивно, що гра викликає інтерес і в непосидючих хлопчиків, і в сором’язливих дівчаток. Перевтілюючись у персонажів гри, кожен з вас стає сміливими і відважними, вольовими і кмітливими, а також.

-  Звичайно, особливо подобаються вам рухливі ігри. У процесі гри школярі загартовуються не лише фізично, у них розвивається уява, пам’ять, наполегливість і воля.

5)  Спорт.

-  Рухливі ігри, волейбол, баскетбол, футбол, які ви любите і якими займаєтесь, - це різноманітні види спорту.

Назвіть рухливі ігри, які є видами спорту. (Діти називають, а вчитель на дошці прикріплює листки з назвами видів спорту під словом «спорт»).

Хто з вас займається у спортивних секціях чи гуртках? (Діти піднімаються і називають спортивні секції та гуртки, а останні їх вітають аплодисментами).

-  Тож на вас чекають стадіони, спортивні майданчики, бігові доріжки, лижні траси - всього й не перелічити. Вибирайте, що вам до вподоби і не баріться. Та й на уроках фізкультури використовуйте кожну хвилину для покращення свого здоров’я.

6)  Фізична праця.

Вчитель. - Посильна фізична праця - це теж рух, і дуже корисний. Наш український народ завжди цінував працю. їй присвячені вірші, пісні, прислів’я, казки. (Дітям пропонується назвати прислів’я про працю).

7)  Танок.

Вчитель. - Танок - хвилюючий і прекрасний вид мистецтва, бо не тільки відображає життя, а й є життям. А ще танок виховує і культуру поведінки.

Танці - це також емоційна насолода. Вони розвивають відчуття ритму, активізують діяльність легень і серця, виробляють правильну поставу, піднімають настрій, позитивно впливають на здоров’я. Кожен з нас у своєму житті мав нагоду потанцювати. А серед нас є учні, що є учасниками танцювальних гуртків, ансамблів. Привітаємо їх. (Названі діти піднімаються, а останні вітають їх аплодисментами).

5.  Робота у групах.

Об’єднання учасників у три групи за видами м’ячів: волейбольний, футбольний, баскетбольний.

Завдання:

I  групі учнів - підготувати і провести рухливу гру;

II  групі учнів - розробити і провести комплекс вправ ранкової гімнастики;

III  групі учнів - підібрати вправи і провести фізкультхвилинку.

Презентація груп.

Висновок:

Отже, щоб бути здоровим - треба рухатися.

Це означає: робити щоденно ранкову гімнастику, бути активним при проведенні фізкультхвилинок, рухливих ігор, займатися спортом, танцями, посильною фізичною працею тощо.

III.  Заключна частина.

1.  Вправа «Відкритий мікрофон».

-  Для чого людині потрібно рухатися?

-  Чи робите ви ранкову гімнастику?

-  Назвіть види спорту, якими ви займаєтеся чи хочете займатись.

-  Назвіть свої улюблені рухливі ігри.

-  Хто з вас ходив у туристичний похід? Чим він вам запам’ятався?

-  Чому фізичні вправи (чи посильна фізична праця) приносять користь людині?

-  У чому підступність малорухомості?

2.  Підсумок.

Діти, чиї сподівання справдилися?

Перенесіть свої кораблики до берега звершень?

3.  Зворотний зв’язок та гра-прощання.

Учні стають в коло і передають один одному м ’яч, називаючи вид рухової активності, який подобається найбільше і висловлюють побажання іншим бути спритними, витривалими, упевненими в собі, організованими, красивими, стрункими, жвавими...

 

doc
Додано
2 березня 2019
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку