Урок "Продовження засвоєння звуків [ д ], [ дꞌ ], букв « Д » , « д ». . Удосконалення навичок читання"

Про матеріал

Українська мова. (навчання грамоти ).

Тема. Продовження засвоєння звуків [ д ], [ дꞌ ], букв « Д » , « д ». . Удосконалення навичок читання.

Мета . Закріплення знань учнів про звукове значення літери « д », . звуки [ д ], [ дꞌ ] , чітко вимовляти їх перед глухими приголосними та в . кінці слова, формувати навички читання тексту ; розвивати мовлення . учнів, логічне мислення, вміння миттєвого розпізнавання слова, як . елемента розвитку техніки читання. . Виховувати у дітей любов до природи.

Перегляд файлу

                 Українська мова.  (навчання грамоти ).

Тема. Продовження засвоєння звуків [ д ], [ дꞌ ], букв « Д » , « д  ».                                             .        Удосконалення  навичок читання.

Мета . Закріплення знань учнів про звукове значення літери « д »,                                       .           звуки [ д ], [ дꞌ ] , чітко вимовляти їх перед глухими приголосними та в .           кінці слова, формувати  навички читання тексту ; розвивати мовлення .           учнів, логічне мислення, вміння   миттєвого розпізнавання слова, як                   .           елемента розвитку техніки читання.                                                                                .           Виховувати у дітей   любов до природи.

Тип уроку : урок – гра.

Методично – дидактичне  забезпечення уроку :  квітка – семицвітка, складові .         таблиці, презентація до уроку.

 

                                                   Хід уроку

I. Організаційний момент  .

        1. Психоформула

а) 1 – ий  учень:

Пролунав уже дзвінок,                                                                                                             Починається урок.                                                                                                           Працюватимем старанно ,                                                                                                                                        Щоб почути у кінці,                                                                                                                      Що у нашім першім класі                                                                                                                                         Діти – просто молодці!

б) 2 – ий учень :

Щоб урок пройшов не марно,                                                                                                        Треба сісти рівно, гарно                                                                                                                 І виконувати те ,                                                                                                                               Про що мова зараз йде.

1 слайд.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

2 слайд

Квітка- семицвітка., лист учням 1 – Б класу

 

 -  Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа,  який надійшов  саме нам, учням 1 – Б класу.                                                                          ( Відкриваю конверт і зачитую листа )

                               Доброго ранку, любі діти!

                              Я – квітка – семицвітка.                                                                                                                                   запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання. А хором промовляти такі слова :

                        « Пелюстку відірвемо, Гуртом усі почнемо»

За гарні, чіткі й правильні відповіді я подарую вам маленькі квіточки.                                       ( квітка – семицвітка закріплення на дошці )

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

( Відриваю червону пелюстку)

« Зі мною будете грати                                                                                                                           Знання закріпляти.»                / напис з оберненої сторони пелюстки /

3 слайд

1. Повторення вивченої букви і звуків. які вона позначає.

а)  Гра    «Впіймай звук  »

-   Яку букву вивчали на попередньому уроці ?                                                                                                 -   Покажіть букву на дошці серед інших букв.                                                                                                                                                                -   Які звуки вона позначає?                                                                                                                                                                                            -   Впіймайте слово з мякими приголосними   [ д ].

дім, діти, мед, сад, дьоготь, дим, дід, стадіон.

б) Назвіть слова , які починаються звуками [ д ],  або [ д ]

-   в кінці слова,                                                                                                                                   -    всередині слова

2. Читання складової таблиці

( на дошці накреслена таблиця)                                                                                                                                                          Куди квітка стане, а ви читайте той склад   / рожева пелюстка /

 

 А

О

У

І

И

Е

Д

 

 

 

 

 

 

ДР

 

 

 

 

 

 

ДВ

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота в групах ( робота з  касою букв )

 а)Гра     «  Розсипане слово   »   / зелена пелюстка /

http://helltv.narod.ru/list/16.pnghttp://helltv.narod.ru/list/16.pnghttp://helltv.narod.ru/list/16.pnghttp://helltv.narod.ru/list/16.png 

   

http://helltv.narod.ru/list/16.pnghttp://helltv.narod.ru/list/16.pngЕ          Д           Е           В                                                                               .

     О              Р         

 

 

( «  крісло автора  » - яка група швидше)

в)  Звуковий аналіз слова.  Робота в парах (звукові позначки у вигляді яблучок )                                                                                                                                                                                                                        ( на дошці, а діти за партами )                                                                                                               

ДЕРЕВО                                                                                                - 0 - 0 - 0

4. Читання чистомовки.

Дружно , швидко вимовляй,                                                                                             Чистомовки  промовляй.               / жовта пелюстка /

4 слайд

Жовта пелюстка

Да –да – да – ( тепла ) вода                                                                                                               Ду – ду – ду – ( додому) піду                                                                                                                                                                       Ди – ди – ди – (  зелені ) сади                                                                                                                                                                                                                                                                                         Ді – ді – ді – ( дякуємо )   воді

                                                                                                 семицвітка

 

5. Фізкультхвилинка( оранжева пелюстка)                                                                                                        

6. Конкурс кращого скоромовця

  5 слайд   / жовта пелюстка /

Ми носили воду в ситі,                                                                                                             Та дерева не политі.                                                                                                          Воду в  ситі не носити,                                                                                                          Саду ситом не полити.                                                                                                                                .                                                                                                   семицвітка

 

 IV. Повідомлення теми і мети уроку

 6. слайд

блакитна пелюстка / Гарно всі читаємо, текст новий вивчаємо.

1. Хвилинка фантазії. Передбачення      

-  Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у тексті?

 V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Читання тексту « Парк на пустирі » вчителем.

-  Про що розповідається ?                                                                                                                                                          -  Де діти вирішили посадити парк ?                                                                                                                                                                                             -  Хто керував всією роботою ?

2. Читання учнями під аудіоозапис      

3. Словникова робота

7 слайд

синя пелюстка / Пустир – незаселене, занедбане місце. /

а) посадимо                 квітники             

*  намітимо                  на пустирі*

    стрункі                     воду

    носили                      тополі

б) Читання піраміди.

                       А Р К                                                                                                                          .                      П * АРК                                                                                                                                                                   .                   ПУ *  СТИР                                                                                                                             .              НЕДА *    ЛЕКО                                                                                                                                                              .           ПОСЕ    *    РЕДИНІ

в) Вставити букви                                                                                                                                             

П * Л * В * Л *     ( ПОЛИВАЛИ )

г) Гра  від Діда – Буквоїда 

 ТИРПУС       ( ПУСТИР )

4. Фізкультхвилинка                                                                                   

 8 слайд      ( Ялина)       Зелена  пелюстка         

Хто ж там, хто вже так втомився,                                                                                                             І наліво похилився.                                                                                                                                   Діти, треба дружно всім нам встати,                                                                  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ РОЗПОЧАТИ! 

5. Читання тексту з « віконечком »   / синя пелюстка /

- Діти, а для чого потрібно садити дерева?

6. Читання тексту окремими учнями

-  Де був пустир ?                                                                                                                                     -  Що там вирішили посадити ?                                                                                                                                                            -  Хто садив дерева ?                                                                                                                                     -  Хто керував роботою ?                                                                                                                                      - Що порадила мама  Даринці ?                                                                                                                                                                                                                                                                                            -  Що робили Дмитрик, Вадим і Денис ?                                     

7.  Гра «Театр»                 / синя пелюстка /                                                                                                                                                                                                                                                 ( учні мімікою показують якусь дію з тексту, а решта відгадують її і читають речення.)

8. Будова асоціативного куща    9 слайд     / фіолетова пелюстка /    

Для чого треба садити дерева ?                                                                                                                 Тільки для того, щоб гарно було ?                                                                                                              А, може, садити їх і не треба ?                                                                                                                                          Може,  без них   нам би краще було ?                                                                                                     

      

                                                                                 

 

 

( Нагородження учнів фіолетовими квітками )

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Урок підходить до кінця,                                                                                                        Пелюсточок уже нема.                                                                                                                    Квітко – семиквітко, прощавай лети,                                                                                                   З радістю ми грались, щиро, від душі.                                                                                                                          Пелюстки червоні ти подарувала,                                                                                                                      Грою зацікавила, знань усім додала.                                                                                     Скажемо всі разом ! Дякуєм тобі!                                                                                              А вона нам ?

  10. слайд

- Якими  враженнями від уроку ви поділитеся вдома ?                                                                       -  Що для вас було найцікавішим ?                                                                                                                                                                                                                                                                      -  Чому ви вчились на уроці ?                                                                                                                                   - Покажіть квіточки, які ви одержали ?                                                                                                                                                                       -  Де будете зберігати квіточки ?

 

Додаток : 1. Робота в парах з картками

 

 

Закресли зайву літеру у слові.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Гненна Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лосєва Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сухіна Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Онищенко Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. седченко полина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
9 лютого
Переглядів
777
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку