Українська мова. (навчання грамоти ).
Тема. Продовження засвоєння звуків [ д ], [ д' ], букв «Д» , «д ». . Удосконалення навичок читання.
Мета . Закріплення знань учнів про звукове значення літери « д », . звуки [ д ], [ д' ] , чітко вимовляти їх перед глухими приголосними та в . кінці слова, формувати навички читання тексту ; розвивати мовлення . учнів, логічне мислення, вміння миттєвого розпізнавання слова, як . елемента розвитку техніки читання. . Виховувати у дітей любов до природи.
Тип уроку : урок – гра.
Українська мова. (навчання грамоти ).
Тема. Продовження засвоєння звуків [ д ], [ д’ ], букв «Д» , «д ». . Удосконалення навичок читання.
Мета . Закріплення знань учнів про звукове значення літери « д », . звуки [ д ], [ д’ ] , чітко вимовляти їх перед глухими приголосними та в . кінці слова, формувати навички читання тексту ; розвивати мовлення . учнів, логічне мислення, вміння миттєвого розпізнавання слова, як . елемента розвитку техніки читання. . Виховувати у дітей любов до природи.
Тип уроку : урок – гра.
Методично – дидактичне забезпечення уроку : квітка – семицвітка, складові . таблиці, презентація до уроку.
Хід уроку
I. Організаційний момент .
1. Психоформула
а) 1 – ий учень:
Пролунав уже дзвінок, Починається урок. Працюватимем старанно , Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці!
б) 2 – ий учень :
Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те , Про що мова зараз йде.
1 слайд.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності .
2 слайд
Квітка- семицвітка., лист учням 1 – Б класу |
- Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 – Б класу. ( Відкриваю конверт і зачитую листа )
Доброго ранку, любі діти!
Я – квітка – семицвітка. запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання. А хором промовляти такі слова :
« Пелюстку відірвемо, Гуртом усі почнемо»
За гарні, чіткі й правильні відповіді я подарую вам маленькі квіточки. ( квітка – семицвітка закріплення на дошці )
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
( Відриваю червону пелюстку)
« Зі мною будете грати Знання закріпляти.» / напис з оберненої сторони пелюстки /
3 слайд
1. Повторення вивченої букви і звуків. які вона позначає.
а) Гра «Впіймай звук »
- Яку букву вивчали на попередньому уроці ? - Покажіть букву на дошці серед інших букв. - Які звуки вона позначає? - Впіймайте слово з м’якими приголосними [ дꞌ ].
дім, діти, мед, сад, дьоготь, дим, дід, стадіон.
б) Назвіть слова , які починаються звуками [ д ], або [ дꞌ ]
- в кінці слова, - всередині слова
2. Читання складової таблиці
( на дошці накреслена таблиця) Куди квітка стане, а ви читайте той склад / рожева пелюстка /
|
А |
О |
У |
І |
И |
Е |
Д |
|
|
|
|
|
|
ДР |
|
|
|
|
|
|
ДВ |
|
|
|
|
|
|
3. Робота в групах ( робота з касою букв )
а)Гра « Розсипане слово » / зелена пелюстка /
Е Д Е В .
О Р
( « крісло автора » - яка група швидше)
в) Звуковий аналіз слова. Робота в парах (звукові позначки у вигляді яблучок ) ( на дошці, а діти за партами )
ДЕРЕВО - 0 - 0 - 0
4. Читання чистомовки.
Дружно , швидко вимовляй, Чистомовки промовляй. / жовта пелюстка /
4 слайд
Жовта пелюстка Да –да – да – ( тепла ) вода Ду – ду – ду – ( додому) піду Ди – ди – ди – ( зелені ) сади Ді – ді – ді – ( дякуємо ) воді семицвітка |
5. Фізкультхвилинка( оранжева пелюстка)
6. Конкурс кращого скоромовця
5 слайд / жовта пелюстка /
Ми носили воду в ситі, Та дерева не политі. Воду в ситі не носити, Саду ситом не полити. . семицвітка |
IV. Повідомлення теми і мети уроку
6. слайд
блакитна пелюстка / Гарно всі читаємо, текст новий вивчаємо.
1. Хвилинка фантазії. Передбачення
- Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у тексті?
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Читання тексту « Парк на пустирі » вчителем.
- Про що розповідається ? - Де діти вирішили посадити парк ? - Хто керував всією роботою ?
2. Читання учнями під аудіоозапис
3. Словникова робота
7 слайд
синя пелюстка / Пустир – незаселене, занедбане місце. /
а) посадимо квітники
* намітимо на пустирі*
стрункі воду
носили тополі
б) Читання піраміди.
А Р К . П * АРК . ПУ * СТИР . НЕДА * ЛЕКО . ПОСЕ * РЕДИНІ
в) Вставити букви
П * Л * В * Л * ( ПОЛИВАЛИ )
г) Гра від Діда – Буквоїда
ТИРПУС – ( ПУСТИР )
4. Фізкультхвилинка
8 слайд ( Ялина) Зелена пелюстка
Хто ж там, хто вже так втомився, І наліво похилився. Діти, треба дружно всім нам встати, ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ РОЗПОЧАТИ!
5. Читання тексту з « віконечком » / синя пелюстка /
- Діти, а для чого потрібно садити дерева?
6. Читання тексту окремими учнями
- Де був пустир ? - Що там вирішили посадити ? - Хто садив дерева ? - Хто керував роботою ? - Що порадила мама Даринці ? - Що робили Дмитрик, Вадим і Денис ?
7. Гра «Театр» / синя пелюстка / ( учні мімікою показують якусь дію з тексту, а решта відгадують її і читають речення.)
8. Будова асоціативного куща 9 слайд / фіолетова пелюстка /
Для чого треба садити дерева ? Тільки для того, щоб гарно було ? А, може, садити їх і не треба ? Може, без них нам би краще було ?
( Нагородження учнів фіолетовими квітками )
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
Урок підходить до кінця, Пелюсточок уже нема. Квітко – семиквітко, прощавай лети, З радістю ми грались, щиро, від душі. Пелюстки червоні ти подарувала, Грою зацікавила, знань усім додала. Скажемо всі разом ! Дякуєм тобі! А вона нам ?
10. слайд
- Якими враженнями від уроку ви поділитеся вдома ? - Що для вас було найцікавішим ? - Чому ви вчились на уроці ? - Покажіть квіточки, які ви одержали ? - Де будете зберігати квіточки ?
Додаток : 1. Робота в парах з картками
|
Закресли зайву літеру у слові.