Робота над проектом - це не тільки творчість вчителя, а й, насамперед, творчість учнів, які працюють над проектом. Така робота розвиває мислення, мовлення, уміння формулювати свої думки, виступати перед аудиторією, адекватну самооцінку. Мета цієї роботи: розвиток пізнавальних, творчих здібностей учнів, придбання навичок роботи в групах, сприяння формуванню у дітей загальнолюдських цінностей,віра у себе, розуміння, що без праці нічого не досягти,виховання почуття добротиі людяності.
Проект
«Моє село – найкраще в Україні»
1 клас
Навчальний предмет: «Природознавство».
Тип проекту:
за домінантою в проекті: творчий;
за кількістю учасників і характером контактів: груповий;
за предметно-змістовими напрямами: міжпредметний;
за терміном виконання: середньостроковий;
за результатом діяльності: інформаційно-пізнавальний;
за характером контактів: внутрішній.
Ключове питання: чому для нас рідне село є найкращим місцем в
Україні?
Мета: ознайомити учнів з історією села, походженням назви, стимулювати прояв інтересу до історії свого краю, формувати вміння планувати свої дії, досліджувати та накопичувати матеріал, утілювати задум у творчий результат, виховувати любов до «малої батьківщини».
Діти об’єдналися в групи: «Веселчині кольори», «Дослідники», «Пошуковці», «Сонячні промінчики».
Завдання для творчих груп
Завдання групі «Веселчині кольори»
Дізнатися :
Завдання групі «Дослідники»
Побувати:
Завдання групі «Пошуковці»
Завдання групі «Сонячні промінчики»
Дізнатися:
допомогати.
Завдання всім групам
Очікувані результати:
збагачення знань дітей про рідне село;
розвиток творчо-пошукової роботи;
виготовлення папки «Моє рідне село Щитинь»;
створення фотовиставки «Село моє - неповторне»;
виготовлення книжки-розгортки «Славні сторінки історії рідного села»;
виготовлення деревця класної родини 1 класу;
презентація роботи груп у вигляді відкритого уроку «Моє село – найкраще місце на Землі».
Даний проект був успішно завершений.
Урок - презентація проекту
Тема: Моє село – найкраще місце в Україні.
Мета: ознайомити учнів з історією села, походженням назви, стимулювати інтерес учнів до пошукової роботи, сприяти розвитку інтересу до історії свого краю;
розвивати дослідницькі та творчі здібності, спостережливість, вміння працювати в групах;
виховувати любов до рідного села, повагу до односельчан та один до одного.
Обладнання: карта України, хліб, українські вишиті рушники, український віночок, фотовиставка “Село моє неповторне”, фотоколаж, сонечко доброти, книжка-розгортка «Славні сторінки історії рідного краю», святково прикрашена класна кімната.
Тип уроку: презентація проекту.
Хід уроку
І. Організація класу
Вчитель. Любі друзі,
У наш клас завітали гості щирі.
Привітайтесь з посмішкою й миром.
Діти. Добрий день!
В добрий час
Раді ми вітати вас.
З миром зустрічаємо,
Щастя вам бажаємо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку
- Для того, щоб дізнатися більше про наше рідне село, людей, які проживають в ньому, ми створили проект «Моє село – найкраще місце в Україні». Сьогодні у нас урок – презентація даного проекту.
Знайдемо відповідь на запитання, чому для кожного з нас наше рідне село є найкращим місцем в Україні?
А щоб праця була результативною – ми продовжимо роботу в творчих групах.
На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про рідне село. Коли воно з’явилося, звідки пішла його назва, які є визначні місці. Уявимо себе екскурсоводами. І будемо гостям розповідати так, щоб їм сподобалося наше село.
ІV. Розкриття теми уроку
Село моє – краплиночка на карті,
У світі невідоме – та дарма.
Ну, а чого без нього були б варті
Ми з вами, кожен зокрема.
Ми дізналися:
Форма представлення результату: розповідь, папка «Моє рідне село Щитинь», фотоколаж.
Фізкультхвилинка
Щитиню мій, ти рідний край,
Поле, річка, ліс і гай.
Любо стежкою іти,
Тут живемо я і ти.
Ми побували
Форма представлення результату: розповідь, книжка-розгортка «Славні сторінки історії рідного села».
Музична фізкультхвилинка (Діти виконують пісню «Я – маленька україночка» з танцювальними рухами)
Форма представлення результату: розповідь, фотоколаж «Село моє – неповторне».
Форма представлення результату: розповідь, сонечко доброти, фото- колаж.
(Діти разом з вчителькою стають у коло. В руках учительки клубок з нитками. Передаючи клубочок ниток, учні говорять:
Я впевнена, що коли ви, діти, підростете всі ваші мрії і побажання збудуться. Село наше стане ще кращим, ще сучаснішим.
V. Підсумок уроку
Створення родинного дерева учнів 1 класу. Кожен учень чіпляє своє фото на деревце, даючи відповідь на ключове питання «Чому для мене рідне село є найкращим місцем в Україні?».
(Звучить пісня про Щитинь. Співають всі учні.)