Інтегрований урок з алгебри та інформатики.
Проект на тему:«Застосування показникової функції у навколишньому середовищі»
Мета. Дослідити застосування показникової функції в навколишньому середовищі, розширити кругозір учнів, розвивати уміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати матеріал, прищеплювати навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною та науковою літературою, складати презентації та програми з інформатики. Виховувати почуття гідності перед товаришами.
Інтегрований урок з алгебри та інформатики у 10 класі
Проект на тему:
«Застосування показникової функції у навколишньому середовищі»
Мета. Дослідити застосування показникової функції в навколишньому середовищі, розширити кругозір учнів, розвивати уміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати матеріал, прищеплювати навички самостійного поповнення знань, уміння працювати з навчальною та науковою літературою, складати презентації та програми з інформатики. Виховувати почуття гідності перед товаришами.
Обладнання уроку: мультимедійний проектор, екран, комп’ютер, таблиця показникової функції, вислови.
Епіграф. «Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як можу ці знання застосувати».
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Вступне слово вчителя математики.
Я хочу розпочати урок словами епіграфа. Через рік ви випускники і ми повинні вам дати багаж знань, який допоможе вам у житті, ви повинні вміти примінити їх у майбутньому. Готуючись до уроку, я задаю собі питання: в якій галузі науки можна використовувати знання і вміння з цієї теми. Таке питання виникло і перед вивченням теми «показникові функція». З’явилась задача: дослідити можливості застосування показникової функції в навколишньому середовищі. І я звернулась до методу проектів.
Проект з «латинської» означає «кинутий у перед», з «французької» - це «наміри, що здійснюються у майбутньому». У педагогічній роботі проект – це самостійна робота учня, яку він виконує під керівництвом учителя від ідеї до її реалізації або застосування. І так розпочалась наша робота.
І етап. Підготовчий. Протягом цього етапу була визначена тема, оговорена мета, завдання, учні об’єднались в групи.
ІІ етап. Планування. Ми визначили джерела інформації, розподілили завдання між членами груп.
ІІІ етап. Дослідницький. Групи збирали інформацію, вирішували проблемне питання, працювали з літературою (аналізували).
ІV етап. Презентативний. Протягом якого учні оформлювали результати дослідження і готували презентації до захисту.
ІІІ. Вступне слово вчителя інформатики.
Всі групи для представлення своїх проектів обрали комп’ютерні технології, програмні засоби для творення презентацій. Тому учням потрібні були знання і вміння роботи з програмою PowerPoint. На уроках інформатики при вивченні теми «Основи алгоритмізації та програмування» учні складали програми з різними математичними формулами (також з показниковою функцією). Тому всі групи в своїх роботах переставили програми, написані мовою програмування Паскаль, в яких розв’язують обрані показникові формули за різними значеннями змінних. При написанні програм були використані правила написання математичних формул мовою програмування. У деяких групах виникли труднощі при написанні степеня, але всі групи успішно з цим впорались і показали свої знання з програмування.
VІ. Захист проектів. Виступи учнів.
1) Застосування показникової функції у фізиці.
а) Радіоактивний розпад.
б) Атмосферний тиск.
2) Застосування показникової функції в біології. Розмноження бактерій.
3) Застосування показникової функції в лісовому господарстві.
Висновки: під час роботи над проектом учні навчились працювати з науковою літературою (аналізувати та вибирати головне), розширили свій кругозір, побачили приклади застосування показникової функції в біології, фізиці, економіки, навчились робити комп’ютерні презентації та складати програми для розв’язання показникових функцій.