Урок – проект "Проблема злочину й кари в повісті О.Кобилянської "Земля"

Про матеріал
Урок – проект Тема. Проблема злочину й кари в повісті О.Кобилянської «Земля» Мета: дослідити причини братовбивства через цитатну характеристику образів твору; розвивати навички досліницько-пошукової діяльності; виховувати активну громадську позицію. Обладнання: портрет О.Кобилянської, тексти повісті «Земля», схеми, таблиці, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Проект уроку з української літератури

 

Тема.  Проблема злочину й  кари 

             у повісті     «Земля»

            Ольги Кобилянської

 

 

 Керівник проекту - вчитель української мови й  літератури Грозинська Марина Григорівна

 

Учасники проекту – учні 10 класу.

 

Мета роботи: показати, як у процесі текстуального вивчення твору того чи 

                      іншого письменника можна застосувати проектну технологію. 

                      Результатом діяльності буде створена учнями презентація в

                      Microsoft Office PowerPoint.

 

Тип проекту:

  1. Практико-орієнтований – за домінуючою діяльністю.
  2. Комбінований – за змістом.
  3. Творчий – за ступенем самостійності.
  4. Художньо-естетичний – за кінцевим результатом.
  5. Колективний – за кількістю учасників.
  6. Частково-пошуковий – за характером діяльності.
  7. Внутрішній (колектив класу) – за характером контактів.

 

 

Завдання проекту:

Освітні

       Навчати учнів здобувати  знання самостійно, через уміння працювати в різноманітних групах сприяти здобуттю комунікативних навичок, прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами, а саме: збирати інформацію, уміти її аналізувати, робити висновки.

 

Розвивальні

     Розвивати в школярів логічне  мислення, пізнавальні навички,  формувати вміння самостійно здобувати знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, розвивати  критичне мислення. Шляхом порівняльного аналізу літературного матеріалу робити висновки щодо вчинків героїв;  формувати особистісну оцінку проблеми, порушеної у творі. Поглиблювати навички роботи з текстом, формувати компаративістичні вміння учнів. Розвивати здатність до міжособистісного спілкування.

 

Соціалізуючі

      Спонукати учнів до набуття досвіду дослідницької роботи в пізнавальній діяльності, до спілкування, обміну досвідом, думками. Зорієнтувати учнів на пошук мотивації вчинків героїв. Створювати умови для соціальної адаптації учнів, формувати уміння працювати в групах, спонукати до реалізації творчих можливостей.

Виховні

     Допомогти учням усвідомити  важливість формування   родинних цінностей; спонукати до роздумів про вартість людського життя, про дотримання у повсякденному житті одвічних біблійних істин.

 

 

 

Шляхи реалізації завдання

 

       Перед вивченням твору учні об’єднуються в 5 груп (до складу кожної групи входять діти з різним рівнем навчальних досягнень), на розсуд яких виносяться питання, які допоможуть спрямувати роботу під час прочитання твору. Кожна група отримує конкретні завдання:

 

Група 1. Дібрати матеріал про роль землі для українців, пригадати твори, у яких порушується проблема землі. Дібрати цитати з повісті О.Кобилянської «Земля», в яких показано ставлення героїв твору до землі. Оформити слайд.

 

Група 2. Прочитати біблійну легенду про Каїна й Авеля, дібрати цитати до характеристики образу Сави, заповнити порівняльну таблицю, визначити причини його гріхопадіння. Оформити слайд.

 

Група 3. Дослідити образ Михайла Федорчука, дібрати цитати з твору, заповнити порівняльну таблицю. Оформити слайд.

 

Група 4. Через цитатну характеристику дослідити психологічний тип матері Марійки. Оформити слайд.

 

Група 5. Дослідити психологічний тип батька Івоніки Федорчука, дібрати цитати до характеристики образу. Оформити слайд.


Технології:

Проект реалізується із застосуванням дослідницької технології, спрямованої на становлення в школярів досвіду самостійного пошуку нових знань і використання їх в умовах творчості, на формування нових пізнавальних цінностей учнів і збагачення їх пізнавальної ціннісної орієнтації.

Методи:

  • За характером діяльності вчителя й учнів під час навчального  процесу: евристичний, дослідницький, інтерактивний.
  • Зумовлені формою здобуття знань: бесіда, самостійна робота.
  • За джерелом знань: словесні, практичні, наочні.

Прийоми:

  •  Розповідь з елементами аналізу фактів.
  • Бесіда через застосування заздалегідь підготовлених  вчителем запитань.
  • Робота з текстом твору, додатковою літературою.
  • Картинки по запросу виставка книг о кобилянської у класіВправи (усні - спрямовані на розвиток культури мовлення, логічного мислення; письмові - реалізовано через добір цитат, складання порівняльної таблиці тощо). 
  • Метод демонстрацій - через виставку книг, медіа презентацію  тощо.
  •  Робота в групах.     

Результативність:

Усі учні класу відповідно до їх інтересів, устремлінь та рівня сформованості дослідницьких умінь були включені в активну дослідницьку діяльність в учбовий час.  Проведена  робота сприяла формуванню основних груп компетентностей учнів:

  • соціальної (уміння робити вибір, приймати рішення, брати відповідальність та ін.);
  • комунікативної (уміння спілкуватися).
  • інформаційної (вміння добувати, опрацьовувати та застосовувати інформацію з різних джерел);
  • саморозвитку (вміння координувати і коректувати свою діяльність, виробляти самоустановку тощо).

 

        Працюючи над проектом, кожна група визначалася з напрямом роботи, очікуваними результатами, етапами реалізації проекту, розподіляла обов’язки.

         Разом з учителем учні розглядали форму та критерії оцінювання проекту. До уроку діти самостійно опрацьовували окреслений учителем матеріал, добирали додатковий матеріал.

           Під час уроку знання поглиблювалися, розширювалися, уточнювалися, робилися висновок. У підсумку кожна група створила слайди, з яких створено загальну презентацію до уроку.

 

doc
Додано
12 квітня 2019
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку