Урок-проект. М. В. Гоголь. «Вечори на хуторі біля Диканьки».
У природі немає дитини безталанної,
ні на що не здатної.
Кожному можна дати радість творення.
В. О. Сухомлинський
Опис проекту
Актуальність:
Тип проекту: комбінований (інформаційно-пізнавальний, творчий, рольовий).
Навчальні предмети: зарубіжна література, українська література, образотворче мистецтво, географія.
Учасники: учні 6 класу
Мета:
Очікувані результати:
Діяльність учнів
1. Учні заздалегідь прочитують «Вечори на хуторі біля Диканьки» в оригіналі чи перекладі.
2. Школярі працюють з географічною картою, визначають населений пункт Диканька.
3. Діти працюють у групах, у парах та індивідуально.
4. Самостійний перегляд вдома фільму «Ніч перед Різдвом».
5. Виконання малюнків до оповідання «Ніч перед Різдвом»
6. Школярі проводять додатковий збір інформації з питань: запорожці, казкові персонажі, народні свята, традиції, звичаї, гуляння. (За оповіданнями «Ніч перед Різдвом», «Майська ніч, або Утоплена»).
7. Індивідуальні завдання учням з питань засобів художньої виразності (Уривок «Чи знаєте ви українську ніч?». Портретна характеристика красуні Оксани).
8. Працюючи малими групами, учні аналізують свої досягнення, відзначають, над якими етапами потрібно працювати додатково.
9. З метою актуалізації знань учениця готує выкторину «Істинне-хибне». Учні на уроці працюють в парах з подальшою взаємоперевіркою робіт. Якщо вони згодні з твердженням, ставлять плюс (+), якщо не згодні, то мінус (-).
1. М. Гоголь використовує в своїх оповіданнях фантастику (+).
2. Елементи фантастики найчастіше використовуються в романах, віршах, оповіданнях (-).
3. Основна частина дії відбувається у творах Гоголя вдень (-).
4. Вакула подорожує на чортові до Петербурга (+).
5. Запорожці відвели Вакулу до цариці (+).
6. Коваль Вакула виконав свою обіцянку (+).
7. Вакула не одружився з Оксаною (-).
8. Солоха сховала чоловіків в кошики (-).
9. Прізвище Вакули Чуб (-).
10. Українська ніч дивовижно-прекрасна (+).
11. М. Гоголь захоплюється красою української ночі (+).
12. Голова залицявся до Ганни (+).
13. Левко вмів гарно співати (+).
14. Оповідання «Майська ніч чи Утоплена» має трагічний кінець (-).
15. Гумористичні моменти твору пов’язані з образами Каленика (+).
10. На уроці переглядаємо підготовлену інсценізацію уривків з оповідання М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом» та «Майська ніч, чи Утоплена».
1. Сцена 1 (Оксана красується перед дзеркалом. Заходить до неї в хату коваль Вакула. Розмова між Оксаною та Вакулою).
2. Сцена 2 (Побачення Ганни та Левка, Левко розповідає легенду про Утоплену).
11. Представлення та захист малюнків до оповідання «Ніч перед Різдвом».
Оцінювання знань та вмінь: здійснюється відповідно розроблених учителем критеріїв.
Кінцевий результат: учні представляють на уроці захист свого проекту. Показують свої вміння виступати перед публікою.