23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок-проект "Вечори на хуторі біля Диканьки"

Про матеріал
Урок-проект "Вечори на хуторі біля Диканьки" є підсумком вивчення творчості М.В.Гоголя.
Перегляд файлу

 

Урок-проект. М. В. Гоголь. «Вечори на хуторі біля Диканьки».

У природі немає дитини безталанної,

 ні на що не здатної.

Кожному можна дати радість творення.

В. О. Сухомлинський

Опис проекту

Актуальність:

  • знайомство учнів з творами М. Гоголя є поштовхом до реалізації власних творчих здібностей;
  • школярі задумуються над існуванням надприродних сил;
  • учні розмірковують над загальнолюдськими цінностями: безкорисливе справжнє кохання, відкритість та багатство людської душі.

Тип проекту: комбінований (інформаційно-пізнавальний, творчий, рольовий).

Навчальні предмети: зарубіжна література, українська література, образотворче мистецтво, географія.

Учасники: учні 6 класу

Мета:

  • поглибити знання учнів про творчість М. В. Гоголя;
  • продемонструвати явище переплетіння реального та фантастичного у повістях Гоголя;
  • висвітлити використання автором фольклорних елементів;
  • показати в творах елементи національного колориту;
  • розвивати творчі здібності учнів, навички аналізу художнього тексту, інсценування, виразного читання;
  • сприяти вихованню кращих людських якостей – справедливості, честі, совісті, милосердя.

Очікувані результати:

  • провести пошуково-дослідницьку роботу;
  • виконати інсценізацію уривку з оповідання «Ніч перед Різдвом» та «Майська ніч, або Утоплена»;
  • створити малюнки до оповідання «Ніч перед Різдвом»;
  • зробити самооцінку своєї роботи.

Діяльність учнів

1. Учні заздалегідь прочитують «Вечори на хуторі біля Диканьки» в оригіналі чи перекладі.

2. Школярі працюють з географічною картою, визначають населений пункт Диканька.

3. Діти працюють у групах, у парах та індивідуально.

4. Самостійний перегляд вдома фільму «Ніч перед Різдвом».

5. Виконання малюнків до оповідання «Ніч перед Різдвом»

6. Школярі проводять додатковий збір інформації з питань: запорожці, казкові персонажі, народні свята, традиції, звичаї, гуляння. (За оповіданнями «Ніч перед Різдвом», «Майська ніч, або Утоплена»).

7. Індивідуальні завдання учням з питань засобів художньої виразності (Уривок «Чи знаєте ви українську ніч?». Портретна характеристика красуні Оксани).

8. Працюючи малими групами, учні аналізують свої досягнення, відзначають, над якими етапами потрібно працювати додатково.

9. З метою актуалізації знань учениця готує выкторину «Істинне-хибне». Учні на уроці працюють в парах з подальшою взаємоперевіркою робіт. Якщо вони згодні з твердженням, ставлять плюс (+), якщо не згодні, то мінус (-).

1.  М. Гоголь використовує в своїх оповіданнях фантастику (+).

2. Елементи фантастики найчастіше використовуються в романах, віршах, оповіданнях (-).

3. Основна частина дії відбувається  у творах Гоголя вдень (-).

4. Вакула подорожує на чортові до Петербурга (+).

5. Запорожці відвели Вакулу до цариці (+).

6. Коваль Вакула виконав свою обіцянку (+).

7. Вакула не одружився з Оксаною (-).

8. Солоха сховала чоловіків в кошики (-).

9. Прізвище Вакули Чуб (-).

10. Українська ніч дивовижно-прекрасна (+).

11. М. Гоголь захоплюється красою української ночі (+).

12. Голова залицявся до Ганни (+).

13. Левко вмів гарно співати (+).

14. Оповідання «Майська ніч чи Утоплена» має трагічний кінець (-).

15. Гумористичні моменти твору пов’язані з образами Каленика (+).

10. На уроці переглядаємо підготовлену інсценізацію уривків з оповідання              М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом» та «Майська ніч, чи Утоплена».

1. Сцена 1 (Оксана красується перед дзеркалом. Заходить до неї в хату коваль Вакула. Розмова між Оксаною та Вакулою).

2. Сцена 2 (Побачення Ганни та Левка, Левко розповідає легенду про Утоплену).

11. Представлення та захист малюнків до оповідання «Ніч перед Різдвом».

Оцінювання знань та вмінь: здійснюється відповідно розроблених учителем критеріїв.

Кінцевий результат: учні представляють на уроці захист свого проекту. Показують свої вміння виступати перед публікою.

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку