Урок-проект з геометрії «Трикутники у житті людини»
Мета: узагальнити знання учнів про трикутник, його види, елементи трикутника та його визначні точки; ознаки рівності трикутників;
формувати інформаційну, процедурну, дослідницьку компетентності;
сприяти розвитку самоосвітньої діяльності учнів, інтересу до проектної діяльності, розвитку математичної та життєво необхідної компетентностей;
формувати вміння об’єктивного оцінювання себе та інших, коригувати свою діяльність та інших учнів в ході виконання проекту;
Обладнання: мультимедійне обладнання, учнівські презентації, математичні бюлетені.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя: Згадаємо, що ми вивчали протягом останньої теми і попрацюємо над кросвордом (слайд 1).
Тож, яке слово по вертикалі ви прочитали? (Трикутники). Трикутник – чудова геометрична фігура і найпопулярніша в шкільній програмі. Ключове питання нашого проекту: «Чому необхідно вивчати трикутник та його властивості?» (слайд 2-3)
Вивчаючи тему, ми об’єдналися в групи і ось настав момент істини – звітувати про свою роботу. Сподіваюсь, що на уроці ви розширите свої знання про трикутник та його елементи, проявите ініціативу, робитимете висновки, і ми зможемо створити атмосферу творчого пошуку, пізнавальної діяльності, співпраці. А вам необхідно оцінити роботу своїх товаришів згідно критеріїв, про які ми говорили на початку роботи з проектом (слайд 4). Нагадую, це повнота, логічність викладу матеріалу, мовна грамотність, наявність чи відсутність помилок, творчий підхід, вміння робити висновки. І, сподіваюся, всі отримають відповідь на наші тематичні питання: Чи є в трикутника ще які-небудь таємниці?Чи потрібно знати ознаки рівності трикутників? Чи потрібні трикутники в житті? (слайд 5)
Першими звітують пошуковці.
ІІ. Захист учнівських проектів
Фізкультхвилинка
Щоб ми могли і надалі творчо працювати і логічно мислити, проведемо фізкультвікторину
Якщо ви вважаєте, що вам у житті потрібно вивчати геометрію, підніміть руки вгору , щоб краще її знати,зробіть це ще хоча б двічі.
Якщо ви вважаєте, що вам потрібно знати все про трикутники,то підстрибніть і не один раз.
Якщо ви вважаєте, що вам у житті необхідно вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима.
Якщо ви вважаєте, що урок геометрії розвиває логіку вашого мислення, покрутіть головою вліво, вправо .
Якщо ви вважаєте, що хороша дисципліна на уроці - це запорука ваших знань зробіть вдих і видих. Якщо, на вашу думку, ви уважні і дисципліновані на уроці, поплескайте в долоні.
ІІІ. Розв’язування задач (слайд 6)
ІV. Підведення підсумків. Рефлексія (слайд 8)
• Сьогодні на уроці та при підготовці проекту я…..
• Я дізнався…..
• Я поглибив……
• Мені на уроці сподобалося…..
• Мене дуже здивувало…..
• Мене найбільше вразило….
• Я вирішив дізнатися більше про….
• Я вважаю дану тему…..
• Дані знання допоможуть мені під час…
V. Домашнє завдання (слайд 9)
Повторити §2, п. 7-11 Розв’язати тестову роботу
Додаток 1
Оцінювання за критеріями
|
Пошуковці |
Історики |
Дослідники |
Практики |
Теоретики |
Точне розуміння завдання |
|
|
|
|
|
Повнота, логічність, структурованість викладу матеріалу |
|
|
|
|
|
Наявність (відсутність) фактичних помилок |
|
|
|
|
|
Мовна грамотність |
|
|
|
|
|
Наявність прикладів |
|
|
|
|
|
Привабливе оформлення матеріалу |
|
|
|
|
|
Практичне застосування проекту |
|
|
|
|
|
Зроблені висновки |
|
|
|
|
|
Оцінка |
|
|
|
|
|