Тема проекту. Рослини—живі організми. Довкілля рослин. Охорона рослин.
Тип проекту: пошуковий.
Об’єкт пізнання: рослини.
Провідна проблема: формувати уявлення про різноманітність живих організмів, про значення рослин у природі та житті людини, про види рослин;
розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові звуки;
виховати любов до природи та бережливе ставлення до рослин.
Спосіб вирішення проблеми: власні спостереження, слайди, гербарій, предметні малюнки.
Освітній продукт: зібрати колекцію лікарських рослин своєї місцевості.
Напрямки:
Хід проекту
І етап Організаційний.
Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб у нашім третім класі
Були діти молодці.
ІІ етап Допроектна підготовка.
Тільки вийдеш із хати,
То зустрінеш нас.
Ми—це сад зелений,
Ми—гаї й діброви,
Ми—це трави й квіти
Хто такі ми, діти?
(Рослини)
Дихає, росте, зеленіє,
а ходити не вміє.
(Рослина)
Стрімко вибігли на гору.
Дві подружки білокорі.
Дощик їх полоще кіски.
Звуть цих подружок …
(Берізки)
Стоїть при дорозі на одній нозі.
Хто її зрушить, плакати мусить.
(Кропива).
Заглядає у віконечко
Зрощене з зерняток сонечко.
(Соняшник).
Ми дзвіночки,
лісові дзвіночки,
славим день.
Ми співаєм,
Дзвоном зустрічаєм
день!
День!
П. Тичина.
Я леваду я пішла б—
Ціла купа там кульбаб:
ніби сонечка малі
посідали на землі.
Н. Забіла
Ось калина над водою
віти стеле по воді.
Хто це щедрою рукою
їй намистечко надів?
Червонясте, променисте,
розцвітає, як вогні.
Дай хоч трішечки намиста,
калинонько і мені.
М. Познанська.
(Розповідь учніва).
ІІІ етап Дослідницький.
(Досліджуємо, що рослина живий організм).
Висновок учнів: Спостерігаючи за рослинами ми помітили, що вони ростуть змінюється їх зовнішній вигляд, вони по своєму рухаються, корені ростуть, листки і квіти повертаються до сонця, насіння
розлітається. Через деякий час рослина відмирає. За всіма ознаками належить до живої природи.
Закресли зайві слова.
Квітка, рука, коріння, плід, голова, ніс, стовбур, листя, ромашка, гілки, стебло.
(Демонстрація дерева, куща, трав’янистих рослин).
І група. Назвати дерева своєї місцевості.
ІІ група. Назвати кущі своєї місцевості.
ІІІ група. Назвати трав’янисті рослини своєї місцевості.
Поділіть рослини за формою листка на групи.
конвалія капуста помідори
полуниця буряк огірки
_____________ ________________ _____________
_____________ _______________ ______________
_____________ ________________ ______________
_____________ _______________ ______________
1) Світ рослин дуже різноманітний. Є рослини-карлики, а є рослини—гіганти. Найвищі у світі дерева—евкаліпти (Австралія). Їх висота сягає до 162 м. Найдовше листя в пальми, що росте в Америці. Його довжина досягає 30м. Найтовстіше дерево—баобаб (Африка). Потрібно 50 чоловік, щоб охопити його стовбур. Найбільшу квітку має рафлезія (Індонезія), її маса—6кг, а розміри 1м.
Всього на Землі налічується близько 500 тисяч видів рослин. Щоб розрізняти ці рослини вчені присвоїли їм назви, які складаються з двох слів. Друге слово є саме назвою виду рослини.
2) Рослини в небезпеці! Їх необхідно охороняти. У нашій державі прийнято Закон про охорону рослинного світу. Створено Червону книгу рослин України.
Фізкультхвилинка.
Часу гаяти не варто,
Руки кладемо на парти.
Сонце, діти, вже високо.
Руки разом опускаєм
І глибоко видихаєм.
ІV етап Презентація.
Дихає, росте, зеленіє, а ходити не вміє? ________________
_____________ ______________
________ _________
І діти на свято кличуть мене. (Ялина)
2. У зеленім кожушку,
В костяній сорочечці,
Я росту собі в лісочку,
Всім зірвати хочеться. (Ліщина)
3. Стовбур жовтий, мов янтар,
Досягає аж до хмар.
І колючі, й довгі, і тонкі
На гілках зелені голки.
Шишок безліч, та маленькі,
І не довгі, а кругленькі. (Сосна)
* Які дерева (кущі) є символами України?
* З якими деревами і кущами порівнюють гарних дівчат?
* З якими деревами порівнюють сильних юнаків?
* Які місцевості мають назву, що походить від назви дерев?
Напиши назви рослин своєї місцевості.
Дерева |
Кущі |
Трав’янисті |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
Відгадайте загадки.
У зеленії хустинки золоті хова зернинки.
(Кукурудза)
А в мазничці сто зернець—
Хто відгадає, той молодець.
(Мак)
Добрий солений,
Добрий і сирий,--
Хто він такий?
(Огірок)
(Очерет)
а коса моя надворі.
(Морква)
З хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)
Дерева необхідні тваринам і людям, тому що вони ______________.
Від застуди лікує ___________________________________________.
Заповідники потрібні для ____________________________________.
(Учні зачитують повідомлення своєї місцевості, які занесені до Червоної книги).
V етап Оформлення результатів проекту.
І група. Збір цікавої інформації про дерева, кущі і трави.
ІІ група. Створення колекції лікарських рослин своєї місцевості.