Урок-проект з природознавства на тему "Рослини—живі організми. Довкілля рослин. Охорона рослин " у 2 класі

Про матеріал
Урок-проект з природознавства на тему "Рослини—живі організми. Довкілля рослин. Охорона рослин " у 2 класі побудований на застосуванні проектної технології—спільного пошуку, розв’язання спільної проблеми, спрямований на збагачення знань, умінь і навичок, на формування компетентної особистості.
Перегляд файлу

Тема проекту.  Рослини—живі організми. Довкілля рослин.   Охорона рослин.

 

Тип проекту: пошуковий.

 

Об’єкт пізнання: рослини.

 

Провідна проблема: формувати уявлення про різноманітність живих організмів, про значення рослин у природі та житті людини, про види рослин;

розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові звуки;

виховати любов до природи та бережливе ставлення до рослин.

 

Спосіб вирішення проблеми: власні спостереження, слайди, гербарій,  предметні малюнки.

 

Освітній продукт: зібрати колекцію лікарських рослин своєї місцевості.

 

Напрямки:

  1.    Рослина—живий організм. Будова рослин.
  2.    Різноманітність рослин у природі.
  3.    Охорона рослин та їх значення.

 

Хід проекту

 

І етап     Організаційний.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб у нашім третім класі

Були діти молодці.

 

ІІ етап     Допроектна підготовка.

  1. Загадки.

Тільки вийдеш із хати,

То зустрінеш нас.

Ми—це сад зелений,

Ми—гаї й діброви,

Ми—це трави й квіти

Хто такі ми, діти?     

                                    (Рослини)

Дихає, росте, зеленіє,

а ходити не вміє.

                            (Рослина)

Стрімко вибігли на гору.

Дві подружки білокорі.

Дощик їх полоще кіски.

Звуть цих подружок …

                               (Берізки)

Стоїть при дорозі на одній нозі.

Хто її зрушить, плакати мусить.

                                (Кропива).

Заглядає у віконечко

Зрощене з зерняток сонечко.

                                (Соняшник).

  1. Вірші.

Ми дзвіночки,

лісові дзвіночки,

славим день.

Ми співаєм,

Дзвоном зустрічаєм

день!

День!

                  П. Тичина.

Я леваду я пішла б—

Ціла купа там кульбаб:

ніби сонечка малі

посідали на землі.

                Н. Забіла

Ось калина над водою

віти стеле по воді.

Хто це щедрою рукою

їй намистечко надів?

Червонясте, променисте,

розцвітає, як вогні.

Дай хоч трішечки намиста,

калинонько і мені.

                М. Познанська.

  1. Прислів’я.
  •     Ліс і вода—брат і сестра.
  •     Бережеш дерево—бережеш життя.
  •     Де знищується природа, там закінчується життя.
  1. Екологічні взаємозв’язки.
    • Де дуби, там гриби.
    • Де верба, там і вода.
    • Без дощу і трава не росте.
    • Дороге дерево не тільки плодами, а й листками.
  2. Легенда «Калина».

(Розповідь учніва).

 

  1. Виконання пісень «Червона калина», «Ой, вишеньки-черешеньки», «Не стій, вербо, над водою».

 

ІІІ етап     Дослідницький.

  1.      Екскурсія в природу з метою спостереження за рослинами.
  2.      Дослід.

(Досліджуємо, що рослина живий організм).

  • За якими ознаками рослина належить до живої природи?

Висновок учнів: Спостерігаючи за рослинами ми помітили, що вони  ростуть змінюється їх зовнішній вигляд, вони по своєму рухаються, корені ростуть, листки і квіти повертаються до сонця,  насіння

розлітається. Через деякий час рослина відмирає. За  всіма ознаками належить до живої природи.

 

  1.      Гра «Будова рослини».

Закресли зайві слова.

Квітка, рука, коріння, плід, голова, ніс, стовбур, листя, ромашка, гілки, стебло.

  1. Робота із слайдами.

(Демонстрація дерева,  куща, трав’янистих рослин).

  1. Робота в групах. Назвати рослини.

І група. Назвати дерева своєї місцевості.

ІІ група. Назвати кущі своєї місцевості.

ІІІ група. Назвати трав’янисті рослини своєї місцевості.

 

  1. Робота з гербарієм.

Поділіть рослини за формою листка на групи.

 

 

 

 

 

 

  1.      Складання таблиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

                     конвалія                                 капуста                                   помідори  

      полуниця                                  буряк                                        огірки

_____________                ________________                _____________

_____________                 _______________                ______________

_____________                ________________               ______________

_____________                 _______________                ______________    

 

  1.      Хвилинка-цікавинка.

1) Світ рослин дуже різноманітний. Є рослини-карлики, а є рослини—гіганти. Найвищі у світі дерева—евкаліпти (Австралія). Їх висота сягає до 162 м. Найдовше листя в пальми, що росте в Америці. Його довжина досягає 30м. Найтовстіше дерево—баобаб (Африка). Потрібно 50 чоловік, щоб охопити його стовбур. Найбільшу квітку має рафлезія (Індонезія), її маса—6кг, а розміри 1м.

Всього на Землі налічується близько 500 тисяч видів рослин. Щоб розрізняти ці рослини вчені присвоїли їм назви, які складаються з двох слів. Друге слово є саме назвою виду рослини.

2) Рослини в небезпеці! Їх необхідно охороняти. У нашій державі прийнято Закон про охорону рослинного світу. Створено Червону книгу рослин України.

  1. Опрацювання статті «Охорона рослин».
    • Яке значення мають рослини для людей?
    • Чи було б життя на Землі без рослин? Чому?

Фізкультхвилинка.

Часу гаяти не варто,

Руки кладемо на парти.

Сонце, діти, вже високо.

Руки разом опускаєм

І глибоко видихаєм.

 

ІV етап     Презентація.

  1. Гра «Рослини—живі організми».

Дихає, росте, зеленіє, а ходити не вміє? ________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Погрупуй рослини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       _____________               ______________         

                                                                       

                                                                       

 

 

________         _________

 

  1. Кросворд «Рослини».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Влітку і взимку вбрання одне,

І діти на свято кличуть мене.     (Ялина)

2. У зеленім кожушку,

    В костяній сорочечці,

    Я росту собі в лісочку,

    Всім зірвати хочеться.       (Ліщина)

3. Стовбур жовтий, мов янтар,

Досягає аж до хмар.

І колючі, й довгі, і тонкі

На гілках зелені голки.

Шишок безліч, та маленькі,

І не довгі, а кругленькі.       (Сосна)

 

 

 

  1. Вікторина.

  * Які дерева (кущі) є символами України?

  * З якими деревами і кущами порівнюють гарних дівчат?

  * З якими деревами порівнюють сильних юнаків?

  * Які місцевості мають назву, що походить від назви дерев?

  1. Заповни таблицю.

            Напиши назви рослин своєї місцевості.

 

Дерева

               Кущі

       Трав’янисті

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

  1. Хвилинка –ерудита.
  • 1 га листяного лісу за літо випаровує до 2500т. води, підвищує вологість на 5%; над лісами випадає на 3% дощів більше, ніж над ланами.
  • Береза випаровує за день 6 відер води, дуб—5, евкаліпт—40.
  • Зелені рослини на всій нашій планеті за 1 рік виділяють в атмосферу 400 млрд. т. кисню, при цьому засвоюють 600 млрд. т. вуглекислого газу і утворюють біля 459 млрд. т. органічної речовини.
  • За 1 годину 1 га лісу поглинає 2 кг. Вуглекислого газу,  це те, що видихають за цей час 200 чоловік (ліс при цьому виділяє 2 кг. кисню).
  1. Творча робота.

   Відгадайте загадки.

  • На городі молода пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки золоті хова зернинки.

                                                                     (Кукурудза)

  • Стоїть тичка, на тичці мазничка,

А в мазничці сто зернець—

Хто відгадає, той молодець.

                                               (Мак)

  • Довгий, зелений,

Добрий солений,

Добрий і сирий,--

Хто він такий?

                       (Огірок)

  • Стоїть над водою, хитає сивою бородою.

                                                                        (Очерет)

  • В земляній сиджу коморі,

а коса моя надворі.

                                  (Морква)

  • Я кругленька, червоненька,

З хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

І до столу подають.

                              (Редиска)

 

  1. Допиши речення.

Дерева необхідні тваринам і людям, тому що вони ______________.

Від застуди лікує ___________________________________________.

Заповідники потрібні для ____________________________________.

  1. Подорож сторінками Червоної книги.

(Учні зачитують повідомлення своєї місцевості, які занесені до Червоної книги).

 

V етап     Оформлення результатів проекту.   

І група. Збір цікавої інформації про дерева, кущі і трави.

ІІ група. Створення колекції лікарських рослин своєї місцевості.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку