КЗ «Світловодська санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 2»
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
У 1 КЛАСІ
«ДАРУНКИ ПАНІ ОСЕНІ»
Підготувала:
вчитель початкових класів
«спеціаліст вищої категорії»,
«старший учитель»
ШЕВЧЕНКО Тетяна
Костянтинівна
2023 рік
Тема уроку ДАРУНКИ ПАНІ ОСЕНІ
Мета: формувати ключові компетентності:
вміння вчитися - включатися в роботу відразу після вказівки вчителя, зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання;
загальнокультурна - бережливе ставлення до природи;
соціальна – вміти презентувати свою роботу, продуктивно співпрацювати в групі, проявляти ініціативу;
здоров'язбережувальна – дихальні вправи, зміна видів роботи, сприяти активному руху учнів і учениць під час фізпауз;
формувати предметні компетентності:
узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій і неживій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени;
розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції;
пробуджувати бажання трудитися і цінувати працю, захоплюватися красою природи;
формувати пізнавальну активність:
виховувати любов до природи, викликати інтерес до природознавства.
Обладнання: фотовиставка, осінні листочки, картки для роботи в групах, вірші, пісні, роздатковий матеріал для практичної роботи.
Презентація https://www.canva.com/join/psj-wfg-wbv
Тип: проєкт
РАНКОВЕ КОЛО
- Який сьогодні день?
- Який місяць?
- Пора року…
- Створимо осінь: подмухаємо на листочки ближче/трохи далі/на відстані витягнутої руки. Відпустимо їх.
МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ/УЧЕНИЦЬ
- Сьогодні ми завершуємо проєкт «Осінь-Чарівниця» і дослідимо, що ця пора року не тільки надзвичайна, чарівна і казкова . Та окрім краси вона приносить нам щедрий врожай та дарунки від природи. Тема нашої зустрічі «Дарунки пані Осені»
1.1 Презентація фоторобіт («У нас на городі ростуть… У саду ми вирощуємо…»), читання віршів:
Катя. У нас в гостях побував якийсь художник – і поволі
Дерева перефарбував у золотисто-жовтий колір.
- Ти хто такий? – ми здивувались.
- Чому тебе не видно досі?
- То придивіться, - хтось озвався, - І ви побачите всі ... (Осінь)
Інна Ось цукерочки підряд - Це дозрів вже виноград.
Оси ягідки псують, Нам зірвати не дають.
Настя Фіолетова, красива, Запашна, солодка слива,
Серед фруктів виграє, Хоч і кістка в неї є.
Єва Яблук повні в нас корзини - Ми збираємо вітаміни,
Яблучний пиріг печемо, Всіх до себе в гості звемо.
Максим Є у яблуні подружка, Соковита жовта грушка,
У середині чудова: Ароматна і медова.
Назар Наче місяць, наче ріг, Шкірка - наче восьминіг.
Це росте банан тропічний, Фрукт смачний та екзотичний.
Юля На городі полуниця. Ви он тільки подивіться!
Ой, які у неї щічки, У цієї полунички!
Віола Повний, в смужку карапуз, Дуже схожий на гарбуз.
На баштанах підростає, Полум’яну м’якоть має.
Маша Горобина уся червона, Навіть листя червоне теж.
І висять перестиглі грона У красі дивовижних пожеж.
РОБОТА НАД МАТЕРІАЛОМ УРОКУ
- Як їх можна назвати одним словом? (Овочі.) Встаньте (піднесіть руку) ті, хто має малюнки овочів.
- Що росте в садку? (Яблука, груші, сливи, виноград.)
- Як їх можна назвати одним словом? (Фрукти, ягоди.) Встаньте (піднесіть руку) ті, хто має малюнки фруктів або ягід.
Слово вчителя: «Все, що ми назвали, — це дарунки осені. І тому сьогодні дослідимо городину і садовину, як люди використовують ці дарунки».
Довгий, зелений, Добрий і солоний,
Добрий і сирий. Хто він такий? Огірок
Хто голівоньку свою.
Влітку покриває,
І по двадцять хустин.
На голівці має? Капуста
Мов би на одній нозі
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце –
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад. Соковитий …виноград
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Господині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. Помідор
Він овальну форму має,
На городі виростає.
Люди його консервують,
І рагу смачне готують. Цей фіалковий пан – тонкошкурий…баклажан
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
РЕФЛЕКСІЯ
- Чому називаємо осінь щедрою?
- Які дарунки вона приносить нам?
- Як можна використати їх?
- Чи змінили ви свою думку щодо тверджень на початку проєкту?
Джерела:
Посібник для вчителя «Я досліджую світ», Т. Воронцова, В. Пономаренко частина 1 file:///F:/1%20%D0%9D%D0%A3%D0%A8%201/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F.%201%20%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
https://osvitanova.com.ua/posts/4236-37-virshiv-pro-osin-iaki-lehko-vyvchyty-ditiam