Урок "Проєктування нескладного сувеніру з допомогою техніки - печворк."

Про матеріал
На цьому уроці учні починають працювати над новим проєктом , знайомляться з новою технікою декоративно-прикладного мистецтва - печворком.
Перегляд файлу

Урок на тему:

Проєктування нескладного сувеніру з допомогою техніки – печворк.


Мета:

  • Поглибити знання учнів про “сувеніри”, та його види;
  • Ознайомити з технікою печворк та її різновидами, поняттями ескіз, базова форма, виробами-аналогами;
  • Розвинути навички створення ескізу майбутнього виробу, та виготовлення нескладного сувеніру;
  • Виховувати любов до народних традицій та праці.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Привітання та перевірка готовності учнів до уроку.

2. Перевірка раніше засвоєних знань.

Фронтальне опитування.

- Що таке сувенір?

- Які ви знаєте види сувенірів?

- Коли люди найчастіше купують сувеніри?

Гра у команді (учні діляться на 2 команди) (слайд 3)

  • 1конкурс. Зібрати пазл сувеніру і назвати його вид.
  • 2 кон. Встановить послідовність виготовлення обкладинки для підручника.
  • 3кон. Викиньте зайве.

3. Повідомлення теми та завдань уроку:

Проєктування нескладного сувеніру з допомогою техніки – печворк.(слайд 4)

4.Виклад нового матеріалу.

Розповідь вчителя: (слайд 5, 6, 7)

 Клаптеве шиття, клаптева техніка, клаптева мозаїка, текстильна мозаїка (також печворк, від англ. patchwork — «ковдра, покривало, виріб із різнокольорових клаптів») — вид декоративно-ужиткового мистецтва, коли за принципом мозаїки зшивають цілісний виріб зі шматочків тканини (клаптиків). У процесі роботи створюється полотно з новим колірним рішенням, візерунком, іноді фактурою. Сучасні майстри виконують також в техніці клаптикового шиття об'ємно-просторові композиції. Всі шви сточування клаптикового полотна розташовані на його вивороті.

 Для лоскуткового шиття використовують різні види тканини із різною кольоровою гамаю, як нові так і ті що були у використанні.
Але нову тканину потрібно попередньо випрати, щоб вона не сіла потім під час використання, перевірити чи не линяє вона.
А для виробів які будуть мати контакт з високими температурами, таких як прихватки бажано використовувати натуральні тканини.

 Печворк має свої різновиди за візерунком. Продеякі найсучасніші і незвичніші нам підготували учні.

Розповідь учня. (слайд 8, 9. 10,11)

 Різновиди та візерунки печворк

 Коучінг, ще її називають крейзі-тканина, виходить, коли на основу настрачують пряжу, нитки, тасьму, мереживо в самій довільній формі.

  Квилтинг  це багатошаровий печворк, прикрашений ще й усілякими декоративними рядками. Аплікація по техніці квілінг виходить, коли фрагменти настрачують на основу за допомогою шва "зигзаг" або усіляких стрічок.

 Крейзібідінг  надає повну свободу: найрізноманітніші матеріали, кольори, форми, аплікації та інше.
Слова  вчителя.

 Кожна рукодільниця, яка бере до рук голку з часом накопичує багато лоскутків, які ніби і використати ніде і викинути шкода. Ось тоді і приходить на допомогу печворк, техніка якого полягає у зшиванні клаптиків.
 Це дозволяє виготовити різні вироби: ковдри , подушки , одяг. А ми з вами спробуємо виготовити кухонну прихватку або підставку під гаряче. (слайд 12, 13)

4. Практична робота.

 Створення ескізу виробу ( прихватка або підставка під гаряче) на основі виробів-аналогів. (слайд 14,15,16)

Вступнийінструктаж.
 Ескізом називається креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов'язково із збереженням пропорціональності між окремими частинами предмета. Ескізи служать звичайно основою для виконання за ними креслень.

Форму виробу яку використовують для розробки цілого ряду виробів називають - базовою.

5. Підбиття підсумків.

6.Повідомлення домашнього завдання (домалювати ескіз виробу)

Додаткові завдання

Мастер-клас від учнів по виготовленню сувеніру . (герб із бісеру)

(учні готують мастер-клас заздалегідь)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цецхладзе Марина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку