Урок "Проектування, виготовлення та оздоблення виробів вишивкою."

Про матеріал
Ознайомлення з основними етапами проектно-технологічної діяльності; засвоєння учнями основних етапів проведення аналізу потреби у вишитих виробах; формування вмінь складати план проектної діяльності; розвиток логічного мислення, уміння аналізувати та спів ставляти; формування навичок раціональної організації робочого місця; виховання любові до української вишивки.
Перегляд файлу

Дата

Клас  6

 

Розділ 2. Проектування, виготовлення та оздоблення виробів вишивкою.

Проект.

І. Організаційно-підготовчий етап

Тема. Етапи проектної діяльності. Формулювання теми й завдань проекту.            

Мета: Ознайомлення з основними етапами проектно-технологічної діяльності; засвоєння учнями основних етапів проведення аналізу потреби у вишитих виробах; формування вмінь складати план проектної діяльності; розвиток логічного мислення, уміння аналізувати та спів ставляти; формування навичок раціональної організації робочого місця; виховання любові до української вишивки.

Обладнання, матеріали, наочність: зразки готових вишивок, зразки звітів проектних технологій учнів попередніх років; таблиця «Правила техніки безпеки та санітарно-гігієнічні вимоги під час вишивання; матеріали та інструменти для вишивання.

Тип уроку: комбінований

                                                                 ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

  1. Чи доводилося вам зустрічатися з проектами?
  2. Що таке проект?
  3. Може ви вже виконували проекти з інших предметів? Які?
  4. В такому разі, які вміння та навички ви отримали під час роботи над проектом?
  5. Які риси характеру формує така робота?
  6. Де в житті вам знадобляться ті знання та вміння, які ви отримали під час роботи над проектом?
  7. З чого потрібно починати свою роботу над проектом?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Дівчата, у засобах масової інформації ми часто зустрічаємося з різними видами проектів: «Зірка плюс Зірка», «Україна має таланти», «Майданс», «Х-фактор» тощо. На уроках трудового навчання виконання творчих проектів вимагає поєднання вивченого теоретичного матеріалу і практичних робіт. Ви самі будете вибирати тему проекту, конструкцію виробу, матеріали й інструменти, обиратимете технологію виготовлення й самі будете захищати проект.

ІУ. Повідомлення теми уроку, постановка завдань перед учнями

Знати: етапи проектно-технологічної діяльності.

Уміти: визначити завдання для виконання проекту, обрати моделі-аналоги, виявити кращі ознаки, використати їх для створення ескізів майбутніх виробів, скласти план проектної діяльності.

У. Вивчення нового матеріалу

1. Етапи проектно-технологічної діяльності (складання схеми):

 

Організаційно-           Конструкторський            Технологічний           Заключний

Підготовчий

 

     - Пошук проблеми.       – Складання ескізу.              – Виконання               - Корегування

     -Добір об’єкта              - Виконання                              технологічних           виконаного

      проектування.                креслення.                              операцій.                    виробу.

     -Формування вимог     - Добір інструментів,            - Самоконтроль.         – Оформлення.

       до виробу.                     матеріалів та                        - Дотримання             - Самооцінювання

     -Добір                              обладнання.                           технологічної і           проекту.

      оптимального             - Добір технології                     трудової                   - Аналіз підсумків.

       вибору.                         виготовлення                         дисципліни.                 – Захист проекту.

     -Складання плану         лекал.                                   – Оцінювання якості

       майбутнього             - Економічне та                         готового виробу.

       виробу.                        екологічне

      -Прогнозування           обґрунтування.

        результатів.

2.Планування результатів роботи

 

Строк виконання

Етапи виконання

Результати роботи

Уроки № 1,2

Організаційно-підготовчий

Підібрана тема проекту, поставлена мета, визначені задачі, проаналізована література

Урок № 3

Конструкторський

Розроблені ескізи моделей виробу, оформлена конструкторська й технічна документація

Уроки № 1,2,3,4,5,6

Технологічний

Виготовлений виріб

Уроки № 7,8

Заключний

Оформлена пояснювальна записка, портфоліо. Захист проекту. Висновки

 

  1. Схема варіантів виробів для декоративного оздоблення вишивкою

 

                                  ВИРОБИ, ОЗДОБЛЕНІ ВИШИВКОЮ

                  Сумки                                                              Штори

                  Одяг                                                                 Картини

                  Серветки                                                         Декоративна подушка

                                    Скатертини, постільна білизна

  1. Схема дослідження «Оздоблення виробів вишивкою»

 

                                                 ВИШИТИЙ  ВИРІБ

 

     Інструменти й матеріали                                                        Технологія виготовлення виробу

     Історія й техніки вишивання                                                  Розробка композиції

     Економічна та екологічна оцінка                                           Остаточна обробка виробу

                                                       Основні прийоми вишивання

УІ. Практична робота (індивідуальна робота)

  1. Аналіз результатів дослідження потреб у вишитих виробах, економічна оцінка виробу.
  2. Формулювання теми й завдань проекту.
  3. Складання плану проекту.
  4. Початок роботи над вишивкою. Повторення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог під час вишивання.

Вступний, поточний, заключний інструктажі.

Учитель проводить аналіз дослідження учнями потреб у вишитих виробах і способів їх задоволення. Допомагає визначити об’єкт проектування, складанні плану виконання проекту. Допомагає в організації робочого місця для вишивання.

УІІ. Підведення підсумків уроку

Бесіда:

  1. З якими етапами проектно-технологічної діяльності ви ознайомилися?
  2. Який виріб ви обрали для вишивання? Чому?
  3. Які техніки виконання вам потрібні для вишивання вашого виробу?

УІІІ. Домашнє завдання

  • Взяти все необхідне для вишивання. Форма.
docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
2329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку