Урок "Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки."

Про матеріал
План-конспект уроку з основ здоров’я Клас: 8 клас Тема:  Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з основ здоров’я

Клас: 8 клас

Тема:  Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.

Мета: Навчальна: пригадати принципи здорового харчування; ознайомити з міфами і фактами про дієти; поглибити знання учнів про харчові добавки; ознайомити з хворобами, до яких призводить незбалансоване харчування;

Розвивальна: розвивати здоров’язбережувальну компетентність шляхом набуття учнями вміння аналізувати модні дієти;

Виховна: виховувати усвідомлення негативних наслідків нездорового харчування; виховувати свідоме ставлення до свого життя і здоров’я.

Основні поняття і терміни: харчова цінність, енергетична цінність.

Обладнання та матеріали: презентація, відео, клейкі папірці, папір, допоміжні матеріали.

Хід уроку

І Вступна частина

Перевірка готовності учнів до уроку.

Знайомство. Емоційне налаштування.

  • Витягніть собі «родзинку здоров'я». Називаєте ім'я та слово, яке асоціюється з кольором родзинки та здоров'ям. Працюємо швидко, злагоджено, говоримо чітко.

Об'єднайтесь у групи за кольором.

 Правила роботи

ІІ Основна частина

Анаграма

  • Слайд. Розшифруйте анаграму в ній зашифроване ключове слово сьогоднішнього уроку. Число вказує на номер букви, яку треба взяти у слові.  Слайд (Харчування)
  • Яку роль у функціонуванні організму займає харчування?

-         Погоджуюсь з вами, адже існує вислів «Треба їсти для того, щоб жити, а не жити для того, щоб їсти». Слайд

Тестові завдання

  • Проведемо тести. Для відповіді ви користуєтесь сигнальними віялами.
  1. Назвіть кількість складових фізичної форми: 1) 3, 2) 4, 3) 6
  2. Що не входить до принципів раціонального харчування?1) помірність, 2) якість, 3) різноманітність
  3. Правильне співвідношення груп продуктів це: 1) різноманітність, 2) помірність, 3)збалансованість
  4. Від якого слова походить «Дієта»? 1) грецького, 2) латинського, 3)англійського
  5. Кому рекомендують найменшу кількість порцій щоденного вживання:
  1. Хлопці підлітки, які ведуть активний спосіб життя
  2. Чоловіки, які ведуть активний спосіб життя
  3. Жінки, які ведуть малорухливий спосіб життя
  • Що ви вживаєте на сніданок? Обід? Вечерю?
  • Чи маєте ви щоденний полудень?
  • А чи замислювались ви: корисні чи шкідливі продукти ви вживаєте?
  • До чого може призвести неправильне харчування?

Отже, тема уроку «Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки» Слайд

  • Це нам потрібно знати, щоб сформувати поняття про безпечне харчування.

Робота в групах

  • Слайд. 40  15   14   10 Як ви гадаєте, яке відношення мають ці числа до раціонального харчування? Щоб відповісти на це запитання вам потрібно попрацювати з підручником (с.53 1 абзац)
  • То що ж означає число 40? 15? 14? 10?
  • А що ж відбувається з організмом людини, якщо є нестача або надлишок поживних речовин? Давайте переглянемо відео. Відео
  • Що таке анорексія? (Захворювання, за якого людина відмовляється від їжі, вважаючи себе товстою, навіть коли маса її тіла набагато менша за норму)
  • Що таке ожиріння? (це захворювання , при якому в підшкірній клітковині і інших тканинах накопичується надмірна кількість жиру)
  • Чому люди мають такі проблеми зі здоров'ям? (Дієта)

Рефлексія

Міфи і факти

  • Слайд. Що це за телепередача? Давайте і ми зруйнуємо міфи про дієту!
  • Доберіть факт, щоб зруйнувати міф!
  1. Щоб схуднути, треба скоротити до мінімуму споживання калорій.
  2. Якщо людина споживає менше як 1000 ккал на добу, вона «запускає» економний режим обміну речовин. Адже організму невідомо, хоче людина схуднути чи потрапила на безлюдний острів. Тому він починає відкладати кожну зайву калорію «про запас»
  3. Не треба снідати, інакше цілий день будеш голодний.
  4. Таке може трапитися, якщо поснідаєш однією легкою вуглеводною стравою ( наприклад, булочкою і солодким чаєм). Та коли додати продукт, що містить трохи білків і жирів ( наприклад, йогурт чи сир), довго почуватимешся ситим. До того ж, снідаючи, ти подаєш «сигнал» організму прискорити обмін речовин.
  5. Щоб схуднути, треба стати вегетаріанцем.
  6. Вегетаріанське меню, як і звичайне, може бути висококалорійним, наприклад, за рахунок великої  кількості горіхів. А відсутність у раціоні продуктів тваринного походження нерідко призводить до дефіциту поживних речовин.
  7. Щоб схуднути, треба їсти лише знежирені продукти.
  8. Знежирені продукти не завжди низькокалорійні. Багато з них містять таку ж чи навіть більшу кількість калорій, як і продукти з нормальною жирністю. Це тому, що для поліпшення смаку знежирених продуктів у них додають багато цукру, крохмалю, інших висококалорійних інгредієнтів. Найефективніші дієти не забороняють, а лише обмежують вживання жирів, надають перевагу оліям.
  9. Іноді може з’явитися непереборне бажання з’їсти який- небудь конкретний продукт( наприклад, шоколадку чи морозиво). У таких випадках лікарі радять задовольнити це бажання. Чим скоріше ти з’їси невелику порцію того, що дуже хочеться, тим менше ризик переїдання іншими, можливо, кориснішими продуктами.
  • Ми з'ясували, що треба обережно ставитись до дієти. Адже, невдоволення своїм тілом породжує занижену самооцінку і впливає на всі аспекти життя: навчання, роботу, стосунки. Тому важливо розвинути позитивне ставлення до свого тіла і незалежно від статури навчитися безпечно контролювати масу тіла.
  • Давайте пригадаємо чи всі герої казок, мультфільмів контролювали масу свого тіла, назвіть тих хто не контролював?!( Вінні Пух, Карлсон)
  • Слайд. А що ви скажете про Дюймовочку? (вона була стрункою, їла в день пів зернинки і пила пів крапельки. Це її так зобразили, а насправді, ми провели з учнями 9 кл. дослідження і вирахували, відповідно до свого зросту та маси тіла, що насправді маючи апетит Дюймовочки, ми повинні їсти 11 кг. в день)
  • Що вам відомо про харчові добавки? Хто їх вживає?

« Шість мислячих капелюхів» Слайд.

Виберіть капелюх. Прочитайте текст на с.54 (1 і 2 абзац) і дайте відповідь на запитання відповідно до кольору капелюха.

Білий: Що я дізнався?

Чорний: Чому це є небезпечним?

Жовтий: Які є переваги?

Червоний: Які почуття виникли?

Зелений: Які нові ідеї з'явилися?

Синій: Який висновок зробите?

ІІІ Заключна частина

Аналіз ситуацій

  • У своїх групах об'єднайтесь дівчата з дівчатами, хлопці з хлопцями. Обговоріть ситуації на с. 54 і напишіть продовження. Хлопці: Що ви скажете в знак відмови. Дівчата: Що ви порадите?

 «Дискусійна шкала»

  • Виходячи з теми уроку на вашу думку чи є актуальною та корисною телепередача «Зважені та щасливі». Слайд. Свою думку ви зможете висловить за допомогою клейких папірців, напишіть на них своє ім'я і прикріпіть на дискусійну шкалу.

Так                                                                                                 Ні

  • Аргументуйте свій вибір. Чому … твій лайк на слові так? …. Дизлайк?
  • Пропоную об'єднатися в коло, як і на початку уроку. Назвіть ключові слова сьогоднішнього уроку… А я обираю ключове слово «яблуко», тому що в ньому багато корисних та поживних речовин, воно є чудовою профілактикою хвороб, тому я пригощаю вас і бажаю вам здоров'я!
  • Хто вважає свою роботу на уроці корисною, емоційною, позитивною, цікавою, пізнавальною піднесіть руку. А я вважаю, що ви спрацювали на високому рівні. Дякую вам!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 січня 2020
Переглядів
4310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку