Урок «Прості і складені задачі на знаходження швидкості, часу та відстані. Дії з іменованими числами»

Про матеріал
Встановлювати зв'язок між величинами швидкість, відстань, час; формувати вміння розв’язувати прості і складені задачі; розвивати комунікативну компетентність, математичне зв’язне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, уміння самостійно працювати, аналізувати; виховувати акуратність, вдумливість, товариськість, взаємодопомог
Перегляд файлу

ЗОШ І-ІІІ ст. №1 імені героя України Андрія Снітка

смт. Маневичі

 

 

 

 

План-конспект уроку з математики на тему:

«Прості і складені задачі на знаходження швидкості, часу та відстані.

Дії з іменованими числами»

4 –А клас

 

 

 

 

 

Вчитель                     Корольчук Надія Іванівна

 

 

 

 

 

 

2017 рік

 

    Девіз уроку:

«Будемо думати, міркувати і всім класом працювати»

Тема. Прості і складені задачі на знаходження швидкості, часу та відстані. Дії з іменованими числами.

Мета: навчальна: встановлювати зв'язок між величинами швидкість, відстань, час; формувати вміння розв’язувати прості і складені задачі;

розвивальна: розвивати комунікативну компетентність, математичне зв’язне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, уміння самостійно працювати, аналізувати;

виховна: виховувати акуратність, вдумливість, товариськість, взаємодопомогу.

Обладнення: таблиці для усної лічби, картки для індивідуальної роботи, презентація.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

  •                   Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Я знаю, як ви любите грати у комп’ютерні ігри, змагатися і перемагати. Ось я вам пропоную наш урок провести у вигляді комп’ютерної гри під назвою «Подорож до Матемаленду». (Слайд1)
  •                   Кожна гра має свої правила і завдання, ось і наша гра має такі квести(Слайд2)
  •                   Квести:
  1. Реєстрація
  2. Усна лічба
  3. Перевірка особистості
  4. Відвідай сусіда
  5. Самостійний розшук
  6. Пошук за планом
  7. Відпочинок
  8. Дослідження прикладів
  9. Робота з напарником
  10. Геометричне завдання
  11. Підсумок уроку
  •                   Як ви бачите, першим вашим завданням буде РЕЄСТРАЦІЯ, тобто вам потрібно записати сьогоднішню дату та класна робота.(Слайд 3)

ІІ.  Актуалізація опорних знань

  1.               Усна лічба
  •                   Ви так швидко виконали попереднє завдання, пропоную вам наступне УСНА ЛІЧБА. (Слайд 4)
  •                  
  1. Каліграфічна хвилинка
  •                   Друге завдання ПЕРЕВІРКА ОСОБИСТОСТІ, вам потрібно написати каліграфічно рядок цифр, щоб перевірити вашу особистість за почерком.

720, 3, 4, 100, 50кг, 5кг. (Слайд 5)

  1. Відвідай сусіда

Наступний квест  ВІДВІДАЙ СУСІДА. Вам потрібно виконати тестові завдання. Вони розділені на два варіанти. Кожен виконує самостійно, а після завершення роботи ви обмінюєтесь з сусідові по парті своїми картками для перевірки. (Слайд 6)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

 Cьогодні на уроці ми будемо розв’язувати прості та складені задачі на визначення швидкості, часу та відстані. Також обчислюватимемо приклади з іменованими числами. (Слайд 7)

  1. Самостійний розшук )

Наступний квест, який нам потрібно пройти, називається САМОСТІЙНИЙ РОЗШУК.

Кожен  має стрілочки певного кольору. Вони вказують на приклад, який вам потрібно обчислити. (Слайд 8)

Відповіді: 96905;          4т 180 кг, 12т 540 кг;              5 кг 340 г, 5 км 260 м

  1. Пошук за планом

Нам потрібно пройти далі Квест ПОШУК ЗА ПЛАНОМ. А для цього розв’язуємо задачу № 413.

Задача № 413

Велосипедист, рухаючись 12 км/год, проїхав відстань між двома містами за 5 год. Повертаючись, він проїхав ту саму відстань за 6 год. З якою швидкістю їхав велосипедист, повертаючись назад? (Слайд 9)

  1. 12 * 5 = 60 (км) – відстань між двома містами;
  2. 60 : 6 = 10 (км/год) – з такою швидкістю повертався.

Відповідь: 10 км/год.

Задача

Машина їхала 2 год зі швидкістю 90 км/год. Мотоцикл їхав 3 год зі швидкістю 60 км/год. хто проїхав більшу відстань?(Слайд 10)

  1. 90 * 2 = 180 (км) - відстань, яку проїхала машина;
  2. 60 * 3 = 180 (км) – відстань, яку проїхав мотоцикл.

Відповідь: однакова відстань.

  1. Відпочинок  «Розстав хлопчиків»  (Слайд 11)
  2.  Дослідження прикладів

Відпочивши, продовжуємо подорож по Матемаленду та виконаємо наступне завдання ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИКЛАДІВ (Слайд 12)

Завдання № 410

Запиши вираз та обчисли його значення. Від числа 28750 відняти суму чисел 750 і 1001.

28750 – (750 + 1001) = 26999

1001               28750

  750                 1751

1751               26999

 

Завдання 412

14 грн. 96 к.        20 км 800 м            10 грн. 00 к.                     8 кг 420 г

 6 грн.   4 к.         4 км    80 м              5 грн. 08 к.                     3 кг 080 г

  1. грн  00 к.       16 км 720 м              4 грн 92 к.                     5 кг 340 г

 

  1. Робота з напарником

Продовжуємо подорожувати. Наступний квест РОБОТА З НАПАРНИКОМ. Тут вам потрібно виконати  завдання  № 411 (Слайд 13)

Завдання № 411, ст..64

Форму якого геометричного тіла має валіза? барабан? рупор? Повітряна кулька?

  1. Цікава задача

Продовжуємо подорожувати квестом РОБОТА З НАПАРНИКОМ. Пропоную розв’язати цікаву задачу.

Розставити 16 стільців у кімнаті  так, щоб біля кожної стіни стояло по 5 стільців.

  1. Геометричне завдання

Наступний квест ГЕОМЕТРИЧНЕ ЗАВДАННЯ. Уважно розгляньте геометричні фігури, що зображені на слайді. (Слайд 16)

  • Скільки круглих тіл на малюнку? Яку назву вони мають?
  • Чим відрізняються круглі тіла від інших?
  • Скільки кубів на малюнку?
  • Якого кольору паралелепіпед?
  • Скільки на малюнку пірамід? Яка фігура в основі піраміди?
  • Яке тіло має 6 граней?

VІ. Підсумок уроку

  •  Скажіть, що цікавого сьогодні на уроці було?
  • Чого ви навчились?
  • Які цікаві моменти ви запам’ятали ?

Всі ви, діти, молодці!

Гарно працювали,

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

треба йти відпочивати!!! (Слайд 17)

VІІ. Домашнє завдання

          Завд. №417, 418, ст. 65

doc
Додано
31 березня 2019
Переглядів
4294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку