Урок"Протидія виявам агресії та насилля в учнівському колективі"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з поняттям "жорстокість","насилля"; учити уникати насилля в учнівському колективі;сприяти встановленню дружньої атмосфери в класному колективі;розвивати навички протидії соціального тиску;
Перегляд файлу

 

Протидія виявам насильства в учнівському середовищі

Мета:Ознайомити учнів з поняттями »насилля»,»жорстокість»; учити уникати насилля в учнівському колективі; сприяти встановленню дружньої атмосфери в класному колективі; розвивати навички протидії соціального тиску; виховувати бажання контролювати свої емоції.

 

 

Обладнання: мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, ватман, фломастери.

Основні поняття та терміни: психічне насилля, фізичне насилля, злість, агресія, жертва насилля, свідок насилля.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань..

Хід уроку

1.Організаційний момент

Вправа на знайомство

(запропонувати учням назвати своє повне ім’я і як би ви хотіли,щоб вас називали (наприклад,мене звати Катерина,але мені  подобається,коли мене називають Катруся).

2..Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів

Казка про скріпку

(Інструкція:під час розповіді,з канцелярської скріпки роблять певні фігурки).

1. Мене звати дівчинка-скріпочка. Я була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2.  Одного разу однокласники дали мені образливе прізвисько. І у мене виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3.  Іншого разу я знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4.  Після закінчення уроків я  вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до мене, ображати та дали мені стусана (Знак оклику). І я подумала, що робити? Хто мене захистить? (Знак питання)

      5.  Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлік).

Обговоренная

1.Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?

2.Чому ні(тому,що психічне і духовне здоров'я не піддаються відновленню).

4.Зате ми можемо навчитись як уникати насилля та агресії в учнівському колективі; сприяти  встановленню дружньої атмосфери в класному колективі; ознайомитись із поняттями «насильство та жорстокість».

Повідомлення теми.

 

3.Вивчення нового матеріалу

А) Опрацювання поняття (із поданих слів скласти поняття»насилля»(робота у групах).

Насилля-це застосування агресивних жорстоких дій однієї людини по відношенню до іншої,що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному психічному,морольному здоров’ю,а також розвитку.

Б)Асоціативний кущ

Насилля(примус,побої,синці,погроза,агресія,жорстокість,гвалт,силування).

В)Види (фізичне та моральне)(робота з підручником).

Визначити,що впливає на фізичне ,а що на психічне (робота у зошитах,індивідуально).

Фізичне- побої,синці,відбирання речей та грошей,обмеження дій.

Психічне-погрози,дражнилки,вживання образливих слів.

Г) Ознайомлення з поняттями:(словникова робота)

Агресор -той,хто здійснює насилля.

Жертва-той,із кого сміються,кого ображають.

 Байдужі спостерегачі-ті,які нічого не роблять,щоб призупинити насилля.

Спільники-ті,хто підтримують агресора.

Заступник-той,хто стає на захист жертви.

Д)Перегляд соціального ролика(про булінг)

Визначення  учасників булінгу (  робота у групах )

Е)До кого можна звернутись по допомогу:

Батьки

Вчителі

Друзі

Старші брати,сестра

Поліція

4.Релаксаційна хвилинка(пісня про дружбу).

 

5.Узагальнення та систематизація матеріалу

А) Складання правил дружнього класу (перша група)

-Поважати і підтримувати один одного

-Бути доброзичливим та уважним один до одного

-Виконувати свої обіцянки

-Говорити правду

-Бути чесним і уважним

-Пробачати навіть коли,це важко

-Ніколи не задаватися

-Працювати колективно

 

 

 

 

 

Б)Правила взаємодії з агресивними людьми(друга група)

1.Приймати їх такими,які вони є;

2.Допомогти розширити їхній кругозір;

3.Залучати до суспільної роботи,хвалити;

4.Запропонувати їм свою дружбу;

5.Запропонувати  їм відвідувати гуртки,де можуть виплеснути свої емоції.

 

 

 

В)Вправа»Реальність чи міф»

1.Насильство має і позитивні сторони(ні)

2.Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства(ні).

3.Насильство-це коли видно сліди на тілі жертви(так).

4.Б’ють заслужено(ні).

5.У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля,використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої(так).

6.Дитина,яка потерпає від насильства повинна мовчати процес(ні).

7.Хлопці схильні до проявів насильства більше,ніж дівчата(так).

8.Насильство не карається законом України(ні).

9.Насильство-це ознака мужності дитини у школі(ні).

10.Міліція не повинна втручатися у вирішення проблем насильства(ні).

11.Насильство-це не злочин,а нормальне явище у школі(ні).

12.Розповідати,про те,що над вами були здійснені насильницькі дії-ознака слабкості дитини(ні).

 

6.Підсумок уроку

А).Складання сенкана( насилля).

 Б)Написати ім’я однокласника,який є найбільш надійний та ввічливий(клас буде дружнім тоді коли всі будуть надійними та ввічливими.Тоді і будуть відсутні агресія, насилля).

 

7.Д/з

1.Скласти портрет агресора та жертви.

2.Намалювати герб своєї душі.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
1917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку