Урок "Пряма мова. Діалог"

Про матеріал

повторити, узагальнити й поглибити основні відомості про речення з прямою мовою, сформувати цілісну систему особистих знань шестикласників з теми; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у реченнях з прямою мовою; розвивати творчі вміння моделювати речення з прямою мовою, реконструювати складні речення в речення з прямою мовою

Перегляд файлу

Пряма мова. Діалог

українська мова 6 клас

Мета: повторити, узагальнити й поглибити основні відомості про речення з прямою мовою, сформувати цілісну систему особистих знань шестикласників з теми; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у реченнях з прямою мовою; розвивати творчі вміння моделювати речення з прямою мовою, реконструювати складні речення в речення з прямою мовою; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу спонукати учнів до осмислення краси рідного слова у творах українських митців.

Тип уроку: урок повтореннянабутихзнань.

 

Хід уроку

 

Організаційний момент

Ознайомленняшестикласників з темою, метою й завданнями уроку.

 Слово вчителя.

План повторення матеріалу

1) Пряма мова. Структура речень з прямою мовою. Розділові знаки.

2) Діалог. Розділові знаки при діалозі.

 Робота з підручником.

1) Вивчити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

 

Виконання системи творчих завдань на основі повторення вивченого.

 

       Весела п’ятихвилинка

Речення з прямою мовою запишіть у вигляді діалогів.

1.     “Чим ви, хлопці, вдома втираєтесь?” – “Батько — рукавом, мати-подолом, а я на печі так сохну!” 2. “Хто винен?” – “Невістка”. – “Так її вдома нема!” – “Та он її плахта висить!” 3. “Де голки твої розкішні?” – запитали Їжака. Каже той: “Служу у Вовка на посаді колобка”.

 

       Вибіркова робота

Розтавити розділові знаки. Виписати речення з прямою мовою.

 

1)    Зійди сонце під моє віконце та засвіти ясно. 2) Краю мій Люблю твої тополі. 3) А мати кличе нас Дивіться діти он воду із Дніпра веселка позича. 4) Я тобі і небо сину прихилила б каже мати. 5) Осінь каже Я все розфарбую. 6) Хтобагато говорить той мало робить. 7) Приїжджай Михайлику і книжку гарну привозь.

 Творче завдання.

Наведіть приклади речень із прямою мовою за поданими схемами (письмово).

«П? — а.—П!»

«П,— а,— п».

А: «П?!»

 Творча робота в парах.

Складіть невелику розповідь, відтворивши подану ситуацію й розв’язавши її по-своєму. Використайте пряму мову чи діалог.

Тебе запрошено (другом чи подругою) на день народження. У пошуках квітів ти запізнюєшся на вказаний час. З’являєшся тоді, коли всі гості вже за столом…

 Пояснювальний диктант.

Поясніть розділові знаки в реченнях.

Я подумав тоді: «Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя». (Гр. Тютюнник)

«Ніщо так не красить людину, як натхнення» — подумала Ярослава. (О. Гончар)

«Все, все ми віддаємо тобі, Батьківщино,— промовив він раптом якимсь дивним голосом ні до кого. — Все! Навіть серця». (О. Гончар)

       Тренувальна вправа.

Визначте орфограми в словах, поясніть розділові знаки.

Покаже батько своєму сину на срібне марево у далині і скаже: «Он земля твого народу! Борись і добувайся Батьківщини». (Леся Українка) Повідають мудрі люди: «Прибудь, розум, щастя буде!» (І. Франко) «Слухай, козаче,— говорить дівчина,— як одно сонце у неба святого, так і ти один у мене». Мене питають: «Ти чого мовчиш? Чого задуманий, зажурений сидиш?» (В. Грінчак)

 

 

Систематизація й узагальненнязнань

Подумати і дативідповіді на питання:

1. Яку будовумаютьречення з прямоюмовою?

2. Якірозділові знаки ставляться в реченнях з прямоюмовою?

 

Підсумок уроку

Домашнєзавдання

Скласти діалог між шестикласником та продавцем

 

 

~ 1 ~

 

docx
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
13229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку