26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Урок "Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи".

Про матеріал

Узагальнити знання учнів з вивченої теми про пряму мову, діалог і розділові знаки при них;сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховувати навички колективної роботи.

Перегляд файлу

Українська мова 5 клас

Урок № _______ ________
Тема: Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи

      Веселий експрес  ( слайд №1)
Мета: узагальнити знання учнів з  вивченої теми  про пряму мову, діалог і розділові знаки при них;  сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення; підвищувати культуру усної і писемної мови; виховувати навички колективної роботи.
Тип уроку: підсумковий урок - гра. 
Цілі (очікувані результати). Після уроку учні зможуть: ( слайд №2)

  • Давати  визначення всіх вивчених понять теми;
  • оцінювати  власні знання та інших учасників групової роботи;
  • працювати в парах, набудуть навичок співпраці;
  • пояснювати правила розстановки розділових знаків при  прямій мові та діалозі;
  • переробляти речення з прямою мовою на речення з непрямою і навпаки ;
  • доповнювати діалог власними репліками.

Методи, прийоми і форми роботи: інтерактивна робота в малих групах. Обладнання:  картки – завдання.

Внутрішньопредметні зв’язки: синтаксис (текст), пунктуація, лексикологія, орфографія.

Міжпредметні зв’язки: література, етика.

                                              Перебіг    уроку

І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою. ( слайд №3)

                                                      Загадка.
   «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднює тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити , ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, бо вона цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця»      ( посмішка)
             Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас. 
              Усміхайтеся! І це приведе вас до щастя.

II. Нова тема.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • От і підійшов час підсумувати і перевірити ваші знання з теми: «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при них».
  1. Мотивація учбової діяльності.

   Наша гра – називається «Веселий експрес», тому що ваша команда, працюючи разом, уявить себе швидкісним поїздом, а кожний із вас – вагоном. Від швидкості  й  якості виконань завдань кожного буде залежати наскільки швидко ваш експрес прибуде до кінцевої зупинки. Тільки працюючи  спільно ви зможете досягнути успіху!

  1. Пояснення правил гри  «Веселий експрес».

Вчитель розподіляє учнів на однаково спроможні групи. Учні називають свою команду. В кожній групі призначається учень, який приносить чергове завдання; учень, який повідомляє , що робота виконана.

 Капітан одержує маршрут і слідкує за черговістю виконання завдань.

( Вчитель розробляє маршрут таким чином:  (слайд №4)

                 команда «Ластівка»№1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

                       команда « Перлина» №2, 3, 4, 5, 6, 7, 1 , 8

                       команда  «Чемпіон»  № 3, 4, 5, 6, 7, 1, 2, 8)

 На дошці прикріплені картки  з завданням під певним номером. По сигналу учень  з  кожної команди бере відповідну картку. Виконавши завдання, команда повідомляє вчителя, після перевірки починають виконувати наступне.

  1. Опрацювання правил групової роботи.(Слайд№5)
  1. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
  2. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.
  3. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  4. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  5. Намагайтеся  дійти спільної думки,  хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на  існування.

          5.   Завдання:

№1 Термінологічний диктант.

  • Запиши назву терміну за  його означенням.

1.Висловлювання  якоїсь особи передане дослівно, без змін_________________

     2. Слова, які вказують, кому належить пряма мова _____________________

     3.Розмова двох або кількох осіб _______________________________

     4.Слова кожного зі співрозмовників_________________________

     5. Рухи м’язів обличчя, які виражають внутрішній душевний стан людини_______

    6. Рухи людського тіла чи рук ___________________________________

    7.Допоміжні засоби спілкування________________________________

     8. Зміна основного тону _________________ 

      9.  Дискусія, бесіда трьох і більше учасників______________________.

               №2 « Як правильно вживати?»

  • Неправильне закресли.

Вибачте мене – вибачте мені

Відмінні ціни - доступні ціни

Вирушати в похід  – відправлятися в похід

На початку лютого  -  в перших числах лютого

Дотримуючись черги, по черзі – в порядку черги

Всього доброго – на все добре

Значно краще – далеко краще

Дивитися хворого  - оглядати хворого

Досягти результатів – добитися результатів

Добре почуватися – добре себе почувати

                  №3 « Лови тему»

  • Розподіліть крилаті вислови за темами. Теми визначіть самостійно.

    Тема висловлювання

               № висловлювання

1.

 

2.

 

 

     1.Жодна людина нещаслива, поки вона не вважає себе щасливою.

                                                                                                 Марк Аврелій

 

  2.   Честь не можна відняти, її можна втратити.

                                                                                                  А. Чехов

   3.  У споруді людського щастя дружба зводить стіни, а любов утворює купол.

                                                                                                    Козьма Прутков

  4. Книги — кораблі думки, які мандрують по хвилях часу і бережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління.

                                                                                                        Ф. Бекон

 

   5.  Всяк правду знає, та не всяк про неї дбає.

                                                                               Українське прислів’я

   6.  Книги — морська глибина, Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить.

                                                                                                               І. Франко

7.Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може.

                                                                                                    Д. Байрон

8.   Не будемо говорити про любов, бо ми досі не знаємо, що це таке.

     К. Паустовський

9. Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна.

                                                                                                         В. Сосюра

                                  №4 Знайди помилки!

  • Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно.
  1. «Книги – морська глибина » - так писав І. Франко .
  2. Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще».
  3. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».
  4. Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.
  5. «Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».

                                №5 «Твоя репліка»

-Складіть  діалог, використовуючи подані репліки. Запишіть складений діалог.

                               Телевізор у твоєму житті.

Учні вітаються.

  • Ти любиш дивитися телевізор?
  • ……….
  • Чому ти стільки часу присвячуєш цьому заняттю? Тобі це щось дає?
  • ………..
  • Чи дивишся ти будь-які програми, чиє в тебе улюблені?
  • ………..
  • Що тебе приваблює в цих передачах?
  • ……..
  • Телевізор не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?
  • …….

Учні прощаються і бажають один одному успіхів.

                            № 6 « Мовна трансформація»

  • Речення з прямою мовою переробіть на речення з непрямою. Запишіть.

1. «Вивчайте історію рідного краю», - говорив закликала вчителька своїх учнів.

2. І. Франко  писав: «Наша ціль людське щастя і воля».

3. «Ти любиш давитись на небо?» - запитав батько сина.

4. «Оберігайте природу рідного краю!» - закликав екскурсовод учнів.

5. Леся  запитала: «Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?»

6. Дмитрик відповів: «Я дуже хочу побувати там».

                              № 7 «Скажи дослівно!»

  • Речення з непрямою мовою переробіть на речення з прямою. Запишіть.
  1. Учитель сказав старшим учням, щоб вони залишились у таборі.
  2. Я хочу попросить, щоб хто мене сховав у сей недобрий час.
  3. Олег запитав, чому я у хаті тримаю лелек.
  4. Кіт Вовкові сказав, що він усім тут добре надоїв.
  5. Люди кажуть, що будь-яка квітка у віночку щось означає.
  6. Король сказав, що дякує синові за добру роботу.

                                   №8 «МОЛОДЦІ !»       

III. Висновок.

  • Які корисні  знання  цього уроку ви зможе використати в житті?

IV. Оцінювання.  Рефлексія.(Слайд№6)

  • Яку загальну оцінку ви поставили б своїй групі?
  • Чи сподобалось вам працювати разом? Чому?

V. Домашнє  завдання.

Повторити теоретичний  матеріал з вивченої теми.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Майданій Тетяна Степанівна
    Дякую авторові! Використаю на своїх уроках.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
  2. Бузиян Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
8128
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку