STEM-урок у 5 класі
«Прямокутний паралелепіпед, піраміда»
Формування компетентностей:
• предметна компетентність: сформувати поняття прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба, піраміди та її елементів; сформувати вміння розпізнавати у просторі та співвідносити з об'єктами довкілля прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду;
• ключові компетентності:
• спілкування державною мовою — робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах, зокрема в таблицях;
• математична компетентність — оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами в просторі;
• основні компетентності у природничих науках і технологіях — розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв'язати засобами математики;
Тип уроку: засвоєння знань та вмінь.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Готовність учнів до уроку. Налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань
Математичний диктант: виконайте завдання на картці.
|
Перевірка: 1)18см, 18см²; 2)8 дм, 26 дм; 3)7мм, 42 мм²; 4)6 м, 32м; 5)6 квадратів; 6)3 квадрати.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
Роздати учням різні моделі прямокутного паралелепіпеда, куба, піраміди.
Як називаються дані моделі?
Чи часто ми бачимо їх в нашому житті або ж користуємося ними?
З яких елементів вони складаються?
Пофантазуйте, яким було б наше оточення без предметів схожих на дані фігури?
Сьогодні на уроці ми познайомимося з даними геометричними тілами, їхніми елементами, властивостями та місцем у нашому житті.
ІV. Засвоєння нових знань
Загальний план вивчення теми:
2. Елементи прямокутного паралелепіпеда: грані, ребра, вершини.
3. Виміри прямокутного паралелепіпеда.
4. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда.
5. Куб як окремий вид прямокутного паралелепіпеда.
6. Уявлення про піраміду.
7. Види пірамід.
8. Елементи піраміди: вершина, грані ребра, основа.
Учні діляться на три команди.
Кожна команда повинна опрацювати матеріал підручника і відповідно до тих теоретичних відомостей скласти блок-схеми на ватманах. Кожна команда презентує свій результат для решти класу. Вчитель коригує відповіді учнів, дотримуючись загального плану.
Завдання для І команди: прямокутний паралелепіпед.
Завдання для ІІ команди: куб.
Завдання для ІІІ команди: піраміда.
Орієнтований результат
|
|
|
Завдання практичної роботи на розвиток просторової уяви: робота з розгортками прямокутного паралелепіпеда.
Завдання для учнів: середній рівень – за заданими розмірами вирізати розгортку, достатній рівень – за власними розмірами вирізати розгортку прямокутного паралелепіпеда.
Учні повинні продемонструвати утворені моделі.
Internet-підтримка ( один з учнів шукає додаткову інформацію з теми в мережі, поки решта займається розгортками)
V. Первинне закріплення знань
1.Виміри прямокутного паралелепіпеда дорівнюють 10 см, 4 см і 12 см. Знайдіть: а) суму довжин усіх ребер; б) площу його поверхні.
2.Сума довжин усіх ребер куба дорівнює 60 см. Знайдіть площу поверхні цього куба.
3.Сума довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда дорівнює 32 см. Знайдіть суму довжин трьох його ребер.
Додаткові завдання:
VІ. Підсумок уроку
Фронтальне опитування:
З якими фігурами ви сьогодні працювали?
Як називаються: прямокутники, з яких складається прямокутний паралелепіпед, сторони граней прямокутного паралелепіпеда?
За яким виразом можна знайти довжину всіх ребер прямокутного паралелепіпеда?
Як знайти площу поверхні куба?
Що ви запам’ятали про піраміду?
VIІ. Оцінювання досягнень учнів на уроці.
VIІI. Домашнє завдання