Урок Р.М, Написання твору- опису від уроків мислення серед природи на тему:"Краси можна торкнутися тільки серцем"

Про матеріал

Урок побудований на основі власних спостережень серед природи. Матеріал для розвитку уваги, мовлення і уяви підібраний народознавчий.Тому учні з великим задоволенням знайомляться з минувшиною.Мета уроку- розвинути спостережливість, бережливе ставлення до природи, почуття прекрасного.

Перегляд файлу

Урок української мови

Тема: Р.М. Написання твору-опису за враженням від уроку мислення серед природи на тему: «Краси можна торкнутися тільки серцем». (5 клас)

Мета: розвивати зв’язне мовлення учнів, здатність емоційно сприймати враження від побаченого, пережитого, порівнювати, будувати твір, розвивати акторські здібності; виховувати почуття любові до природи, підвищувати екологічну і духовну культуру.

Методи і прийоми: бесіда з елементами розповіді, робота за ілюстраціями, метод «Сенкен», самостійна робота.

Обладнання: ілюстрації з пейзажем природи, фланеграф; берізка, гілки, листя, стовбур, хмарки, сонце; таблиця «Сенкен»; музичний супровід.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Діти, сьогодні ви ранком ішли до школи, які зміни ви помітили в природі?

- Який зараз місяць? (Березень)

- Як його в народі називають? («Сухий», «Капельник», «Протальник», «Зимобор», «Полютий», «Красовик», «Марець», «Березіль») (Слайд 1)

- Отже, скільки варіантів має наша мова?

- Як народна мудрість говорить про цей місяць, весну (ви вдома повинні були знайти прислів’я і приказки про це)? (Слайд 2)

- В березні кожух і без ґудзиків теплий.

- Як вода капає зі стріх, то ще довго буде холодно.

- Березень березовим віником зиму вимітає, а весну запрошує.

- Тільки-но з’явились підсніжники – час висівати в хаті на розсаду овочі та квіти.

- Побачив шпака – знай: весна біля порога.

- Ще з сивої давнини наші пращури почали примічати різні прикмети, бо українці дуже спостережливі, романтичні, творчі натури. І де б ми не біли скрізь відчуваємо поклик рідної землі, мови.

- Народ говорить: «Слово до слова – зложиться мова». Тому ми сьогодні також будемо писати твір. (Слайд 3)

Кожному народу дорога його мова. А нам найдорожча та найближча – українська мова.

Діти, мені хотілося б знати вашу думку про мову. Яка ж вона? (Солов’їна, калинова, різнобарвна)

А чому ви так думаєте? (Тому, що вона ввібрала в себе ніжність квітів, тихий шелест лісів, красу квітів)

А що таке краса? (Блакитне небо, квіти та ін.)

А великий педагог В. Сухомлинський ось як сказав, що таке краса: (Слайд 4)

  1. Краса – один із струмочків, що живить доброту і сердечність.
  2. Краса учить розпізнавати зло і боротися з ним.
  3. Краса – це яскраве світло, що осяває весь світ.

Каліграфічна хвилинка. (переписати і пояснити)

А як оця краса, про яку ми говоримо, стосується нашого уроку?

Готуючись до уроку ми малювали ілюстрації про природу, говорили про красу на уроках літератури, знаходили красиві ліричні рядки, які вам сподобались. Ми всі її любимо, але чи дійсно шануємо?

Пригадалась мені сумна історія про загублені берізку. (Зачитую вірш) (Слайд 5)

Про що ці рядки? (Про скоєний злочин, про загублену красу, про жорстоке серце)

Бачу, всім прикро за кам’яне серце, черству душу, за знищену красу. Але наперекір всьому добро завжди перемагає зло. І наша берізка оживе, якщо ми з вами виконаємо запропоновані завдання.

То ж давайте впустимо красу в свої серця, бо саме з неї починається любов, велика людська доброта і великодушність.

Хто ж нас навчає бачити, розуміти, чути красу природи? (Художники, поети)

Учні зачитують вірші про природу.

Завдання 1.

Подивіться на подані ілюстрації. Давайте дамо їм назви.(Слайд 6)

Завдання 2.

Підберімо красиві прикметники-епітети до теми «Весна».

А берізка яка наша? (Замріяна, тендітна, біла)

Придумайте речення про берізку, які б змогли нас замилувати. (Слайд 7)

Діти зачитують речення.

Завдання 3.

А тепер давайте доповнимо речення.

  1. Береза стала символом… (ніжності)
  2. З берези виготовляють…
  3. Береза – це прикраса… (парків, алей)
  4. Це перше дерево… (яке одягає зелень)
  5. Лікувальні властивості мають… (листя і бруньки, кора)

Цікаво (Слайд 8)

  1. Швидко всихає та береза, з якої беруть сік.
  2. В нас на Україні росте понад 200 видів беріз.

Уявіть собі розмову з природою наодинці (зі струмочком, річкою, квіткою. Пташкою, деревом) і складіть

Закінчити думку

Я зірвав квітку – і вона…

Я спіймав метелика – і він…

І тоді я зрозумів…

На дошці висить пам’ятка «Бережи природу».(Слайд 9)

А тепер прийшов час випробувати себе в ролі письменників.

Отже, починаємо написання твору «Краси можна торкнутися лише серцем».

Пригадаємо, з яких частин складається текст?

Які є типи мовлення?

Який тип і стиль мовлення ми будемо використовувати у творі?

Скільки буде абзаців у творі?

План.

  1. Весняний день (Весна прийшла)
  2. Зустріч з весняною берізкою
  3. Мої враження від побаченого

Учні складають твір-мініатюру (8 речень).

Учні зачитують твори.

Який твір ми відзначимо?

І ось наша берізка ожила. Тріпоче своїми листочками, ніжно хитає вітами, немов дякує за ваше добре, ніжне і чуйне серце. ( Слайд 10)

А ваші твори є подарунком берізці на згадку.

ІV. Підсумок уроку і домашнє завдання

Що корисного і цікавого для вас було на уроці?

А який висновок ви зробили з уроку?

Якою повинна бути людина?

Отже, після сьогоднішнього уроку:

  • Я можу…
  • Я хочу…
  • Я буду…

Діти,

Ми люди, а тому повинні:

Розумне й вічне в світ нести.

То ж маємо навчитись жити

Лиш за законами краси.

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку