6 клас
Розв’язування вправ
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Раціональні числа. Порівняння раціональних чисел»; розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу учнів; формувати інформаційну, математичну та соціальну компетентності виховувати почуття гідності і патріотизму до рідної держави та традицій українського народу.
Хід уроку
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Мотивація
Завершилися новорічні свята. Але, я сподіваюся, що в кожного з Вас залишилися приємні почуття. Сьогодні на уроці ми будемо намагатися поєднати приємне і корисне. За останні два тижні ми з Вами познайомилися з раціональними числами, порівнянням раціональними чисел, модулем числа. Сьогодні на уроці ми узагальнимо і систематизуємо отримані знання.
3. Актуалізація опорних знань.
1) 3; -8; 0; -2,6; 4,8; -741; 525; -14; 12,14.
Виберіть серед чисел: а) натуральні; б) цілі від’ємні; в) дробові додатні; г) раціональні.
2) Обчисліть: а) б) в) г)
3) Розв’яжіть рівняння: а) б) в) г)
4) Поставити знаки > або <
а) -4 * -0,5; б) 15 * -13; в) -9* -0,01; г) -2 * -3,8; д) 18 * -15; е) -17 * 0
Формування умінь і навичок.
Відкриваємо зошити, записуємо число …
І. Новорічні свята завершились, тому будемо знімати прикраси з ялинки
Вправа 1. Знайти добуток відповідних знань виразів.
1)
2)
3)
4)
5)
Знайти добуток відповідних значень виразів 4∙17∙25∙0,5=1700.
Саме з 1700 року указом царя Петра І початок нового року був перенесений на 1січня. До того Новий рік святкували 1 березня, 1 вересня.
ІІ Вправа 2. Позначити на координатній прямій точки: I(0), B (-3,5), Д (-1,5), Р (2,5),
З (-0,5), О(-5).
Прочитати слово справа наліво: РІЗДВО
7 січня – день народження Сина Божого на землі.
Учні виконують колядку «Нова радість стала»
ІІІ До дошки виходять 8 учнів. Кожен отримує карточку, на якій написано число, а на оберненій стороні буква.
Завдання. Розмістити числа в порядку зростання.
щ |
е |
д |
р |
і |
в |
к |
а |
-5,8 |
-4,3 |
-4,1 |
-2,5 |
0 |
1,2 |
1,7 |
2 |
Щедрують дівчата напередодні старого Нового Року (Щедрий вечір).
Гурт дівчат виконує щедрівку «Ой сивая тая зозуленька»
14 січня – Новий Рік за старим стилем, День Василя.
Цього дня діти прокидаються дуже рано, бо в них важлива справа – посівати треба. Народна традиція велить посівати спочатку в рідній оселі, а вже потім іти до чужих людей.
Виконавши наступні завдання ви дізнаєтеся про народні прикмети, пов’язані саме з цим святом.
Вправа 3. (робота в парах). Обчисліть значення виразу , якщо
1) x= y= ; |
|
2) x= y= ; |
7,14:0,07=102
|
3) x= y= ; |
|
4) x= y= ; |
8,48:0,08=106 |
5) x= y= ; |
|
6) x= y= ; |
5,16:0,06=86 |
Картки – відповіді:
1) . Ніч перед Новим роком ясна й тиха – буде рік спокійний та щасливий.
2) 102. Сонце ясне зійде – буде добрий урожай садовини.
3) . Іней вкриє рясно дерева – буде добрий урожай зернових.
4) 106. Частина неба закрита хмарами – звідти слід сподіватися щастя й урожаю.
5) . Випаде в цей день сніг – щасливий рік буде.
6) 86. Туман віщує гарний урожай.
IV Вправа 4 (робота в групах). Розв’язати рівняння (і поставити у відповідність букву )
1) |
7 або -7 |
Р |
2) |
0 |
А |
3) |
розв’язків немає |
О |
4) |
4,4 або -4,4 |
Д |
5) |
7,9 або -7,9 |
Й |
6) 9-2=0,4 |
4,3 або -4,3 |
Н |
Буква |
Н |
Р |
А |
Й |
О |
Д |
Відповідь |
4,3 або -4,3 |
7 або -7 |
0 |
7,9 або -7,9 |
розв’язків немає |
4,4 або -4,4 |
5 |
3 |
1 |
4 |
2 |
6 |
й |
о |
р |
д |
а |
н |
Скласти слово:
Саме на річці Йордан Ісус Христос прийняв хрещення від Іоана Хрестителя.
19 січня – Водохреще.
Але це свято має й іншу назву. Яку саме ми дізнаємося, коли дамо відповіді на питання кросворда.
Завдання
1. Знак в математиці > (більше)
2. Пряма, яка має початок відміну, одиничний відрізок і вказано додатній напрямок (координатна)
3. Помічниця Діда Мороза (Снігуронька)
4. Для позначення чого в математиці використовують дві вертикальні риски || (модуль)
5. Різдвяна пісня (Колядка)
6. Числа, перед якими стоїть знак «-» (від’ємні )
7. Натуральні числа, протилежні їм і число 0 називають … числа (цілі).
8. Числа, які відрізняються знаком (протилежні)
9. Числа, які ми використовуємо для лічби предметів (натуральні)
10. Додатні числа (цілі і дробові), відємні числа (цілі і дробові ) і число 0 називають … числа (раціональні).
11. Результати дії віднімання (різниця )
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
і |
л |
ь |
ш |
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
о |
О |
р |
д |
и |
н |
а |
т |
н |
А |
|
|
|
|
|
с |
н |
і |
Г |
у |
р |
о |
н |
ь |
к |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
О |
д |
у |
л |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
о |
л |
Я |
д |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
і |
д |
є |
м |
н |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
ц |
і |
Л |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
р |
о |
т |
и |
л |
Е |
ж |
н |
і |
|
|
|
|
|
н |
а |
т |
у |
р |
а |
л |
ь |
Н |
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
а |
ц |
і |
о |
Н |
а |
л |
ь |
н |
І |
|
|
|
|
|
р |
і |
з |
н |
и |
ц |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
Так, свято Водохреще ще називають Богоявлення. Може виникнути питання чому названий не день народження Ісуса Христа, а саме цей день. Відповідь проста: справжній день не той, у який Христос народився, а той у який він хрестився й освятив воду.
5. Підсумок уроку
Ось і підходить до завершення наш урок. Що Вам дав цей урок? Чому ви навчилися? Інтерактивна вправа «Закінчи речення».
На окремих листочках – шариках учні записують «Сьогодні на уроці я …» і по черзі прикріпляють на ялинку (на дошку).
6. Завдання додому. Скласти казку про новорічні пригоди додатних і від’ємних чисел.
Учні виконують колядку.