Урок "Раціональні числа"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань учнів з теми «Раціональні числа. Порівняння раціональних чисел» у 6 класі
Перегляд файлу

6 клас

Розв’язування вправ

Мета:  узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Раціональні числа. Порівняння раціональних чисел»; розвивати  пам'ять, логічне мислення, увагу учнів; формувати інформаційну, математичну та соціальну  компетентності виховувати почуття гідності і патріотизму до рідної держави та традицій українського народу.

Хід уроку

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Мотивація

 Завершилися новорічні свята. Але, я сподіваюся, що в кожного з Вас залишилися приємні почуття. Сьогодні на уроці ми будемо намагатися поєднати приємне і корисне. За останні два тижні ми з Вами познайомилися з раціональними числами, порівнянням раціональними чисел, модулем числа. Сьогодні на уроці ми узагальнимо і систематизуємо отримані знання.

3. Актуалізація опорних знань.

1) 3; -8; 0; -2,6; 4,8; -741; 525; -14; 12,14.

Виберіть серед чисел: а) натуральні; б) цілі від’ємні; в) дробові додатні; г) раціональні.

2) Обчисліть: а)   б)   в) г)

3) Розв’яжіть рівняння: а) б) в) г)

4) Поставити знаки > або <

а) -4 * -0,5;  б) 15 * -13;  в) -9*  -0,01;  г)  -2 * -3,8;  д)  18 * -15;  е) -17 * 0

Формування умінь і навичок.

Відкриваємо зошити, записуємо число …

І. Новорічні свята завершились, тому будемо знімати прикраси з ялинки

Вправа 1. Знайти добуток відповідних знань виразів.

1)

2)

3)

4)

5)

Знайти добуток відповідних значень виразів 4∙17∙25∙0,5=1700.

Саме з 1700 року указом царя Петра І початок нового року був перенесений на  1січня. До того Новий рік святкували 1 березня, 1 вересня.

ІІ Вправа 2. Позначити на координатній прямій точки: I(0), B (-3,5), Д (-1,5), Р (2,5),

З (-0,5), О(-5).

 

 

Прочитати слово справа наліво: РІЗДВО

7 січня – день народження Сина Божого на землі.

Учні виконують колядку «Нова радість стала»

 

ІІІ До дошки виходять 8 учнів. Кожен отримує карточку, на якій написано число, а на оберненій стороні буква.

Завдання. Розмістити числа в порядку зростання.

щ

е

д

р

і

в

к

а

-5,8

-4,3

-4,1

-2,5

0

1,2

1,7

2

Щедрують дівчата напередодні старого Нового Року (Щедрий вечір).

Гурт дівчат виконує щедрівку «Ой сивая тая зозуленька»

14 січня – Новий Рік за старим стилем, День Василя.

 

Цього дня діти прокидаються дуже рано, бо в них важлива справа – посівати треба. Народна традиція велить посівати спочатку в рідній оселі, а вже потім іти до чужих людей.

Виконавши наступні завдання ви дізнаєтеся про народні прикмети, пов’язані саме з цим святом.

Вправа 3. (робота в парах). Обчисліть значення виразу , якщо

1) x= y= ;   

 

2) x= y= ;

7,14:0,07=102

 

3) x= y= ;

 

 

4) x= y= ;

8,48:0,08=106

5) x= y= ;

6) x= y= ;

5,16:0,06=86

Картки – відповіді:

1) . Ніч перед Новим роком ясна й тиха – буде рік спокійний та щасливий.

2) 102. Сонце ясне зійде – буде добрий урожай садовини.

3) . Іней вкриє рясно дерева – буде добрий урожай зернових.

4) 106. Частина неба закрита хмарами – звідти слід сподіватися щастя й урожаю.

5) . Випаде в цей день сніг – щасливий рік буде.

6) 86. Туман віщує гарний урожай.

IV Вправа 4 (робота в групах). Розв’язати рівняння (і поставити у  відповідність букву  )

1)

7 або -7

Р

2)

0

А

3)

розв’язків немає

О

4)

4,4 або -4,4

Д

5)

7,9 або -7,9

Й

6) 9-2=0,4

4,3 або -4,3

Н

 

Буква

Н

Р

А

Й

О

Д

Відповідь

4,3 або -4,3

7 або -7

0

7,9 або -7,9

розв’язків немає

4,4 або -4,4

 

 

5

3

1

4

2

6

й

о

р

д

а

н

Скласти слово:

 

 

 

 

Саме на річці Йордан Ісус Христос прийняв хрещення від Іоана Хрестителя.

19 січня – Водохреще.

Але це свято має й іншу назву. Яку саме ми дізнаємося, коли дамо відповіді на питання кросворда.

Завдання

1. Знак в математиці > (більше)

2. Пряма, яка має початок відміну, одиничний відрізок і вказано додатній напрямок (координатна)

3. Помічниця Діда Мороза (Снігуронька)

4. Для позначення чого в математиці використовують дві вертикальні риски || (модуль)

5. Різдвяна пісня (Колядка)

6. Числа, перед якими стоїть знак «-» (від’ємні )

7. Натуральні числа, протилежні їм і число 0  називають … числа (цілі).

8. Числа, які відрізняються знаком (протилежні)

9. Числа, які ми використовуємо для лічби предметів (натуральні)

10. Додатні числа (цілі і дробові), відємні числа (цілі і дробові ) і число 0 називають … числа (раціональні).

11. Результати дії віднімання (різниця )

 

 

 

 

 

 

 

 

Б

і

л

ь

ш

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

о

О

р

д

и

н

а

т

н

А

 

 

 

 

 

с

н

і

Г

у

р

о

н

ь

к

А

 

 

 

 

 

 

 

 

м

О

д

у

л

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

о

л

Я

д

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

і

д

є

м

н

І

 

 

 

 

 

 

 

 

ц

і

Л

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

р

о

т

и

л

Е

ж

н

і

 

 

 

 

 

н

а

т

у

р

а

л

ь

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

а

ц

і

о

Н

а

л

ь

н

І

 

 

 

 

 

р

і

з

н

и

ц

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Так, свято Водохреще ще називають Богоявлення. Може виникнути питання чому названий не день народження Ісуса Христа, а саме цей день. Відповідь проста:  справжній день не той, у який Христос народився, а той у який він хрестився й освятив воду.

5. Підсумок уроку

Ось і підходить до завершення наш урок. Що Вам дав цей урок? Чому ви навчилися? Інтерактивна вправа «Закінчи речення».

На окремих листочках – шариках учні записують «Сьогодні на уроці я …» і по черзі прикріпляють на ялинку (на дошку).

6. Завдання додому. Скласти казку про новорічні пригоди додатних і від’ємних чисел.

Учні виконують колядку.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку