«Розум полягає не тільки в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання», так говорив видатний філософ і вчений Стародавньої Греції Аристотель. Урок дає змогу швидко перевірити розуміння учнями теми, виявити прогалини у вивченій темі.
Урок №
Раціональні числа. Вирази та їх спрощення.
Мета: Удосконалити вміння розкривати дужки і зводити подібні доданки; узагальнити вміння застосовувати закони множення до перетворення виразів; формувати вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати працелюбність, свідоме ставлення до навчання.
Тип уроку: узагальнення знань і вмінь.
«Знання - це найцінніша ноша», але «Розум полягає не тільки в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання», так говорив видатний філософ і вчений Стародавньої Греції Аристотель
Вже два місяці ми вивчаємо раціональні числа. Пригадаємо пройдений матеріал.
1) Порівняйте вирази з 0;
-35.9+17,6 ;
-35,9+37,6 ;
35,6-17,6 ;
35,6-37,6 ;
17,6-35,6 ;
-35,6×37,6 ;
-35,6×(-37,6) ;
-7×3×(-8)×(-5)×4 ;
-7×(-3)×(-8)×(-5)×4 .
2) При якому значення а буде правильною рівність
5×а=-5; а×7= 7; 3×а=0 ?
Отже ,якщо помножимо вираз на 1 то знак виразу не зміниться, а якщо на -1 то зміниться на протилежний.
3)Обрахуйте зручним способом:
0,25×(-23,8)×40= -238
-5×(-23,8)×0,02=2,38
-14,2×102,7+2,7×14,2=14.2(-102,7+2,7)=
=14,2*(-100)=-1420
53,6×6,45-(-3,55)×53,6= 53,6(6,45-(-3,55))=536
Якими властивостями множення скористалися?
4)Чи можна визначити знак добутку , якщо відомо , що з-поміж його множників
5)Розв’яжіть рівняння:
x(x-3.5)=0; (5,8+у)у=0.
0;3,5 5,8 ; 0;
6)Температура повітря щогодини знижується на 20С. Зараз 50С. Якою буде температура повітря за 4 год? Була 3 год тому?
5-8= -30С
5+6=110С
7)1 ряд ст.51 № 195; №197
2 ряд ст.76 № 195; №197
3ряд ст.100 № 195; №197(збірник Мерзляка)
8)При якому значенні змінної правильна рівність
-7×(-3)×в=-105;
9×(-4)×в= -108;
-в×(-7)×(-2)=-70;
-в×(-6)×3=-54 ?
Додаткове завданя:
Запишіть у клітинках квадрата 3 на 3 числа
-1; 2; -3; -4; 5; -6;-7; 8;-9
так, щоб у всіх рядках, стовпцях та діагоналях їхні добутки були: а) додатними,
б) від’ємними.