Урок. Презентація "Подільність натуральних чисел"

Про матеріал

Вивчення історіх рідного краю, життєвий та науковий шлях видатних особистостей надає учителю і його учням міцне підгрунтя для творчості. Урок побудований на біографічних даних з життя і діяльності українського математика М. Остроградського.

Перегляд файлу

Тема «Подільність натуральних чисел»

Мета уроку : закріпити алгоритм розкладання чисел на прості множники;  знаходити НСД і НСК; розвивати уміння працювати за алгоритмом; сприяти вдосконаленню обчислювальних навичок; уміння використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити, працювати в команді; ознайомлення з біографією видатного діяча Михайла Васильовича Остроградського; здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості; прищеплення любові до історії рідного краю; виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: комп’ютер, проектор, роздатковий матеріал.

Тип уроку : узагальнення вмінь і навичок.

Учні класу розділені на 4 команди. За правильну відповідь отримують  жетон.

Хід уроку :

Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.

М.В. Остроградський

    Ми прислухаємося до порад видатного нашого земляка Остроградського, який народився якого числа? ( 24. 09.1801р.). Біографія цього математика вам вже знайома, тож ми поповнимо та перевіримо їх на основі знань теми «Подільність натуральних чисел»

Запишемо  тему

ІІ. Усне опитування та рахунок.

  1. Назвіть усі дільники числа 24, це просте чи складене число?.
  2. Слайд з різними числами, правила ознаки подільності.

3.Порахуйте, яку річницю від дня народження вченого  ми святкуємо в цьому році та розкладіть це число на прості множники ( хто швидше). 215 ( 5, 43)

4.Розшифруйте слово. Кожна буква закодована числом, яке ви знайдете порахувавши НСК або НСД відповідних чисел.

  1. НСД(12 і 15)=
  2. НСК(9 і 27)=
  3. НСД(9 і 27)=
  4. НСК(12 і 28)=
  5. НСК(11 і 15)=
  6. НСД(22 і 15)=
  7. НСД(16 і 18)=

 

9

165

15

3

81

28

1

11

27

18

2

84

х

й

в

м

п

т

л

е

и

у

о

а

 

Михайло -  це ім’я видатного земляка.

5.Назвати  чотирицифрове число яке містить 8 сотень,  ділиться на  10, кількість тисяч і десятків є ні простии, ні складним числом.

1810 -  рік з  якого Остроградський починає навчатися в Полтавській гімназії.

6.Скільки хлопців навчалося в одному класі гімназії,  якщо це парне двоцифрове число ділиться на 5 і 4, менше 30? (20)

7. І.П. Котляревський був опікуном гімназії, де навчався Михайло. Для своїх вихованців він закупив 420 ручок, 945 аркушів паперу і 315 чорнильниць. Між скількома дітьми можна розділити ці предмети, щоб у кожного був однаковий набір.

НСД(420, 315 і 945)=105

8. Назвіть двоцифрове число, що ділиться на 5 і 3, але не ділиться на 2 і менше 45.

(15)

У 15 років Остроградський став студентом Харківського університету.

9.Знайти НСД чисел 3644 і 5466

НСД ( 3644 і 5466) = 1822

1822 – що відбувалося в цьому році в житті Остроградського

10. З 1828 року вчений почав свою трудову діяльність.

В Петербурзькій академії, де він викладав, наукова бібліотека містила 320 підручників французькою мовою, 240 – російською і 80 робіт  Остроградського. Скільки студентів навчалося в той час на одному з курсів академії,  якщо вся література між ними була розділена порівну?

НСД (320, 240 і 80) =80

11. Остроградський пишався тим , що він українець . Завжди підкреслював своє походження з козацького роду. Полюбляв українську кухню.

Одного разу чекаючи на приїзд гостей яких могло бути 10 або 12 кухарка приготувала пиріжки. Один скуштувала сама. Скільки пиріжків було спечено всього , якщо решту можна розподілити порівну між гостями.

НСК( 10 і 12)=60

60+1= 61

Проживши своє насичене, хоч і коротке, життя, лише 61 рік, наш земляк М.В. Остроградський залишив по собі величезну наукову спадщину, яка й до сьогодні дозволяє освіті розвиватися на високому рівні. За життя вчений опублікував понад 100 наукових праць, написав більше 60 наукових рецензій на різні роботи.

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті. М. В. Остроградський

Номер слайду 2

Тема: Подільність чисел. Розв'язування задач. Підсумковий урок

Номер слайду 3

215182220012000198318621998

Номер слайду 4

Склади слово1. НСД(12 і 15)=2. НСК( 9 і 27)=3. НСД(9 і 27)=4. НСК(12 і 28)=5. НСК(11 і 15)=6. НСД(22 і 15)=7. НСД(16 і 18)={21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}916515381281112718284хйвмптлеиуоа. Остроградський не просто людина,А математик,Наш з вами земляк,Був він в дитинстві хлопчина,Допитливий гарний юнак. 

Номер слайду 5

Полтавська гімназія в якій навчався М. В. Остроградський

Номер слайду 6

І. П. Котляревський був опікуном гімназії, де навчався Михайло. Для своїх вихованців він закупив 420 ручок, 945 аркушів паперу і 315 чорнильниць. Між скількома дітьми можна розділити ці предмети, щоб у кожного був однаковий набір.

Номер слайду 7

Знайдіть найбільший спільний дільник чисел 3644 і 5466 Колеж де Франс у Латинському кварталі Парижу

Номер слайду 8

В Петербурзькій академії, де він викладав, наукова бібліотека містила 320 підручників французькою мовою, 240 – російською і 80 робіт Остроградського. Скільки студентів навчалося в той час на одному з курсів академії, якщо вся література між ними була розділена порівну?

Номер слайду 9

Одного разу чекаючи на приїзд гостей яких могло бути 10 або 12 кухарка приготувала пиріжки. Один скуштувала сама. Скільки пиріжків було спечено всього , якщо решту можна розподілити порівну між гостями. Будинок в якому народився М. В. Остроградський. Дейнега Аліна 7-Б клас Полтавська гімназія №17

Номер слайду 10

zip
Додано
26 липня 2018
Переглядів
2461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку