Урок "Reading time. Кулінарні фестивалі."

Про матеріал
Це урок-подорож на тему: "Reading time. Кулінарні фестивалі." Під час уроку діти подорожують з Алісою з країни чудес. Діти допомагають Алісі завдяки виконанню різних завдань.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської  мови у 4 класі               

 

Тема уроку / The subject of the lesson: Reading time. Кулінарні фестивалі.

 

Функції уроку/Aims:

  • ознайомити з новим лексичним матеріалом та повторити вивчений граматичний;
  • навчати та тренувати вживання вивчених ЛО в усному та писемному мовленні за темою;
  • удосконалювати навички читання, письма, аудіювання, говоріння;
  • перевірити вміння учня використовувати вивчений матеріал при виконанні самостійної/індивідуальної роботи;
  • розвивати мовні та мовленнєві навички учня за темою;
  • розвивати комунікативні здібності школярів;
  • розвивати ерудицію, логічне мислення;
  • виховувати толерантне ставлення учнів один до одного, вміння співпрацювати та допомагати іншим,
  • прищеплювати інтерес до вивчення іноземної мови, усвідомлення її значимості в житті суспільства;
  • виховувати свідомих громадян своєї держави.

 

Тип уроку/ Type of the lesson: комбінований.

 

Види діяльності на уроці/Activities at the lesson:самостійна робота, групова, робота з роздатковим  матеріалом, робота за зразком, інтерактивні вправи, робота з презентацією.

 

Хід уроку/ Procedure

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1) Привітання/Greeting:

Т: Good morning, children.

P: Good morning,

Good morning,

Good morning to you!

Good morning,

Good morning,

I am glad to see you!

Т: I am glad to see you too! Sit down, please. How are you?

2) Повідомлення теми, мети уроку/Aim of the lesson:

Т: Today our lesson will be magical. Because we will get to the wonderland together with our guest.

Слайд1: C:\Users\Админ\Desktop\1339765279_2 (1).jpg

Alisa: Hi, friends! Glad to meet you! My name is Alice.

Слайд 2: C:\Users\Админ\Desktop\1951_Alice_In_Wonderland_Disney_188.jpg

Alisa: I saw a rabbit in the wood. And he was in a hurry.

Слайд 3: C:\Users\Админ\Desktop\unnamed (1).jpg

Alisa: He ran into this hole. Let's see what's there.

Слайд 4: C:\Users\Админ\Desktop\original.jpgC:\Users\Админ\Desktop\alice-wonderland-classical-animation-kathryn-beaumont-34.jpg

Слайд 5: C:\Users\Админ\Desktop\388260_1556437881.jpg

Alisa: Oh, rabbit! Let's go after him!

Cлайд 6: C:\Users\Админ\Desktop\344458_1617785215.jpg

Alisa: This door are very small. Friends, help me shrink. Tell the poem.

3) Фонетична розминка/Phonetic exercises:

T: Let’s go remember chant “In the house” and repeat diphthong /ͻɪ/.

In the house

The boys have got many toys

But they play with their coins.

The boys play with coins.

And they make a lot of noise.

 

Sit down, boys.

Play only with your toys.

And don’t make nose.

Don’t make nose!

Слайд 7: C:\Users\Админ\Desktop\alisa_872094093.jpg

Alisa: Thank you friends! I decreased. Oh no. The door is locked. I need a key. Write the key words that will unlock them.

  1. Основна частина уроку.

1) Подання лексичного матеріалу/Presenting vocabulary:

T: And now we are writing new words.

T: Listen to the recording and repeat.

Слайд 8: C:\Users\Админ\Desktop\0892b7d3-c0fc-46d9-b42b-bd401f1e4d71.jpg

Alisa: Thanks! You helped open the door. We got to Wonderlan.

Слайд 8: C:\Users\Админ\Desktop\011007cfa19088140a558c5fd5db59a0.jpg

Alisa: Here I saw Tweed Dee and Dee Tweed. They want to hear a story about delicious food. Read something to them.

2) Робота над текстом/ Work on the text:

T: Exercise 1, on page 54. Listen and read.

а) Прослуховування на аудіозаписі / Listening to audio recording.

b)  Читання і переклад тексту/ Reading and translation of the text.

Слайд 9: C:\Users\Админ\Desktop\rsz_f103337-alisa-v-strane-chudes-alice-in-wonderland-1951_original-880x630.jpg

Alisa: Flowers gave me a task. I have to say True or False. Help me please.

3) Exercise 2, on page 55.

Слайд 10: C:\Users\Админ\Desktop\unnamed.png

Alisa: Caterpillars are boring. Let's make her happy

4) Фізкультхвилинка/ Exercise moment.

Т: Pupils, stand up! Look and repead.

 

Слайд 11: C:\Users\Админ\Desktop\unnamed.png

Alisa: Then I saw a Cheshire cat. He gave a written work.

5) Exercise 3 and 4, on page 55.

Exercise 3.

Exercise 4. Using the sentences from Exercise 3, write a dialogue. Уou put together. We have 5 minutes.

Слайд 12: C:\Users\Админ\Desktop\2b4ccad59e593327d7f3fffc558a00b2.jpg

Alisa: The hatter gave the basket. I have to guess what's in it.

6) Повторення слів/ Repetition of words:

T: Here is the basket. Guess what's here.

T: Well done!

Слайд 13: C:\Users\Админ\Desktop\alice-nel-paese-delle-meraviglie_jpg_1100x0_crop_q85.jpg

Alisa: The red lady gave a grammar task.

7) Повторення граматичного матеріалу/ grammar.

T: Take the test.

a) Write some or any.

There are ____________ books in the bag.

There  is ____________ butter in the fridge.

Is there _____________ cheese on the table?

Are there _____________ eggs on the table?

There aren’t ____________ chairs in the classroom.

There isn’t _____________ cola in the bottle.

There  is ____________ water in the fridge.

There isn’t _____________ milk in the bottle.

 b) Write how many or how much.

________________ milk do you drink every day?

________________bars of chocolate do you eat every week?

________________  sweets do you eat today?

________________ hours do you sleep every day?

________________ bag of crisps do you eat every week?

________________ bottle of  water do you drink yesterday?

 

 

3. Заключна частина уроку.

Слайд 14: C:\Users\Админ\Desktop\replique-alice-au-pays-des-merveilles-23.jpg

Alisa: I like being with. But it was just a dream and I had time to wake up.

Слайд 15:

Alisa: Thank you for your help! Be happy! Goodbye!

1) Підсумки уроку/Summarizing.

Т: - Did you like the lesson?

- Where did we travel today?

- And with whom?

2) Домашнє завдання/Home tasks

Т: Open your diaries. Write down your homework.

 Exercise 1 and 2, on page 36 (із зош.)

docx
Додано
21 березня 2022
Переглядів
221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку