Урок. Реальне і фантастичне у творі А. Лінгрен « Міо, мій Міо»

Про матеріал

Опрацювати ідейно – художній зміст казки, з'ясувати її тематичну спрямованість, особливості побудови, виявити у творі фантастичне і реальне, виробляти вміння відтворювати в уяві художні картини, висловлювати власні міркування щодо дружби, яка дає можливість персонажам розв'язувати будь-які життєві перешкоди; виховувати в учнів мужність, товариськість, повагу до батьків, прищеплювати бажання робити добро, як спокусу до позитивної життєдіяльності

Перегляд файлу

                                                                                       Горобняк А.В.

Тема:  Реальне і фантастичне  у творі А. Лінгрен « Міо, мій  Міо»

Мета: опрацювати ідейно – художній зміст казки, з’ясувати її тематичну спрямованість, особливості побудови, виявити у творі фантастичне і реальне, виробляти вміння відтворювати в уяві художні картини, висловлювати власні міркування щодо дружби, яка дає можливість персонажам  розв’язувати  будь-які життєві перешкоди; виховувати в учнів мужність, товариськість, повагу до батьків, прищеплювати бажання робити добро, як спокусу до позитивної життєдіяльності.

Обладнання:  портрет письменниці, різне видання її творів, ілюстрації         до них

Теорія літератури: герой( персонаж, дійова особа) художнього твору

 

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності школярів

- Ознайомлення з новою книгою – це знайомство з новим другом. Сьогодні я хочу познайомити вас з казковою повістю, яка має назву « Міо, мій  міо». Вона про пригоди. І, звичайно ці пригоди неймовірні і казкові. В казці є головний герой  Буссе. Але насправді він не просто  самотня дитина, а казковий принц. Він знайде свого батька, а потім вже у ролі принца Міо разом з другом Юм – Юмом вирушать у дорогу, щоб визволити Країну Далеку  від злого лицаря Като.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перекажіть епізоди із казки А. Лінгрен « Міо, мій Міо», який вам найбільше запам’яталися.

2.Знайдіть у тексті описи природи.

3.Слідуючи за ключовими словами стисло відтворіть життєву дорогу головного героя: меч, замок лицаря Като, чорний кінь, озеро, кам’яна  плита, човен,. Пуща, Острів Зелених Лук, трояндовий садок.

 

 

4.Заповніть таблицю « Реальне і фантастичне в казці»

Реальне

Фантастичне

Побут сімей, життя міста, Міо визволяє поневолених  людей, виснажені люди ,  зустріч дітей з батьками.

 

 

Зачаровані птахи, чарівний меч, плащ,політ над хмарами, допомога тварин, дерев, гір головному герою, Мертвий ліс.

 

ІІІІ. Сприйняття і засвоєння  навчального матеріалу

1.Обмін враженнями, евристична бесіда

. Які цінності у житті головного героя ви вважаєте головними(любов, дружба, сімя  , взаємовиручка, уміння радіти життю)

. Визначте риси характеру головного героя казки ( чесний, справедливий, рішучий, сміливий, сильний, витривалий, відповідальний, чуйний)

2.Робота в парах

Діти по черзі ставлять по 4 – 5 запитань одне одному щодо змісту казки й відповідають на них

5.Закріпленя вивченого матеріалу

Робота над сенканом головного героя

  1. Міо
  2. Співчутливий, мужній
  3. Визволяє, захищає, допомагає
  4. Не залишає друзів у біді
  5. Рятівник

 

Коментар учителя

У книзі «Міо, мій Міо»! Відмежувавши світ дійсності з його сирітством і насильством над дитячою волею від світу казки, свободи і справедливості, Ліндгрен майстерно поєднує фантастичне і реальне. Важливе те, що в цю книгу з традиційною боротьбою добра і зла казкарка зуміла вкласти сучасний зміст : в повісті-казці вгадується антифашистська спрямованість.  Герой казки - поборник справедливості - шведський хлопчик-сирота, він же чарівний принц Міо, наділений гарячим, люблячим серцем, хоробрий і мужній, бере верх над уособленням злих сил - лицарем Като.

6.Домашнє завдання

Скласти усне висловлювання на тему: «Моє ставлення до головного героя Міо»

 

docx
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
13740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку