Опрацювати ідейно – художній зміст казки, з'ясувати її тематичну спрямованість, особливості побудови, виявити у творі фантастичне і реальне, виробляти вміння відтворювати в уяві художні картини, висловлювати власні міркування щодо дружби, яка дає можливість персонажам розв'язувати будь-які життєві перешкоди; виховувати в учнів мужність, товариськість, повагу до батьків, прищеплювати бажання робити добро, як спокусу до позитивної життєдіяльності
Горобняк А.В.
Тема: Реальне і фантастичне у творі А. Лінгрен « Міо, мій Міо»
Мета: опрацювати ідейно – художній зміст казки, з’ясувати її тематичну спрямованість, особливості побудови, виявити у творі фантастичне і реальне, виробляти вміння відтворювати в уяві художні картини, висловлювати власні міркування щодо дружби, яка дає можливість персонажам розв’язувати будь-які життєві перешкоди; виховувати в учнів мужність, товариськість, повагу до батьків, прищеплювати бажання робити добро, як спокусу до позитивної життєдіяльності.
Обладнання: портрет письменниці, різне видання її творів, ілюстрації до них
Теорія літератури: герой( персонаж, дійова особа) художнього твору
Хід уроку
І.Мотивація навчальної діяльності школярів
- Ознайомлення з новою книгою – це знайомство з новим другом. Сьогодні я хочу познайомити вас з казковою повістю, яка має назву « Міо, мій міо». Вона про пригоди. І, звичайно ці пригоди неймовірні і казкові. В казці є головний герой Буссе. Але насправді він не просто самотня дитина, а казковий принц. Він знайде свого батька, а потім вже у ролі принца Міо разом з другом Юм – Юмом вирушать у дорогу, щоб визволити Країну Далеку від злого лицаря Като.
ІІ. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Перекажіть епізоди із казки А. Лінгрен « Міо, мій Міо», який вам найбільше запам’яталися.
2.Знайдіть у тексті описи природи.
3.Слідуючи за ключовими словами стисло відтворіть життєву дорогу головного героя: меч, замок лицаря Като, чорний кінь, озеро, кам’яна плита, човен,. Пуща, Острів Зелених Лук, трояндовий садок.
4.Заповніть таблицю « Реальне і фантастичне в казці»
Реальне |
Фантастичне |
Побут сімей, життя міста, Міо визволяє поневолених людей, виснажені люди , зустріч дітей з батьками.
|
Зачаровані птахи, чарівний меч, плащ,політ над хмарами, допомога тварин, дерев, гір головному герою, Мертвий ліс. |
ІІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
1.Обмін враженнями, евристична бесіда
. Які цінності у житті головного героя ви вважаєте головними(любов, дружба, сімя , взаємовиручка, уміння радіти життю)
. Визначте риси характеру головного героя казки ( чесний, справедливий, рішучий, сміливий, сильний, витривалий, відповідальний, чуйний)
2.Робота в парах
Діти по черзі ставлять по 4 – 5 запитань одне одному щодо змісту казки й відповідають на них
5.Закріпленя вивченого матеріалу
Робота над сенканом головного героя
Коментар учителя
У книзі «Міо, мій Міо»! Відмежувавши світ дійсності з його сирітством і насильством над дитячою волею від світу казки, свободи і справедливості, Ліндгрен майстерно поєднує фантастичне і реальне. Важливе те, що в цю книгу з традиційною боротьбою добра і зла казкарка зуміла вкласти сучасний зміст : в повісті-казці вгадується антифашистська спрямованість. Герой казки - поборник справедливості - шведський хлопчик-сирота, він же чарівний принц Міо, наділений гарячим, люблячим серцем, хоробрий і мужній, бере верх над уособленням злих сил - лицарем Като.
6.Домашнє завдання
Скласти усне висловлювання на тему: «Моє ставлення до головного героя Міо»