Тема уроку. Речення .Розпізнаю речення за його основними ознаками.
Мета : закріпити знання здобувачів освіти про речення ,отримані у 2-ому класі, формувати вміння доповнювати речення та складати речення за схемами, розвивати мовлення, уяву, увагу, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до рідної мови, бережливе ставлення до природи, любов до рідного міста.
Обладнання: світлини з зображенням білочки та рідного міста, телевізор, презентація до уроку.
План
1. Організація початку уроку.
2. Створення емоційного настрою.
3. Актуалізація опорних знань.
а) Розповідь вчителя
б) Повторення вивченого . Лего
4 Повідомлення теми та мети уроку.
5.Первинна перевірка вивченого та застосування знань
6.Узагальнення та систематизація вивченого.
7.Підсумки уроку.
Хід уроку
1 Організація початку уроку.
Клас готовий працювати?
Щоби речення вивчати,
Вчасно руку піднімати І активно працювати. І ось лунає наш дзвінок Та починається урок.
2.Створення емоційного настрою.
Дітки, сьогодні в нас незвичайний урок. До нас у гості завітав Незнайко. І ми відправимося у подорож з ним до нашого чудового міста.
3. Актуалізація опорних знань
Хвилинка каліграфії.
Місто-герой Харків- найкраще місто на Землі.
-Яку мовну одиницю на екрані ви побачили?
4. Повідомлення теми та мети уроку.
-Пригадайте і розкажіть ,що вам відомо про речення?
На екрані з’являється таблиця.
Речення
За метою висловлювання За інтонацією розповідне питальне спонукальне окличні неокличні
-Що ж називається реченням?(Відповіді дітей ,коли дитина правильно відповідає, інші піднімають зелену цеглинку, а якщо ні, то піднімається червона).
На екрані з’являється правило.
Речення-це одне або кілька слів, об’єднаних спільною думкою і закінченою інтонацією. Слова в реченні зв’язані між собою за змістом.
Фізкультхвилинка. Танець з цеглинками.
5. Первинна перевірка розуміння вивченого та застосування знань.
На екрані з’являється світлина з зображенням міста Харкова і текст.
-Наш друг Незнайко також любить наше чудове місто і вирішив про нього написати. Але він був неуважний і забув де треба ставити кому або крапку. Давайте допоможемо йому виправити помилки.
Харків-величне та славетне місто, що розкинулося на сході України це друге за кількістю мешканців місто України могутнє, світле, мальовниче красується, милує людське око.
-Діти, запишіть цей текст. Після кожного речення ставите потрібний знак.
(Взаємоперевірка)
-Діти, а що виражає речення?
6.Узагальнення та систематизація вивченого.
-Перед уроком Незнайко мені розповів, що він відвідав наш Центральний парк і там побачив…..Як ви гадаєте кого?
Послухайте загадку.
Спритний майстер у стрибках:
На деревах, по гілках
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї-ліс. (Білка)
Виконання дітьми вправи 2 на сторінці 32 за завданням авторів.
Поки ви виконували вправу, Незнайко розповів, що був у нашому зоопарку.
На екрані з’являється світлина з зображенням Харківського зоопарку.
-А хто з вас був у зоопарку?
-А кого ви бачили там?
Зверніть увагу на вправу 4 на сторінці 33.Вам необхідно скласти речення за схемами у підручнику про тварин ,яких ви бачили у зоопарку. Ми будемо виконувати цю роботу групами. Коли речення будуть складані , то запишіть їх у зошит.
Руханка «Зоопарк»
-Діти, уявіть себе журналістами, які цікавляться як наш клас готується до Свята Осені .Продумайте запитання, можливі відповіді. А потім ми розіграємо цю сценку.
Діти розігрують сценку «Журналіст»
7. Підсумки уроку.
Незнайкові потрібно повертатися додому, а ми пограємо у відому вам гру «Світлофор». Для неї нам знадобляться дві цеглинки. «Зелена»-так, «червона»ні.
Починаємо.
Речення не виражає закінчену думку.
Речення може складатися з одного слова.
Слова в реченні не пов’язані між собою за змістом.
В кінці речення ставимо тільки крапку.
Домашнє завдання
Настанова вчителя з виконання домашньої вправи.
Вправа 6,сторінка 33