Урок "Реклама.Маніпулятивні можливості реклами"

Про матеріал
Розробка уроку з мистецтва для учнів 9 класу "Реклама. Маніпулятивні можливості реклами"
Перегляд файлу

Тема. Реклама. Маніпулятивні можливості реклами

Мета:  з’ясувати, що таке маніпуляція і які маніпулятивні можливості має реклама, проаналізувати найпоширеніші приклади маніпуляцій у рекламі,  розвивати критичне мислення, виховувати вдумливого споживача.

Очікувані результати:  учень має знати  зміст понять і термінів уроку, уміти наводити приклади маніпуляцій в рекламі, аналізувати їх маніпулятивні можливості.

Обладнання:  роздатковий матеріал,  мультимедійне обладнання

Тип: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності

-- Скажіть, чи є якийсь логічний зв'язок між чаєм і яскравим життям?

 (див. ролик «Чай Грейс»)

 

  • Які ідеї формує реклама?  На яких стереотипах вона заснована? Яку інформацію про суспільство ми можемо почерпнути з цієї реклами?
  • Чим нас приваблює дана реклама? (Можливо, когось відштовхує? Чому?)
  • Який асоціативний ланцюжок виникає? Чому?
  • Хто зацікавлений встановити  асоціативний ланцюжок чай Грейс – яскраве життя)

(ті, хто займаються збутом саме цього чаю)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися в маніпулятивних механізмах реклами. (Ти вже дорослий і маєш знати, як розібратися,  коли тобі кажуть правду, а коли намагаються змусити бачити світ так, як комусь це вигідно).

Реклама – це засіб примусити людей

відчувати потребу в тому,

 про що вони раніше не чули.

Мартті Ларні

Реклама – узаконена брехня.

Г. Уеллс

Реклама – велике мистецтво ХХ століття.

М. Маклюен

ІІІ. Робота над темою

Аналіз анкети

  1. Ти знаєш, що  таке маніпуляція?
  2. Ти часто купуєш щось, побачивши рекламу?
  3. Ти віриш, що новий телефон змінить твоє життя?
  4. Чи подобається тобі, коли хтось  ухвалює рішення за тебе?

Діаграма (Слайд)

Отже:

Маніпуляція   (manus - рука , pie -  наповнювати). Це слово можна тлумачити як акт впливу на людину, приховане керування людиною.

(Приклад. Хтось запитує в нас дорогу до Києва, а ми навмисне покажемо йому дорогу на Ніжин – це обман.

 А якщо хтось збирався їхати на Київ, а ми зробили так, щоб він сам  повернув  на Ніжин – це маніпуляція).

 

Реклама  -  (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати»)

 

Піраміда Маслоу

У 1943 році Абрахам Маслоу висловив припущення , що людська поведінка визначається широким спектром потреб. Він розбив ці потреби на 5 категорій і розташував їх у визначеній ієрархії .

За Маслоу, людина – це «істота, яка постійно чогось хоче»

А в наш час суспільства споживання гігантські корпорації, що займаються виготовленням матеріальних благ навчилися використовувати ці бажання людини у своїх корисливих цілях.

Зараз ми побачимо, на яких  потребах  уміло «грають» рекламісти. І як вони це роблять

  • Перегляд роликів і бесіда за ними, заповнення піраміди Маслоу

Перегляд  рекламних  роликів:

  1. Снікерс
  2. Київстар
  3. Наша Ряба
  4. Лореаль
  5. Нескафе

Бесіда за переглянутим, заповнення «Піраміди Маслоу» +

  1. На якій потребі маніпулюють рекламісти?
  2. Якими словесними формулами це досягається?

Слоган – це лаконічна фраза, що впадає в око, добре запам'ятовується та висловлює суть рекламного повідомлення.

 

F:\рекламаа\213957_html_31045b74.png

Як  нами маніпулюють?

  1. Тиск на бажання людини  мати високий статус.

Показ слайду «Лексус»

 

  1. Загравання з самооцінкою.

Слогани : «Адже я цього варта», «Усі в захваті від тебе»

 

  1. Гра на страхах людини.

Спочатку нас налякають бактеріями , карієсом, брудною  підлогою, брудним одягом, а потім нам пропонують

  1. Проблема – рішення.

 

  1. Звертання до авторитетів (асоціації стоматологів, педіатрів, дієтологів).

І нікого не хвилює, що всі ці асоціації створюють і фінансують самі концерни - виробники

 

  1. Залучення зірок.

 

  1. Використання слів типу «новий», «унікальний», «революційний», «інноваційний» або слів, що піднімають ажіотаж  «акція», «поспішай», «востаннє в каталозі», «тільки сьогодні»,  «знижки», «розпродаж» …

 

  1. Використання наукової  лексики або наукових фактів.

Крем з коензимами, йогурт з біфідобактеріями тощо.

  1. Гумор  та іронія (переглянути ролик МакДональдс)
  • Перегляд презентацій

Маніпуляції  «МакДональдс»

Маніпуляції «Кока Кола»

Отже, ми вже знаємо, скільки є можливостей для маніпуляцій. Як же цьому протистояти?

Потрібно сприймати інформацію критично, тобто орієнтуватися в потоках інформації, уміти осмислювати її. Критичне мислення - це здатність відрізняти факти від суджень.  Це вміння бачити підтекст в інформації.

Читання з олівцем у руках.

Підкресли  прямою  лінією беззаперечний факт.  Хвилястою – судження автора, або його інтерпретацію факту.

                    Exclusive Tea    таємниця створення селекційного купажу чорного чаю.

Великі листочки чаю, ретельно зібрані в найкращих чайних садах Цейлону, поєднуються з вишуканими сортами чаю з Азії і пелюстками квітів. Разом вони надають цьому витвору чайного мистецтва  багатство відтінків смаку і містичний аромат.

Насолодитися всією повнотою смаку та аромату цього чаю  тепер можна завдяки магічній силі пірамідки: всередині такого пакетика більше простору для заварювання , і чайні листочки віддають увесь свій смак та аромат.

Соціальна реклама

Але не всяка реклама має на меті принести якомога більше прибутку. Існує таке явище як соціальна реклама.

Соціальна реклама – це некомерційна  реклама, спрямована на зміну моделей суспільної поведінки і привернення уваги до гострих соціальних проблем.

Робота з рекламою.  Підберіть актуальний слоган до реклами. Звірте свої варіанти з оригіналами.

  1. Чоловічий журнал не робить тебе чоловіком
  2. Бережіть природу – відпочивайте вдома
  3. З одного дерева можна зробити 8500 аркушів паперу. 8500 аркушів паперу не виробляють кисень, не дають тіні, крову, їжі. Усе більше причин використовувати папір  з розумом.

 

ІV. Підсумки

Перегляд відеоролика «Кілька фактів про рекламу»

Рефлексія

На цьому уроці я дізнався…

На цьому уроці я зрозумів…

То що ж таке реклама?

V. Домашнє завдання

Подивитися рекламний блок і визначити, які прийоми маніпуляції застосовуються.

Що таке реклама: обман чи мистецтво?

Написати рекламний текст про шоколадний батончик так, щоб продати його – батькам, - дитині.

 

Схема аналізу реклами

  1. Які пропонуються товари або послуги.
  2. Хто є потенційним споживачем. Поясніть.
  3. Які ідеї формує реклама, на яких стереотипах вона заснована.
  4. Яку інформацію про суспільство можемо почерпнути з реклами?
  5. Чи здалася вам реклама цікавою. Чому? Що приваблює/відштовхує.

1

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку