Тема уроку: «Реклама в умовах ринкової економіки»
Цілі:
освітні: дати визначення поняття реклама; ознайомити учнів зі способами поширення реклами, її перевагами та недоліками;
розвивальні: розвивати вміння аналізувати рекламу та її вплив на споживача
виховні: виховувати економічну культуру учнів.
Мета: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, сприяючи розвиткові творчих здібностей шляхом економічного виховання.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Наочність та обладнання: додаткові теоретичні матеріали за темою, тестові завдання, комп’ютер, проектор.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання. Побажання гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи. Повідомлення про організацію роботи на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Викладач. Метою нашого уроку є знайомство з одним із чинників попиту - рекламою. Ви, напевно, скажіть, що і так все про неї добре знаєте, і вона не варта того, щоб їй присвячувати цілий урок. Я хочу спробувати переконати вас і довести значимість реклами в сучасному житті.
Дійсно, реклама миготить на стінах будинків, сотні, раз перериває телепередачі, займає значну частину газетних і журнальних сторінок. Ми її постійно лаємо, особливо під час перегляду будь-якого цікавого фільму чи передачі. Сьогодні до кінця уроку ви повинні вирішити - чи потрібна реклама, чи завжди вона коректна і приваблива. Тема реклами обширна і більш докладно вона розглядається в курсі маркетингу.
Давайте пригадаємо, що таке маркетинг?
Орієнтовні відповіді учнів.
Перегляд відеофільму «Історія реклами»
Питання до відео:
1.То яке значення реклами в наш час?
2.Які затрати ідуть на рекламу?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Викладач.Спочатку спробуємо класифікувати рекламу, в залежності від питання, на який вона відповідає.
Ви робите записи в зошиті. Почнемо з самого простого:
Як рекламувати? (Тобто де може бути реклама). Можливі відповіді: телебачення, радіо, газети, журнали, зовнішня реклама (щити, вивіски, плакати), транспортні засоби, Інтернет, вітрини, рекламно-комерційна література (каталоги, довідники) та інші.
Кому адресована реклама? (Для кого рекламується товар). Можливі відповіді: споживачам товарів (торгова реклама) і виробникам товарів (промислова реклама).
Що рекламувати? Можливі відповіді: товар або послугу (зовнішній вигляд, властивості, ціна, гідності і т.д.), фірму (характер діяльності, надійність, привабливі риси), подія (виставка, презентація, концерт і т.д.), ідею (політична реклама, заклик до страхування майна та ін., вкладення грошей і т.д.).
З якою метою рекламувати?
Реклама за метою може бути така:
1. Комерційна (економічна).
2. Соціальна — виходить за рамки економічних завдань.
3. Політична (зокрема виборча).
Форми реклами
1.Інформаційна — інформує споживачів про новий товар та його корисні властивості.
2. Перекональна — переконує споживачів купити саме цей товар на підставі його виняткових якостей.
3. Нагадувальна — нагадує людям про корисність товару, до якого вже звикли й перестали звертати увагу.
Розповідь викладача.
Маніпуляція рекламою. Робота зі qr-кодом. Перегляд відео
123
456
Аналіз рекламного відеоролика за схемою
Підбиття підсумків
1. Що таке реклама?
2. Якою вона буває за видами і формами?
3. Яка історія розвитку реклами?
4. Які способи маніпулювання стереотипами застосовуються в рекламі?
Домашнє завдання Придумати слоган власної групи, який би рекламував вашу професію. Підібрати зразки реклами, де використовуються стереотипи