Конкурс професійної майстерності

Про матеріал
Конкурс професійної майстерності по професії "Офісний службовець (бухгалтерія). Оператор комп'ютерного набору"
Перегляд файлу

F:\Дидактичний\04-8.jpg 

ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»

 

 

 

Майстер виробничого навчання

Малютяк Г.О.

 

 

 

 

 

 

Мета:

Навчальна:

  • узагальнити і систематизувати знання, виявлення рівня засвоєння та глибини знань, перевірка і оцінка умінь і навичок їх застосування, отримання даних для атестації учнів;
  • прищеплювати учням інтерес до обраної професії;
  • показати важливість бухгалтерського обліку у підприємницькій діяльності у формі інтелектуальної гри. 

Розвиваюча:

  • розвивати в учнів самостійність у прийнятті рішень, упевненість у власних цілях, логічне мислення, кмітливість, винахідливість;
  • розвивати  вміння швидко  й  правильно  орієнтуватися  в  нестандартних  ситуаціях, допомагати один одному.

Виховна:

  • виховувати вміння працювати в команді, почуття відповідальності

за колектив;

  • виховувати уважність та цілеспрямованість учнів.

Тип уроку: комбінований, нестандартний, ( узагальнення і систематизація, контроль знань).

Вид уроку: перевірка набутих знань.

Форми і методи навчання: конкурс Метод А, Б, В, вікторина «Знавці бухгалтерських проводок»  в програмі learningapps.org., вправа «Послідовність первинних документів»,

Дидактичне забезпечення: інтерактивна презентація, план уроку, конспект, план рахунків.

Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, плакати, таблиці,  інструкційні картки – завдання, питання для бліц  тестування.

Міжпредметні зв’язки: Бухгалтерський облік, Основи економічного аналізу, Комп’ютеризація облікової документації, Економіка підприємства, Діловодство та управлінська документація, Охорона праці.

СХЕМА УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:

  • привітання;
  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • усунення помічених недоліків.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ:

2.1. Підготовчий етап:

Вступне слово, підготовка учнів до активної і свідомої роботи на уроці (цільова установка, мотивація).

  • повідомлення теми і мети уроку;
  • пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

2. Перевірка знань за допомогою вправ на удосконалення вивченого матеріалу та набуття практичних навичок:

  •     Метод А, Б, В.
  •     Вікторина «Знавці бухгалтерських проводок»  в програмі learningapps.org.
  •     Вправа «Знайди помилку в документі».
  •     Виробнича ситуація.
  •     Психологічний тест.

2.3. Підведення підсумків:

  • аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  • повідомлення та обґрунтування оцінок;
  • підсумок уроку;
  • рефлексія.

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:

  • привітання;
  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • усунення помічених недоліків.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ:

2.1. Підготовчий етап:

Діяльність підприємства будь – якої форми власності, банківської установи, бюджетної організації, фермерського господарства, акціонерного товариства неможливі без ведення суворого обліку. Саме цим і займається бухгалтер.

В кожній установі, організації, на державному чи приватному підприємстві БУХГАЛТЕР – незамінний працівник, перший помічник директора чи голови  правління, що повинен мати професійні знання, вміння, високі моральні якості, бути гідним  «Обличчям фірми».

  Сьогодні  ми  проведемо  конкурс  знавців  бухгалтерського обліку. Ми не просто пограємо в гру, ми переконаємось, що бухгалтерський облік надзвичайно цікава і потрібна наука у підприємницькій діяльності.

Спеціаліст, який організовує і веде облік, повинен розуміти, що немає жодного питання (кадрового, технічного, виробничого або соціального), яке б немало облікових наслідків.

2. Перевірка знань за допомогою вправ на удосконалення вивченого матеріалу та набуття практичних навичок:

  •     Метод А, Б, В.

Зверніть увагу на екран, ви бачите питання, а відповіді будуть починатися на букву в алфавітному порядку. 

За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •     Вікторина «Знавці бухгалтерських проводок»  в програмі learningapps.org.

 

  •     Вправа «Знайди помилку в документі».

Ми часто в бухгалтерському обліку використовуємо різні бланки документів.

І розмова у нас зараз піде саме про бухгалтерські бланки сподіваюся, що ви пам’ятаєте  про їх оформлення і правила написання.

А зараз я оберу 2-х учнів, які будуть працювати біля дошки, за кожну правильну відповідь 1 бал. Іншим учням я видам по одній картці завдання в якій необхідно червоною пастою виділити помилки в документі  (Додаток 1).

Робота біля дошки.

 

 

 

 

C:\Users\Home\Desktop\Урок\image092.jpg

C:\Users\Home\Desktop\Урок\unnamed.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А зараз уявіть собі що ви працюєте на підприємстві. У вас на столах є картки з « Виробничими ситуаціями».

Ситуація 1: Ви влаштовуєтесь на роботу і вам передають під матеріальну відповідальність майно і виявилось, що на одному з предметів не було інвентарного номера. Ваші дії? Обґрунтувати відповідь.

Відповідь: Вияснити з якої причини відсутній інвентарний номер, якщо інвентарна картка оформлена, то номер переносять на об’єкт основного засобу,  у разі відсутності документу заводить нова інвентарна книжка.

Ситуація 2: Ви працюєте бухгалтером, під час заповнення прибуткового касового ордеру допущено помилку. Ваші дії? Обґрунтувати відповідь.

Відповідь: В разі допущеної помилки при заповненні прибуткового касового ордеру, знищується та виписується новий, тому що при заповненні касових документів, не допускається жодних помилок.

Ситуація 3: При заповненні чеку ви допустили помилку. Ваші дії? Обґрунтувати відповідь.

Відповідь: У разі допущеної помилки при заповненні чеку, зіпсований чек перекреслюється тонкою лінією та робиться надпис «Зіпсовано» і залишається в чековій книжці, тому що це бланк суворої звітності, після чого виписується новий чек.

Ситуація 4: Підприємство у своїй діяльності використовує національну валюту та іноземну ( євро). Як обліковуються кошти в даній ситуації?

Відповідь: Підприємство, яке  здійснює операції в декількох валютах, повинно організовувати їх облік окремо, тобто виокремлюються каси та документальне оформлення по кожній з них.

Ситуація 5: Ви працюєте касиром і при видачі готівки виявлено, що  відсутній підпис керівника підприємства. Ваші дії? Обґрунтувати відповідь.

Відповідь: Якщо виявлено відсутність підпису керівника підприємства, необхідно спочатку підписати, а лише потім здійснювати видачу каси.

 

 

А зараз у кожного на столі лежать інструкційні картки з завданнями теоретичної та практичної частин (Додаток 2).

Пояснення умов проведення конкурсу професійної майстерності.

2.3. Підведення підсумків:

Звичайно ж в день бухгалтера не можна не поговорити про гроші. Адже це, так би мовити, ваш найперший робочий інструмент. А чи знаєте ви, що по відношенню до грошей можна всіх людей віднести до кількох типажам? Проведемо невеликий психологічний тест. Я задам вам всього одне питання, на який потрібно вибрати свій варіант відповіді. Отже ... 
        Питання: вам несподівано дісталася дуже велика сума грошей. Як ви нею розпорядитися?

Варіанти відповідей: (виберіть один з чотирьох відповідей)

1. Буду витрачати на задоволення, розваги, хобі та подарунки друзям! Живемо-то всього один раз!

2. Зроблю давно заплановану велику покупку.

3. Відкрию салон краси, найму туди керуючого, а потім відправлюся в кругосвітню подорож!

4. Куплю акцій, валюти, покладу в банк під відсотки і буду отримувати все більше і більше грошей!

А тепер розшифруємо ваші відповіді! (до кожного типажу на екрані проекція) 
       Я попрошу підняти руки тих, хто вибрав відповідь номер 1.
Ваш типаж - це Буратіно! Що це означає? Вам властиво легковажне ставлення до грошей, довірливість і схильність бути обдуреним. Так що не ловіть гав!Однак без грошей ви не залишитеся: вони з'являються у вас як би самі собою.

Підніміть руки ті, хто вибрав відповідь номер 2. 
Ваш типаж - Мальвіна! Це означає, ви економний і раціональний людина, яка знає ціну грошам. Ви купуєте тільки потрібне і плануєте витрати. Але візьміть на замітку: часом не заважає трохи розслабитися і гульнути!

Ті, хто вибрав відповідь 3, відносяться до типажу Лисиці Аліси!

Це хитрі й розумні люди, завдяки чому гроші у них не переводяться. Але варто задуматися: а чи не поділитися чи трошки з ближніми? Робити добро ще нікому не зашкодило!

І, нарешті, хто вибрав відповідь 4: ваш типаж - Кіт Базиліо!

Ці люди вміють заробляти гроші і отримувати прибуток, вміють торгуватися, збирати і ніколи не упустять своєї вигоди. Головне, щоб гроші були зароблені завжди чесно!

Ну що ж, тепер нам відомо, хто є хто. 

  • аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  • повідомлення та обґрунтування оцінок;

  Оголошення місць, які зайняли учні під час конкурсу.

  • підсумок уроку;

  Сподіваємось, що після цього конкурсу у вас виникло бажання самовдосконалюватися, більше працювати над собою, щоб підвищити свою професійну майстерність.

Адже професійні знання та вміння – запорука успіху в пошуку роботи сьогодення та у розвитку кар’єри, бо обрана спеціальність є першою сходинкою в професійному майбутньому!

  • рефлексія.

Так як ви здогадалися,  у психологічному тесті мова йшла про персонажів казки «Буратино».  Який відомий вам інвентар був у головного героя казки?  (Золотий ключик)

 За допомогою ось цих маленьких ключиків  вам потрібно відкрити якнайбільше замків великої вежі. Двері кожного поверху нашої вежі відкриваються різного кольору ключів.

Залізний ключик – означає, що вам було не цікаво на уроці і нічого корисного і нового ви не почули.

Срібний ключик – означає, що у вас є ще над чим працювати.

Золотий ключик – означає, що вам сподобався  урок, настрій був чудовий та ви вважаєте, що досягли мети.

C:\Users\Home\Desktop\Конкурс проф.майст\slide_2 (1).jpgА на завершення нашого уроку зачитую вірш:

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку