Урок "Ремонт одягу. Накладання латки."

Про матеріал
Матеріал уроку буде корисним під час опрацювання теми "Технологія побутової діяльності та самообслуговування. Мій одяг - мій імідж."
Перегляд файлу

План уроку на тему: «Ремонт одягу.»

Мета уроку: розширити уявлення учнів про види ремонту одягу, навчити накладати латки, штукувати, штопати.

Розвивати практичні уміння і навички працювати ручними інструментами, уміння аналізувати, робити висновки. Виховувати бережливе ставлення до одягу, почуття прекрасного.

Обладнання: тканина, нитки, голки, ножиці, праска, інструкційні картки.

Хід уроку.

  1. Актуалізація знань учнів.
  1. Аплікація - один з видів декоративно-прикладного мистецтва. Так чи ні?
  2. Аплікації можна робити з будь-якого матеріалу. Так чи ні?
  3. Для виготовлення аплікації завжди потрібна праска. Так чи ні?
  4. При виготовленні клейових аплікацій потрібно використовувати клей.Так чи ні?
  5. Презентація аплікацій, виготовлених у групах ( домашнє завдання).
  6. Аплікацію можна застосовувати для ремонту одягу. Так чи ні?
  1. Мотивація учбової діяльності.

Дійсно, не завжди можна використовувати аплікацію для ремонту одягу. Існує декілька видів ремонту одягу.

Знати: види ремонту одягу.

Уміти: виконувати ремонтні роботи.

  1. Викладання нового матеріалу.

Способи ремонту розпоротих швів.

  1. При ремонті розпоротих швів на машині важливо виставити голку таким чином, щоб проколи нових стібків співпадали зі старими.
  2. Розпоротий шов можна відремонтувати, акуратно вколюючи голку з лицьового боку то в одну деталь, то в іншу, витримуючи при цьому лінію шва.

Ремонт розривів тканини.

Бесіда

  • Який розрив легше ремонтувати:
  1.      за поздовжньою ниткою чи за пітканням?
  2.     на тонкій тканині чи на товстій?
  3.      на бавовняній, шовковій, шерстяній чи синтетичній тканині?

Якщо тканина порвалася в різних напрямах, то її треба положити так,щоб все місце розриву було на твердій, рівній поверхні. Розгладити розірвані кінці і,якщо в такому положенні вони не тримаються,злегка стягнути їх один до одного кількома стібками, намагаючись не порвати і не збільшити отвір. Зметувати і шити необхідно починати з більш коротких ліній розриву, залишаючи найдовші на кінець роботи. Для зшивання місця розриву найкраще застосувати шов «за голку». Після того, як закріплено всі отвори, потрібно підрізати кінчики ниток та обробити зрізи швом, закінчуючи кожну строчку дещо далі того місця, де почався розрив, поступово зводячи стібки нанівець шляхом укорочення ліній зшивання. Нитку зметування видалити і запрасувати шов гарячою праскою.

Якщо розрив ускладнений великою кількістю розривів і випаданням частини тканини або тканина на містці розриви настільки зносилася, що зшивання не може бути міцним, то потрібно поставити латку.

Правила накладання латки.

  1. Контури дірки порівняти, зробити округлими або прямими(мал. 1)
  2. Підібрати для латки тканину в тон тканини виробу, а для декоративної-оздоблювальну або контрасну.
  3. Тканину випрати і ретельно випрасувати.
  4. Прикласти тканину до місця дірки і підібрати малюнок.Вирізати клаптик для латки із запасом на підгин по 0,5 см з кожного боку ( мал. 2, 3).
  5. Обробити латку одним із чотирьох способів (мал.2 - 5 )

Є багато видів тканин, які неможливо зшити прямим швом, а латка буде триматися неміцно або псуватиме вигляд, тобто потовщить і буде виступати на одному місці. У таких випадках застосовують штукування. Цей вид використовують, коли тканина протерлася ( наприклад, на рукаві, коли дірки ще немає, але тканина просвічується).

У залежності від виду переплетення ниток у тканині штукування виконують по-різному.

При незначних пошкодженнях тканин застосовують штопання. Цей вид ремонту виконують ручним або машинним способом. Штопання буває щільне (мал. 1 ), навскісне (мал . 2), атласне ( мал. 3), непомітне (мал. 4).

Залежно від напрямку і виду розриву застосовують навскісне (мал. 5) штукування. Спосіб штукування тонких тканин показано на мал.6, цупких - на мал.7, товстих - на мал.8.

  1. Практична робота. Виконання ремонту одягу.

Робота проводиться у групах.

  1. Штопання.
  2. Штукування.
  3. Накладання латок.

Роботу учні виконують за допомогою інструкційних карток. Після закінчення роботи учні переходять з групи у групу і розповідають про виконання виду ремонту, демонструючи свої роботи.

 Бесіда.

  • При виконанні практичної роботи ми працюємо з ручними інструментами, праскою. Які правила техніки безпеки необхідно виконувати?
  1. Підсумки уроку.
  2. Рефлексія
  1. Чи досягли ви поставленої мети?
  2. Чи мають отримані знання практичне значення?

 


 

 

Додатки

Штопка та штукування

Накладання латки

 

 

 

 

Ремонт розпоротих швів


 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку