Урок "Ремонт одягу ,накладання латок "

Про матеріал
Дана розробка може бути використана для навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Тема .Ремонт одягу ,накладання латок
Мета : формувати вміння  накладати латки та користуватись швейним обладнанням

Навчальні завдання:

 ознайомити учнів з видами ремонту одягу; сформувати навички по ремонту одягу, штопанні, виконання різних видів латок;

Корекційно-розвивальні завдання:

коригувати увагу,зорову та слухову пам’ять ,збагачувати активний словниковий запас словами ,назвами ручних операцій;

 Виховні завдання:

 виховувати уважність , працелюбність , доброзичливість , взаємоповагу під час колективної роботи;

Словник до уроку: ( ремонт одягу, латка)
Обладнання: підручник, робочий зошит, набір ручних інструментів, виріб, що підлягає ремонту, тканину для латок, праска, нитки № - 40, 50, 60, швейна машина, плакати, зразки виконаних робіт.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання з учнями

Гей, дзвени весела пісне,

Щоб чути було кожен крок.

Стало в класі тихо-тихо,

І почнемо вже урок.

2. Емоційне налаштування учнів. «Бажаю тобі»

Учні обводять на аркуші паперу  долоню. На кожному пальчику пишуть побажання другу. Дарують долоньку товаришеві.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

- Як ви думаєте для чого нам потрібний одяг? (Одяг захищає нас від холоду,від сонця , дощу в залежності від пори року)

-Що може трапитись з одягом коли ми довго його носимо? ( Він може забруднитись або порватись)

-Якщо одяг забруднився , що ми з ним робимо?( перемо, чистимо)

-Якщо одяг порвався , що ми з ним робимо?(Ми його зашиваємо ,пришиваємо ґудзики тобто проводимо дрібний ремонт одягу)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Оповідання про латочку (Додаток №1)

-Що трапилось з хлопчиком?

Хто навчив хлопчика пришивати латку?

Як ви думаєте чи потрібно вам вміти лагодити одяг?

Завжди людину зустрічають по зовнішньому вигляді, тому вчасно пришитий відірваний ґудзик, чи вміло накладена латочка дадуть вам змогу заощадити кошти , якщо ви потрапите у скрутне  матеріальне становище.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдання уроку
А сьогоднішній урок поповнить ваші знання про те, як красиво і правильно  полагодити свій одяг, щоб знання і вміння отримані сьогодні на уроці  стали вам у пригоді в будь-якій ситуації.

Отже, тема сьогоднішнього уроку: « Ремонт одягу ,накладання латок»

 

V. Вивчення нового матеріалу.

- Пояснення вчителя.
Сьогодні ми будемо навчатися робити дрібний ремонт одягу, накладати латки, де потрібно. Латки накладають найчастіше в тих випадках, коли вже немає можливості зробити штопання, або штукування, так як зношене місце велике за розміром або з'явилася діра. Латки можуть бути накладними і підкладним.

 Пришивати їх можна на машині або вручну. Латку краще робити з тієї ж тканини, з якої пошито виріб, або треба підібрати тканину, яка підходить за кольором і розміром.

Гра «Підбір кольорів»

Мета : розвивати вміння учнів у підборі різних кольорів і геометричних форм.

При розкрої латку підбирають по малюнку тканини. Щоб малюнок на латці і на основіній тканині був направлений в одну сторону. Якщо латка викроюється з нової тканини, її спочатку зволожують і пропрасовують. Накладна латка може бути декоративною, як аплікація. У цьому випадку колір і малюнок тканини, а також форма латки підбираються за бажанням. Декоративні латки пришивають найчастіше на колінах брюк, на ліктях рукавів.

Які  ви почули нові слова? Давайте запишемо їх у свій словничок.( Діти записують нові слова( ремонт одягу, латка)

 

V. Фізкультхвилинка

Ширше, діти, треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз — підняли руки вгору,

Два — змахнули всі додолу.

І рубаємо завзято,

Хай тепло приходить в хату.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

В яких випадках накладають латку?

В яку сторону має бути направлений малюнок на тканині і на латці?

VІІ.Практична робота

1.Вступний інструктаж

гра « Чарівний мішечок»

Діти  по черзі дістають предмет із мішечка , називають його, розповідають правила поведінки з цим предметом.

2.Поточний інструктаж

5.Ст Інструкційна картка. Послідовність накладання латки на розірване місце ( Додаток № 2)

В ході роботи  вчитель пояснює послідовність виконання практичної роботи .

- Перед початком роботи тканину, виріб і латки обов'язково піддають волого-тепловій обробці, щоб латка лежала рівно і не стягувала тканину.

- пошкоджені місце має нерівні краї, тому його треба підрізати у вигляді прямокутника або овалу (підрізаємо у вигляді прямокутника).

- Робимо в куточках надсічку по 1 см.

- Зрізи відгинаємо на лицьову сторону (накладна латка пришивається з лицьового боку і закриває відігнуті зрізи).

- Відігнуті зрізи заметуємо і добре приглажуємо, щоб вони не стовбурчились

- Викроюємо  латку в два рази більше, ніж отвір, дотримуємося малюнка тканини.

- Зрізи латки підгинаємо на виворітну сторону, заметуємо. Ширина шва 1 см. Звертаємо увагу на обробку куточків і добре приглажуємо.

- Накладаємо латку на лицеву сторону

 

3.Заключний інструктаж

Аналіз виконаної роботи.

 

  VІІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Дидактична гра «Заверши речення».

  • Що нового дізналися на уроці…
  • Мені сподобалося…
  • Я навчилась…
  • Де можна використати отриманні знання…

 

 

 

Додаток 1

Микола Носов оповідання «Латка»

У Бориска були чудові штани: зелені, правильніше сказати, захисного кольору. Борисок їх дуже любив і завжди хвалився:

— Дивіться, хлопці, які в мене штани.

Усі хлопці, звичайно, заздрили. Ні в кого більше таких зелених штанів не було.

Одного разу Борисок поліз через паркан, зачепився за цвях і порвав ці чудові штани. З досади він мало не заплакав, пішов мерщій додому і попросив маму зашити.

Мама розгнівалась:

— Ти по парканах лазитимеш, штани рватимеш, а я зашивати повинна?

— Я більше не буду! Заший, мамо!

— Сам заший.

— Та я ж не вмію!

— Зумів порвати, зумій і зашити.

— Ну, я так ходитиму, — пробурмотів Борисок і пішов на подвір'я.

Хлопці побачили, що в нього на штанях дірка, і почали сміятися.

— Який же ти вояка, — кажуть, — якщо в тебе штани драні.

А Борисок виправдовується:

— Я просив маму зашити, а вона не хоче.

— Хіба   воякам мами штани зашивають? — кажуть хлопці. — Вояка сам повинен уміти все робити: і латку прилатати, і ґудзика пришити.

Борискові стало соромно.

Пішов він додому, попросив у мами голку, нитку і клаптик зеленої матерії. Із матерії він вирізав латку завбільшки з огірок і заходився пришивати її до штанів.

Справа це була нелегка. До того ж Борисок дуже поспішав і колов собі голкою пальці.

— Чого ти колешся? Ах ти ж, капосна! — казав Борисок голці і старався вхопити її за самісінький кінчик так, щоб не вколотися.

Нарешті латку було пришито. Вона стирчала на штанях, мов сушений гриб, а матерія навколо зморщилась так, що одна холоша навіть стала коротшою.

— Ну, куди ж це годиться? — буркотів Борисок, розглядаючи штани. — Ще гірше, ніж було! Доведеться все спочатку переробляти.

Він узяв ножика й відпоров латку. Потім розправив її, приклав знову до штанів, гарненько обвів навколо латки чорнильним олівцем і став пришивати її знову. Тепер він шив не поспішаючи, акуратно і весь час пильнував, щоб латка не вилізла за лінію.

Він довго вовтузився, сопів і кректав, зате, коли все зробив, на латку було любо глянути. Вона була пришита рівно, гладенько і так міцно, що не відірвати й зубами.

Нарешті Борисок надів штани і вийшов на подвір'я. Хлопці обступили його.

— От молодець! — казали вони. — А латку, дивіться, олівцем обведено. Відразу видно, що сам пришивав.

А Борисок вертівся на всі боки, щоб усім було видно, і казав:

— Ех, коли б мені ще ґудзики навчитись пришивати, та, шкода, жоден не відірвався! Ну нічого. Колись одірветься — обов'язково сам пришию.

 

 

 

 

Додаток 2

5.Ст Інструкційна картка. Послідовність накладання латки на розірване місце.

• Для накладання латки виріжте з клаптика тканини прямокутник, квадрат або круг (трошечки більший від місця, де порвано).

• Пришийте латку зі зворотного боку швом «уперед голку».

• Із лицьового боку обріжте краї порваної тканини, підігніть їх усередину та обметайте.

 

https://subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image052.jpg

Варіанти

 

https://subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image053.jpg

 

Правила безпечної  праці прповедінки при роботі з голкою

 

• Голку обов’язково зберігайте із ниткою тільки в гольнику.

• Голку тримайте великим і вказівним пальцями. Підштовхуйте її під час роботи середнім пальцем, захищеним наперстком.

2. Самостійна робота.

на відпочинок

 

 

docx
Додав(-ла)
Шпилька Іра
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 січня 2021
Переглядів
2449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку