Громадянська освіта, 10 клас
РИНКОВА ЕКОНОМІКА
Очікувані результати:
Знання і розуміння:
- вільно оперує поняттями «соціальна держава», «ринкова економіка», «конкуренція», «бюджет», податки»;
- розуміє функції держави в ринковій економіці;
- розуміє роль грошей в ринковому кругообігу;
- знайомий з принципами та механізмами ринкової економіки;
- розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку.
Вміння і навички:
- аналізує чинники попиту і пропозицій на ринках ресурсів і товарних ринках та їх вплив на ринкову ціну;
- визначає інтереси держави в різних ситуаціях;
- визначає переваги та обмеження організації економіки на ринкових засадах.
План уроку:
1. Принципи ринкової економіки.
2. Кругообіг в ринковій економіці.
3. Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція.
4. Функції держави в ринковій економіці.
5. Державний бюджет, податки, напрямки видатків.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для фронтальної бесіди:
Чому виробничі ресурси потрібно використовувати максимально ефективно.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ця тема досліджує принципи та умови функціонування ринків, розкриває зв’язки між основними суб’єктами ринкової економіки – підприємствами та домогосподарствами.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ринкова економіка – економічні відносини між економічними суб’єктами, побудовані на приватній власності та прагненнях отримати найбільшу вигоду в досягненні власних економічних інтересів.
Принципи ринкової економіки:
- економічна свобода;
- конкуренція;
- автономізм регулювання.
Функції грошей:
- засіб обігу;
- засіб платежу;
- міра вартості;
- засіб нагромадження.
V. Рефлексія
Завдання для учнів:
Чому ринковий спосіб розподілу ресурсів і виробництва є найбільш ефективним?
VІ. Домашнє завдання
Завдання для учнів:
Спробуйте скласти перелік викликів, які виникають перед суспільством з ринковою економікою.