Практичне заняття «Створюємо дитячу організацію в школі»

Про матеріал
Розділ 4 Демократичне суспільство та його цінності Практичне заняття «Створюємо дитячу організацію в школі»
Перегляд файлу

Розділ 4 Демократичне суспільство та його цінності

Практичне заняття «Створюємо дитячу організацію в школі»

Очікувані результати:

  • Пояснювати значення створення шкільної організації;
  • Характеризувати й оцінювати шляхи створення дитячої організації;
  • Ділитися власними ідеями щодо діяльності організації;
  • Виробити власний статут шкільної організації;
  • Створити шкільну організацію.

Вступна частина

За тиждень до заняття вчитель дає завдання учням подумати над запитаннями  «Із якими учнями я хотів би працювати? В якій школі я хотів би навчатися?». Учні дають відповіді. У ході обговорення учні дійшли висновку, що  майже кожна школа має власний Євроклуб (hub) і було вирішено розробити назву, емблему, дивіз та статут Євроклубу. 

Учні розділяються на дві групи і опрацьовують матеріали про створення Шкільного Євроклубу (додаток 1).

Після опрацювання матеріалу вчитель задає учням запитання.

  1. Що таке Євроклуб?
  2. Чи потрібна така організація нашій школі?
  3. Чи цікава така форма організації учням нашої школи?
  4. Назвіть етапи створення Євроклубу?

Далі перша група отримує завдання розробити назву, емблему і дивіз майбутнього Євроклубу.

Друга група отримує завдання розробити статут Євроклубу. Вчитель дає приклад статуту інших шкільних Євроклубів (додаток 2).

Вчитель запрошує учнів представити результати роботи груп на загальне коло. Учні доповнюють роботу кожної групи і вирішують передати розроблені на занятті матеріали на розгляд дирекції школи, яка і вирішить питання про дозвіл діяльності такої дитячої організації у стінах школи.

Підсумкова частина

Організуйте обговорення з учнями в загальному колі таких запитань:

  1. Чи сподобалась така форма роботи на уроці?
  2. Чого ви навчилися під час заняття?
  3. Як можна використати ці знання й уміння в житті?
  4. Про що ви розкаже іншим учням нашої школи, своїм батькам після заняття.

Кожен учень заповнює таблицю самооцінки роботи на уроці.

У таблиці коротко представте власні враження від уроку

+ плюс

  • мінус

(!) цікаво

Усе, що сподобалось

Усе, що не сподобалось

Усе, що викликало інтерес

Коментар

Коментар

Коментар

 


ДОДАТОК 1

Євроклуби: мета створення та форми діяльності Євроклуб – форма самоорганізації молодих людей, що сприяє їх творчій реалізації, залученню до участі в європейських ініціативах, громадській діяльності, інформуванню з питань європейської інтеграції та реалізації проектів неформальної освіти серед однолітків. Діяльність євроклубів спрямована перш за все на школярів та молодь. Основними цілями євроклубів є інформування і просвіта молодих людей про Європейський Союз та відносини Україна – ЄС, сприяння встановленню зв’язків з європейськими молодіжними громадськими організаціями, підтримка євроінтеграційних прагнень України.              

Перші українські євроклуби були створені в 1995 році за прикладом подібних організацій в Європі та Росії. В державах-членах Європейського Союзу та країнах-кандидатах євроклуби відігравали роль одного з важливих джерел інформації та поширення спільних європейських цінностей серед молоді. Українські євроклуби поширюють свою діяльність як на школярів, так і на студентську молодь. Основне завдання полягає в інформуванні й вихованні молодих людей в дусі спільних європейських цінностей, сприяючи встановленню партнерських стосунків із європейськими молодіжними неурядовими організаціями, підтримуючи курс України на інтеграцію в європейські структури. Євроклуби створюються при середніх школах, університетах, молодіжних та дитячих громадських організаціях, серед працюючої молоді переважним чином як неформальні об’єднання. Проте певна їх частина реєструється згідно з українським законодавством як неурядові неприбуткові організації. Учасники євроклубів набувають досвіду організації інформаційних кампаній, поширюючи знання про євроінтеграційні процеси та засади функціонування Європейського Союзу. Шляхом пошуку інформації, опрацювання нових друкованих та електронних джерел відбувається підвищення загального інтелектуального рівня учнів. У євроклубівців формуються лідерські навички, уміння приймати відповідальні рішення. В цілому, відбувається підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі.

Організаційно євроклуби можуть бути оформлені як офіційно зареєстровані відповідно до чинного законодавства громадські організації, зокрема молодіжні. В такому випадку євроклуб діє як юридична особа на підставі Статуту, може мати власні банківські рахунки, печатку тощо. У переважній більшості європейські клуби, що набувають статусу окремої неурядової організації, створюються студентами вищих навчальних закладів або лідерами громадських об’єднань. Євроклуби, що виникають при загальноосвітніх школах, не реєструються як окремі неурядові організації. Вони створюються і діють на підставі Статуту або Положення, розробленого за участі вчителів, дирекції, учнів і батьків та затвердженого директором установи. Така організаційна форма діяльності євроклубу може бути реалізована і у вищих навчальних закладах за участі ректорату, органів студентського самоврядування, кафедр тощо. 7 Мета діяльності євроклубів: – Сприяння процесам європейської інтеграції України, – Розширення знань про країни Європейського Союзу, – Сприяння усвідомленню спільних європейських цінностей, – Налагодження співпраці української молоді з ровесниками з інших європейських країн, – Створення сприятливих умов для реалізації здібностей та талантів учнівської молоді, – Популяризація ідей та знайомство з механізмами функціонуванням демократії, громадянського суспільства тощо. Завдання євроклубів: – Різнобічне вивчення історії, культури та традицій, а також сучасності як країн ЄС, так і України, – Встановлення зв’язків з молоддю інших країн Європи, – Поширення інформації про євроінтеграційні процеси, – Організація різноманітних заходів з метою поширення інформації про ЄС, – Удосконалення навичок самостійного здобування та критичного аналізу інформації, – Залучення партнерів для організації спільних подій, розвиток духу співпраці та взаємодопомоги.

Основними формами діяльності євроклубів є: 1. Регулярні засідання членів євроклубів та обговорення актуальних питань, пов’язаних з відносинами між ЄС та Україною. 2. Місцеві/регіональні/всеукраїнські молодіжні практичні семінари і конференції. 3. Проведення виставок фотографій, малюнків, плакатів, конкурсів, випуск інформаційних матеріалів (стінгазет, європейських куточків у класах і бібліотеках) на теми, пов’язані з Європою та Європейським Союзом. Такі форми роботи допомагають залучити нових творчих людей до роботи євроклубу. 4. Організація тренінгових занять і рольових ігор. 5. Літературні та мистецькі вечори, на яких учасники знайомляться із творчою спадщиною відомих європейських авторів. 6. Інформаційні кампанії, спрямовані на місцеву громадськість (зустрічі, лекції, вистави, вікторини). 7. Публікація та розповсюдження літератури на тематику ЄС. 8. Зв’язки з європейськими партнерами та молодіжні обміни. 9. Конкурси (на кращу статтю про ЄС, найкращий малюнок, найкраще наукове дослідження). 10. Робота з молодшими членами (дітьми з початкових та середніх шкіл) тощо. Майданчиком для спілкування євроклубівців слугує сайт «Євроклуби в Україні» (www.euroclubs.org.ua), де публікуються новини про діяльність євроклубів, обговорення їх ініціатив, обмін досвідом тощо.

Як створити євроклуб та реалізовувати ефективні проекти та ініціативи

Створення євроклубу в школі та перспективи діяльності Євроклуби організовуються при середніх школах, гімназіях, ліцеях та інших загальноосвітніх навчальних закладах. Пропонуємо такі кроки створення євроклубу.

Крок перший. Створення ініціативної групи

Ідея заснування клубу може вийти від директора школи, вчителя або учнів. Для початку потрібно знайти групу дітей, яка зацікавлена європейською тематикою і вчителя, який візьме під опіку (здійснюватиме координацію) даний клуб. Також треба ознайомитись із інформацією про засади діяльності євроклубів, зрозуміти чи дійсно таке об’єднання потрібне конкретній школі. Після того, як група однодумців вирішила створити євроклуб, потрібно звернутись до адміністрації школи для того, щоб заручитись її підтримкою (використання в подальшому певних ресурсів школи тощо). Обґрунтування створення євроклубу для керівництва школи можуть бути такі: підняття престижу школи; можливість активізувати учнів всієї школи; можливість співпрацювати у мережі євроклубів; співпраця з іншими школами за кордоном; професійний ріст вчителів, задіяних в шкільних євроклубах; нові форми роботи з учнями тощо. Цей початковий етап роботи має на меті визначити, як євроклуб буде працювати в майбутньому, якою буде організаційна структура, алгоритм подальшої роботи. Крім цього дуже важливо допомогти учням чітко зрозуміти характер майбутньої роботи у євроклубі, її мету та мотивувати до подальшої діяльності.

Крок другий. Організаційний

 На черговій зустрічі євроклубівців можна провести «мозковий штурм» щодо цілей та форм роботи євроклубу, підготувати план діяльності клубу на найближчий місяць, рік. Треба розпочати з мети, якою керується клуб. Наприклад – участь у міжнародних молодіжних обмінах; підвищення рівня європейської освіченості учнів тощо. Можна дізнатися, як бачить мету своєї діяльності кожний член клубу і відповідно до цього виробити загальну мету діяльності шкільного євроклубу (ШЄК). Варто також визначити докладно завдання і терміни їх виконання, а також шляхи пошуку ресурсів для їх реалізації. Проект діяльності євроклубу також може бути обговорений на педагогічній раді, засіданні батьківського комітету. Підтримка шкільної адміністрації також сприятиме успішній та ефективній діяльності євроклубу у майбутньому.

 Крок третій. Проведення установчої зустрічі

На установчій зустрічі можна офіційно проголосити про відкриття клубу, затвердити його назву, статут, опрацювати план дій на найближчі декілька місяців. Важливо також організувати систему самоврядування. Клуб може мати посади: президента (або голову), секретаря, менеджерів і т. ін. Також необхідно розподілити обов’язки та визначити сферу відповідальності кожного учасника. Це можуть бути, наприклад, збір інформації, оформлення документації, організація заходів, зв’язки з партнерами, громадськістю, іншими євроклубами; поширення інформації про свою діяльність. Крок четвертий. Проведення першого засідання Прийняте рішення про створення євроклубу і програму діяльності потрібно оголосити на засіданні педагогічної ради. Перше офіційне засідання євроклубу можна використати не лише для вирішення установчих питань, але й для популяризації євроклубу у школі та місцевій громаді. Наприклад, це може бути презентація відкриття євроклубу для учнів. Всі вчителі також повинні бути поінформовані про початок діяльності клубу і допомагати досвідом та ідеями. Бажано, щоб євроклуб отримав приміщення (клас) для зустрічей.

 Крок п’ятий. Розробка статуту (положення) євроклубу, в якому визначаються базові принципи роботи організації.

Засновники євроклубу повинні підготувати такий документ та затвердити його з директором школи чи з іншою відповідальною посадовою особою. Орієнтовна структура статуту євроклубу: 1. Загальні положення 2. Мета, цілі, завдання та форми діяльності євроклубу 3. Членство у євроклубі 4. Організаційна побудова (керівні органи) євроклубу 5. Порядок внесення змін та доповнень до статуту євроклубу 6. Припинення діяльності євроклубу Крок шостий. Пошук партнерів Потрібно налагодити контакти з місцевим управлінням освіти, євроклубами інших шкіл тощо. Також слід знайти інформацію про посольства, консульства, представництва міжнародних організацій різних країн, неурядові організації, які займаються розповсюдженням інформації про Європейський Союз для налагодження подальшої співпраці. Особливу увагу на етапі проведення заходів євроклубівцям необхідно звернути на засоби масової інформації, познайомитись з журналістами, поінформувати їх про свою діяльність. Крок сьомий. Місце зустрічей Бажано, щоб євроклуб мав власний зал для зустрічей. Зал має бути «візитівкою» клубу, а також місцем, де проводитимутися тематичні заходи: лекції на європейську тематику, презентації клубу, виставки учнівських робіт та інформаційних матеріалів, конкурси, дебати. Місцем для зустрічей євроклубу може бути звичайний кабінет, клас, аудиторія навчального закладу

 Крок восьмий. Робота євроклубу

ШЄК може діяти на таких рівнях: 1. Заходи всередині клубу (засідання, ігри, презентації, перегляд фільмів, рольові ігри, конкурси, вивчення культури країн ЄС, зустріч з волонтерами); 2. Заходи на шкільному рівні (конкурси, стінна газета, олімпіади, виставки); 3. Заходи на міському рівні (святкування Днів Європи, благодійні проекти тощо); 4. Мережева співпраця, зокрема співпраця з клубами інших міст України (обміни, листування); 5. Організація міжнародних заходів. Перспективи діяльності євроклубу: 1. Налагодження зв’язків з європейськими партнерами (обмін інформацією, досвідом, організація поїздок для дітей, зустрічей та спільних вечорів); 2. Участь та перемога у різних конкурсах і олімпіадах на тему Євросоюзу 3. Ширше коло спілкування для учнів, їх розвиток, самореалізація, отримання нових перспектив; 4. Збільшення досвіду роботи у позашкільній діяльності вчителів, їх співпраця з колегами з-за кордону, обмін знаннями, здобуття авторитету серед своїх колег у школі.


ДОДАТОК 2

Матеріали для опрацювання другій групі.

ЯК НАПИСАТИ СТАТУТ ЄВРОКЛУБУ

Наведемо для прикладу основні положення, взяті зі Статутів регіональних  євроклубів:

1.Євроклуб є неурядовою молодіжною організацією (латинська транскрипція: "Euroclub"). 

 2. Діяльність  Євроклубу може поширюватись  на один навчальний  заклад, на  територію району, міста,  області  або республіки   залежно від кількості  дітей  та  молоді, які беруть участь  у роботі  Євроклубу. Євроклуб  діє відповідно до Конституції держави,  діючого законодавства,  норм  міжнародного права та власного статуту. Євроклуб також може бути організовано на базі дитячого чи  молодіжного закладу або неурядової організації.

3. Євроклуб  є неприбутковою  організацією. Можливі фінансові надходження  від діяльності  Євроклубу використовуються на розвиток євроклубівського руху.

 4. Метою євроклубів є сприяння процесам європейської інтеграції України  та інформування  дітей  і молоді про Європейський  Союз, його структуру та  процеси,  які відбуваються  в  ньому. Досягнення цієї мети здійснюється шляхом вирішення таких завдань: 

  • сприяння  розширенню  культурних,  наукових,  ділових  та  гуманітарних  зв'язків  молоді в  України та країнах Європейського Союзу; 
  • поширення  в  Україні інформації про  історію  Європейського Союзу, його структуру, сучасний стан розвитку, цілі та досягнення;
  • допомога  навчальним закладам  в  отриманні та поширенні інформації про Європейський Союз; 
  • обмін інформацією про традиції, історію, культуру своєї країни та країн­членів ЄС; 
  • створення власної матеріально­технічної бази для реалізації освітніх, культурних, ділових  ініціатив членів Євроклубу.

5. Предметом діяльності євроклубів є:

  • поширення інформації про Європейський Союз серед молоді; 
  • проведення зборів, зустрічей, фестивалів, конкурсів і конференцій з метою обміну досвідом  та обговорення актуальних проблем; 
  • встановлення культурних, наукових та ділових контактів між молоддю ЄС та своєї країни; 
  • сприяння вивченню іноземних мов; 
  • участь у видавничій діяльності, підготовка інформаційних стендів і макетів; 
  • участь у виставках та інших культурних заходах; 
  • проведення пізнавально­розважальних заходів (конкурсів, вікторин); 
  • підготовка та проведення міжнародних круглих столів, парламентських ігор та інших форм  діяльності, спрямованих  на  підвищення  інтелектуального рівня  та  обізнаності  молоді щодо принципів діяльності ЄС та його структур.

6. Членство в Євроклубі є добровільним. Членом Євроклубу може бути будь­яка людина віком  від 6 до 18  років,  яка цікавиться предметом  діяльності  Євроклубу, визнає Статут  та  бере  участь у діяльності Євроклубу.

docx
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
10821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку