Урок "Рішення та наслідки"

Про матеріал
Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Але найповніше це завдання реалізується через предмет «Основи здоров’я». Особливістю представлених розробок планів – конспектів та презентацій є організація практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на взаємодії вчителя з учнями і учнів, які впливають на емоційний, інтелектуальний та духовний розвиток учня.
Перегляд файлу

 

 

Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.

6.Тема. Рішення і наслідки. Уміння ухвалювати рішення. Рішення для здоров'я.

Мета уроку:

формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організувати своє робоче місце, загальнокультурної – дотримуватись норм мовленнєвої культури, громадської – берегти природу рідного краю, здоров'язбережувальної – вміти берегти здоров'я;

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттям «рішення»; учити дітей аналізувати запропоновані ситуації, характеризувати гарні та погані вчинки; передбачати наслідки своїх рішень; розвивати вміння визначати вплив рішень на здоров'я людини; виховувати повагу та тактовне ставлення до інших.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: малюнки, на яких зображені позитивні і негативні вчинки дітей, сигнальні картки зеленого та червоного кольору для гри, демонстраційні кружечки для гри «Правила світлофора».

Особливості проведення уроку:урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, нових підходів до навчання.

                                                        ХІД УРОКУ

  І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

 Іі. АКТУАЛІЗАЙІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  Бесіда.

  • Які бувають емоції?
  • Назвіть емоції, які сприяють здоров'ю.
  • Чи може зла людина бути здоровою?
  • Чи треба керувати своїми емоціями?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Стежина твоя простелилася вдаль.

Тобі і мужніти й рости.

Ти сам у житті свого щастя коваль,

Тому-то задумайся ти,

Який собі шлях у житті обереш,

Як житимеш поміж людьми.

З добром чи з лукавством по світу підеш,

До світла чи в царство пітьми?

                         Н.Красоткіна

      Коли ви були маленькими, батьки завжди піклувались про ваше самопочуття, бо хочуть бачити вас щасливими. А для цього всі рішення за вас приймали дорослі. Сьогодні ви вже школярі, і вам дедалі частіше доводиться робити вибір самостійно. На цьому уроці ви дізнаєтесь, як приймати рішення, будемо вчитися аналізувати свої вчинки, передбачати  наслідки. Поговоримо про різницю між «хочу» і «мушу» і як все це впливає на здоров'я.

VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Перегляд  фрагментів з мультфільму «Смішарики»
  • Як правильно переходити дорогу?
  • Як загартувати свій організм?
  • Як ставитись до своїх друзів?
  1. Робота з підручником.

Герої цього мультфільму поступали правильно, тому що змогли вибрати вірне рішення.

  • Що таке рішення і наслідки? Про це ви прочитаєте на с.121.
  • Уважно роздивіться серію малюнків, за якими складемо розповідь. А тепер поміркуйте:
  • Яке рішення призвело до того, що дівчинка вранці проспала, забула вдома зошит?
  • Що вона тепер відчуває?
  • Як їй треба було вчинити?

3.Гра з м'ячем «Мені подобається»

   ( Діти передають  м'яч по колу і називають своє улюблене заняття)

4.Вправа «Як приймати рішення»

   Рішення мають бути зважені, які роблять після обміркування ситуації. Пам'ятайте, що кожен несе відповідальність за те,що робить. Прийняти рішення непросто. Щоб бути здоровим, виберіть для вільного часу спортивні ігри, прогулянки на свіжому повітрі, а не довготривале сидіння перед екраном телевізора чи монітором комп'ютера. Виберіть прогулянку  з молодшим братиком чи сестричкою, щоб показати свою дорослість, а не паління сигарет чи вживання пива в сумнівній компанії. Алгоритм такої роботи можна провести за допомогою «Правила світлофора».

(Вчитель вивішує на дошку три круги червоного, жовтого і зеленого кольору:  червоний – «зупинись», обдумай ситуацію; жовтий –«оціни наслідки», зваж різні варіанти, поняття «хочу» і «мушу»; зелений – «вибери і дій»,зроби правильний вибір, думаючи про наслідки.)

  • ЯКЩО НЕ ЗНАЄШ, ЯК ВЧИНИТИ, ЗАПИТАЙ ДОРОСЛИХ.

5.Обговорення ситуацій.

   Послухайте описи ситуацій. Спробуйте передбачити, як можуть розгортатися  події, у залежності від рішення героїв.

*Сергійко поспішав до школи. Скоро почнеться урок. Він підійшов до дороги – пішохідного переходу нема, а підземним переходом витратить багато часу і запізниться. А якщо швидко перебігти дорогу, то встигне на урок. Що робити Сергійкові?

* У дворі росла стара шовковицю. Її розлоге гілля ховало всіх від палючого сонця, захищало від пронизливих вітрів. Та малого Андрійка весь час манила думка зробити гойдалку на товстих гілках. Чи просити дідуся зробити гойдалку?

* У Маринки захворіла подруга. Вже кілька днів не приходить до школи. Маринка їй телефонує, але сьогодні вони вчили нову тему з математики. А як пояснити її по телефону? Та відвідавши подругу вдома, можна захворіти самій. Як поступити Маринці?

6.  Фізкультхвилинка.

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що вітер віє!

Добре те, що цей ось ліс

разом з нами ріс і ріс!

Добре те, що в нашій річці

Синя, не брудна водиця.

І мене матуся рідна

Після школи зустріча.

Добре гратися надворі1

Добре вчитися у школі!

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Гра «Корисно – шкідливо»

  ( У кожного учня по дві сигнальні картки: червоний – «шкідливо», зелений - «корисно).

  • Допомогти братові збирати яблука.
  • Образити меншого.
  • Допомогти бабусі помити посуд.
  • Підказувати однокласникові на уроці.
  • Обгорнути підручник.
  • Допомогти дівчинці донести портфель.
  • Взяти у товариша гумку без дозволу.
  • Тягати котів за хвоста.
  • Підгодовувати птахів взимку.
  • Кинути папірець на вулиці.

  2.Вправа «Склади й поясни»

    Складіть із поданих слів речення і поясніть, як ви розумієте цей вислів.

Вчинки, помічники, добрі, здоров'я, і, слова.

 (Добрі вчинки і слова – помічники здоров'я.)

3.Робота з підручником (с.123). Тестування «Рішення для здоров'я»

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

 Гра «Мікрофон»

  • Що можна зробити корисного, щоб покращити своє здоров'я?

 

Література:

  • Бех І.Д. Основи здоров'я, 1 клас/К.Алатон, 2012. – 120-1123с.
  • Іватьо Н.С. Живиця, 2 клас/К.Навчальна книга,2001.- 56-79 с.
  • Л.Л.Шалімова Порадник учителя/Х.Ранок, 2013. -13-22.
  • О.Безпалько,Ж.Савич Спілкуємось та діємо: навчальний методичний посібник/-К.Навч. книга, 2002.-109 с.

 

                                 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодій світлана
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1872
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку