Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.
6.Тема. Рішення і наслідки. Уміння ухвалювати рішення. Рішення для здоров'я.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організувати своє робоче місце, загальнокультурної – дотримуватись норм мовленнєвої культури, громадської – берегти природу рідного краю, здоров'язбережувальної – вміти берегти здоров'я;
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттям «рішення»; учити дітей аналізувати запропоновані ситуації, характеризувати гарні та погані вчинки; передбачати наслідки своїх рішень; розвивати вміння визначати вплив рішень на здоров'я людини; виховувати повагу та тактовне ставлення до інших.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки, на яких зображені позитивні і негативні вчинки дітей, сигнальні картки зеленого та червоного кольору для гри, демонстраційні кружечки для гри «Правила світлофора».
Особливості проведення уроку:урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, нових підходів до навчання.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
Іі. АКТУАЛІЗАЙІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Бесіда.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Стежина твоя простелилася вдаль.
Тобі і мужніти й рости.
Ти сам у житті свого щастя коваль,
Тому-то задумайся ти,
Який собі шлях у житті обереш,
Як житимеш поміж людьми.
З добром чи з лукавством по світу підеш,
До світла чи в царство пітьми?
Н.Красоткіна
Коли ви були маленькими, батьки завжди піклувались про ваше самопочуття, бо хочуть бачити вас щасливими. А для цього всі рішення за вас приймали дорослі. Сьогодні ви вже школярі, і вам дедалі частіше доводиться робити вибір самостійно. На цьому уроці ви дізнаєтесь, як приймати рішення, будемо вчитися аналізувати свої вчинки, передбачати наслідки. Поговоримо про різницю між «хочу» і «мушу» і як все це впливає на здоров'я.
VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Герої цього мультфільму поступали правильно, тому що змогли вибрати вірне рішення.
3.Гра з м'ячем «Мені подобається»
( Діти передають м'яч по колу і називають своє улюблене заняття)
4.Вправа «Як приймати рішення»
Рішення мають бути зважені, які роблять після обміркування ситуації. Пам'ятайте, що кожен несе відповідальність за те,що робить. Прийняти рішення непросто. Щоб бути здоровим, виберіть для вільного часу спортивні ігри, прогулянки на свіжому повітрі, а не довготривале сидіння перед екраном телевізора чи монітором комп'ютера. Виберіть прогулянку з молодшим братиком чи сестричкою, щоб показати свою дорослість, а не паління сигарет чи вживання пива в сумнівній компанії. Алгоритм такої роботи можна провести за допомогою «Правила світлофора».
(Вчитель вивішує на дошку три круги червоного, жовтого і зеленого кольору: червоний – «зупинись», обдумай ситуацію; жовтий –«оціни наслідки», зваж різні варіанти, поняття «хочу» і «мушу»; зелений – «вибери і дій»,зроби правильний вибір, думаючи про наслідки.)
5.Обговорення ситуацій.
Послухайте описи ситуацій. Спробуйте передбачити, як можуть розгортатися події, у залежності від рішення героїв.
*Сергійко поспішав до школи. Скоро почнеться урок. Він підійшов до дороги – пішохідного переходу нема, а підземним переходом витратить багато часу і запізниться. А якщо швидко перебігти дорогу, то встигне на урок. Що робити Сергійкові?
* У дворі росла стара шовковицю. Її розлоге гілля ховало всіх від палючого сонця, захищало від пронизливих вітрів. Та малого Андрійка весь час манила думка зробити гойдалку на товстих гілках. Чи просити дідуся зробити гойдалку?
* У Маринки захворіла подруга. Вже кілька днів не приходить до школи. Маринка їй телефонує, але сьогодні вони вчили нову тему з математики. А як пояснити її по телефону? Та відвідавши подругу вдома, можна захворіти самій. Як поступити Маринці?
6. Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що вітер віє!
Добре те, що цей ось ліс
разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що в нашій річці
Синя, не брудна водиця.
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі1
Добре вчитися у школі!
VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
1.Гра «Корисно – шкідливо»
( У кожного учня по дві сигнальні картки: червоний – «шкідливо», зелений - «корисно).
2.Вправа «Склади й поясни»
Складіть із поданих слів речення і поясніть, як ви розумієте цей вислів.
Вчинки, помічники, добрі, здоров'я, і, слова.
(Добрі вчинки і слова – помічники здоров'я.)
3.Робота з підручником (с.123). Тестування «Рішення для здоров'я»
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Гра «Мікрофон»
Література: