7.ТЕМА. Обговорення поведінки казкових і літературних героїв, їхнього ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших. Практична робота.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: соціальної - продуктивно співпрацювати з партнерами в групі, загальнокультурної – дотримуватись норм мовленнєвої культури, здоров'язбережувальної – вміння правильно сидіти за партою;
формування предметних компетентностей: продовжувати вчити учнів приймати правильні рішення; розвивати вміння визначати вплив рішень на здоров'я людини, аналізувати свої та чужі вчинки; виховувати повагу та тактовне ставлення до інших, любов до природи.
Обладнання: відеозаписи мультфільмів «Крокодил і пташка Тарі», «Шапокляк», «Ох і Ах»; ілюстрації до казок «Колобок», «Коза і семеро козенят», «Пан Коцький», «Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат», оповідання В. Сенцовського «Парасолька».
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Міцне здоров'я – то найдорожчий скарб.
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
В народі говорять «Без здоров'я нема щастя». Отже, щоб бути щасливим, потрібно піклуватись про своє здоров'я. А як це робити? Це копітка щоденна праця, майже непомітна, але. Іноді необдумані вчинки,погані звички негативно впливають на людей. Прикро дивитись на дітей, які самі втрачають своє здоров'я.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися приймати рішення, які сприятимуть зміцненню здоров'я. Помандруймо містом казок, зустріньмося з літературними героями, і спробуймо дати їм цінні поради.
V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Слово вчителя.
Поки ви маєте здорове тіло, треба берегти цей дар природи. Втратити все легко, тільки повернути потім важко, а то й неможливо. Кожна людина сама дбає про своє здоров'я. Кожен сам вирішує робити ранкову зарядку для зміцнення організму чи поспати, погратись на свіжому повітрі чи посидіти біля комп'ютера, з'їсти тарілку супу чи солодкий рогалик.
2.Перегляд відеосюжету з мультфільму «Крокодил і пташка Тарі»
- Яке лихо трапилось із Крокодилом? (У нього болять зуби.)
- Хто йому допоміг? (Пташка Тарі.)
- Що ми можемо порадити Крокодилові? (Чистити зуби.)
3.Перегляд ілюстрацій до казки «Пан Коцький»
- Які страви приготували для Пана Коцького?
- Чому він ліг серед столу?
- Чи корисне таке харчування ?.
4.Фізкультхвилинка.
Діти виконують вправи з одночасним переглядом фрагменту з мультфільму «Зарядка для хвоста»
- Чи стали ви бадьоріші після зарядки?
5.Перегляд відеосюжету з мультфільму «Ох і Ах»
- Що ще необхідно виконувати, щоб бути здоровими? (загартовуватись)
6. Оповідання Володимира Сенцовського «Парасолька»
- Чому захворіла Оленка? (Промокла під дощем.)
- Чи можна назвати Андрійка справжнім другом?
- Як треба було зробити Андрійкові? (Віддати Оленці Парасольку.)
7. Перегляд ілюстрацій до казки «Вовк і семеро козенят»
- Що наказала Коза своїм діткам? (Нікому не відчиняти.)
- Чи слухняні були козенята?
- Чому треба слухатись батьків?
- Які казкові герої теж були неслухняними? (Колобок, Півник, двоє мишенят,…)
8. Фізкультхвилинка
Всі підняли руки – раз!
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, знову встали,
Головою похитали.
Нахил вправо, нахил вліво,
Повторити знову вміло.
9. Перегляд відеосюжету з мультфільму «Шапокляк»
- Як ви ставитесь до вчинків туристів?(Залишили після себе сміття.)
- Як вчинили Чебурашка і Крокодил Гена?
(Перегляд уривку про забруднення ріки)
Отже, щоб піклуватись про здоров'я, потрібно берегти й охороняти все те, що нам дає природа. ВСІ, ВСІ, ВСІ, ЩО Є НА ЗЕМЛІ – НАМ ДУЖЕ ПОТРІБНІ: ВЕЛИКІ Й МАЛІ.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
1. Вправа «Подумай».
Український народ протягом багатьох століть вкладав свою мудрість у народні казки, щоб змалечку вчити дітей правильно жити .А ось погляньте на цього героя казки. (Вовчик із відірваним хвостом)
Діти розгляд дають ілюстрацію до казки «Колобок» - Колобок із Лисичкою.
В житті теж трапляються випадки, коли не треба довіряти іншим людям, бо вони можуть обманути. Тому треба завжди добре все обміркувати, а потім приймати рішення.
2.Гра «Так чи ні»
Оберіть для себе ті поради, які зміцнять ваше здоров'я.
Література: