Завдання
Очікувані результати:
знаннєвий компонент - учні добре володіють термінологією, демонструють застосування основних означень і правил на прикладах розвязання задач, вміння працювати з різними видами тестів;
діяльнісний компонент - учні демонструють навички роботи в парах та в групах, вміння ставити запитання та відповідати на них, початкові вміння презентувати свої проекти и робити перші висновки;
ціннісний компонент - учні усвідомлюють необхідність вивчення даної теми.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами інтеграції …
Обладнання: проектор, ноутбук, презентація.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. (слайд 1)
Вчитель
Вітаю! Сідайте! Сьогодні в нас з вами нестандартний урок – відкрите судове засідання, на якому присутні прокурори, адвокати, свідки і журналісти. Через декілька років вам обирати професію, і, можливо, хтось з вас звʼяже своє життя з професією юриста, або життя поставить вас у таку ситуацію, коли треба буде звернутися до суду, тому сьогодні ми отримаємо знання не тільки з математики, а й станемо більш соціально розвинутими. На столі у кожного з присутніх є лист засідання, який вам треба заповнити в ході засідання. Ознайомтеся.
II. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 2-6)
Вчитель. (секретар судового засідання).
Суддя – Скорик Софія.
До суду з позивною заявою звернувся журналіст видання «Твоє місто» Тонєва Анастасія Романівна
«Можна перерахувати дуже багато професій, пов'язані з трикутником, але мене цікавить архітектура мого міста – «Чи є трикутники ефективними інструментами для архітектури і можливо їх використання при проектуванні будівель та інших споруд, оскільки перш за все треба забезпечити міцність і стійкість споруди?»
III. Актуалізація опорних знань. (слайд 7)
Вчитель. Для того щоб всі присутні зрозуміли про який трикутник йде мова, пригадаємо деякі факти, які будуть використані в лінії захисту:
IV Вивчення нового матеріалу (слайд 8)
Вчитель. Розглядається справа – обвинувачення рівнобедреного трикутника у відсутності властивостей і як результат неможливості використання в спорудах.
Суддя - Слово надається прокурору Вероніці Юріївні:
Ваша Честь, я хочу надати документ з практичними викладками, який свідчить по те, що в рівнобедреному трикутнику всі кути різні. Отже, його непрактично використовувати в архітектурі.
|
37°
А С |
Суддя - У адвокатів є запитання?
Адвокат - Да, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається адвокату Любові Павлівні (слайд 9)
Ваша честь, я можу довести, що не всі, але, принаймні, кути при основі – рівні.
Доведення властивості біля дошки:

B Дано ∆ABC, AB=BC
Довести ∟А=∟С, ВК – медіана, висота
![]()
A K C
Доведення.
Отже, в рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні.
А вимірювання кутів транспортиром, який має похибки, не є доведенням. Дякую, Ваша Честь.
Суддя – У обвинувачення є інші аргументи?
Прокурор – Так, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається Данилу Олеговичу
Ваша Честь, я хочу надати інший документ з практичними викладками, який свідчить про те що, якщо в ∆ABC провести бісектрису, медіану і висоту з кута А, то це три різні відрізка.
|
АМ - медіана АК - бісектриса
А С |
Суддя – У захисників є питання?
Адвокат – Так, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається Марку Сергійовичу
Я доведу, що в рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи, трикутника є медіаною і висотою. На основі доведення Любові Павлівни можна зробити щє висновки (на тому ж самому малюнку):
З рівності ∆АВК і ∆СВК стверджуємо, що відповідні сторони і кути рівні, отже, АК=СК, а значить що, ВК – медіана; ∟АКВ=∟СКВ=180°:2=90° - ВК – висота. Отже, ми робимо висновки – властивості рівнобедреного трикутника: (слайд 10)
«В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні»
«В рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи трикутника, є медіаною і висотою» . Дякую, Ваша Честь.
Суддя – Оголошується перерва на 2 хв.
V Фізкультхвилинка: (слайд 11)
Вчитель – слово надається журналісту - Ярошенко Аріні
Видання «Як зберегти здоров’я?» Хочу привернути увагу всіх присутніх до двох видів рівнобедрених трикутників –гострокутний і
тупокутний
і порахувати кількість трикутників кожного виду, розташованих в залі засідання (3 і 12). Як ви вважаєте: «З чим пов’язані отримані числа?» Дякую за увагу.
Суддя – Продовжується засідання
VI Закріплення нового матеріалу (слайд 12)
Вчитель – Захист викликає свідка – Бен Алайю Сарру
Рівнобедрені трикутники використовувались в архітектурі східної будівлі Національної картинної галереї у Вашингтоні, столиці США. Будівля Флатірон у Нью-Йорку є одним з найбільш інноваційних хмарочосів у світі. Ця будівля побудована на трикутному блоці на Манхеттені, надаючи їй трикутну форму, зокрема, рівнобедрену. Він стоїть вже більше 100 років, демонструючи силу трикутної архітектури

Вчитель – Пропоную вислухати думки всіх бажаючих з питання: «Як можна використовувати властивості рівнобедреного трикутника для розрахунків елементів архітектурних споруд (розв’язування тестових завдань за текстами ЗНО) (слайд 13,14)
(слайд 15)
VI Рефлексія
Вчитель. Суддя оголошує вирок.
Суддя. Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про рівнобедрений трикутник і його властивості суд встановив, що рівнобедрений трикутник має властивості - «В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні», «В рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи трикутника, є медіаною і висотою». Ухвалив використання властивостей рівнобедреного трикутника у розв’язанні задач. Без геометричних понять і алгебраїчних розрахунків неможлива реалізація архітектурного об'єкта.
VII Домашнє завдання (слайд 15)
Домашнє завдання розташоване на моєму блозі (де ви знайдете цікаву презентацію про трикутники). Вам треба зайти за посиланням, https://pityukina.blogspot.com/p/blog-page_8.html , розташованому в вайбері в нашій групі і виконати домашнє завдання.
VII. Підсумок уроку. (слайд 16)
Вчитель. А тепер я хочу надати слово кожному, хто бажає поділитися своїми враженнями від уроку «вільний мікрофон»:
Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.
Лист засідання від 03.12.2021р
«Рівнобедрений трикутник та його властивості»
План засідання
![]()

B Дано ∆ABC, AB=BC
Довести ∟А=∟С, ВК – медіана, висота
![]()
A K C
Доведення.
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
Отже, властивості доведені.
«В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні»
«В рівнобедреному трикутнику бісектриса проведена до основи трикутника є медіаною і висотою»
Кількість балів за On-line тестування _________
Домашнє завдання
Домашнє завдання розташоване на моєму блозі (де ви знайдете цікаву презентацію про трикутники). Вам треба зайти за посиланням, https://pityukina.blogspot.com/p/blog-page_8.html , розташованому в вайбері в нашій групі і виконати домашнє завдання