Завдання
Очікувані результати:
знаннєвий компонент - учні добре володіють термінологією, демонструють застосування основних означень і правил на прикладах розвязання задач, вміння працювати з різними видами тестів;
діяльнісний компонент - учні демонструють навички роботи в парах та в групах, вміння ставити запитання та відповідати на них, початкові вміння презентувати свої проекти и робити перші висновки;
ціннісний компонент - учні усвідомлюють необхідність вивчення даної теми.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами інтеграції …
Обладнання: проектор, ноутбук, презентація.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. (слайд 1)
Вчитель
Вітаю! Сідайте! Сьогодні в нас з вами нестандартний урок – відкрите судове засідання, на якому присутні прокурори, адвокати, свідки і журналісти. Через декілька років вам обирати професію, і, можливо, хтось з вас звʼяже своє життя з професією юриста, або життя поставить вас у таку ситуацію, коли треба буде звернутися до суду, тому сьогодні ми отримаємо знання не тільки з математики, а й станемо більш соціально розвинутими. На столі у кожного з присутніх є лист засідання, який вам треба заповнити в ході засідання. Ознайомтеся.
II. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 2-6)
Вчитель. (секретар судового засідання).
Суддя – Скорик Софія.
До суду з позивною заявою звернувся журналіст видання «Твоє місто» Тонєва Анастасія Романівна
«Можна перерахувати дуже багато професій, пов'язані з трикутником, але мене цікавить архітектура мого міста – «Чи є трикутники ефективними інструментами для архітектури і можливо їх використання при проектуванні будівель та інших споруд, оскільки перш за все треба забезпечити міцність і стійкість споруди?»
III. Актуалізація опорних знань. (слайд 7)
Вчитель. Для того щоб всі присутні зрозуміли про який трикутник йде мова, пригадаємо деякі факти, які будуть використані в лінії захисту:
IV Вивчення нового матеріалу (слайд 8)
Вчитель. Розглядається справа – обвинувачення рівнобедреного трикутника у відсутності властивостей і як результат неможливості використання в спорудах.
Суддя - Слово надається прокурору Вероніці Юріївні:
Ваша Честь, я хочу надати документ з практичними викладками, який свідчить по те, що в рівнобедреному трикутнику всі кути різні. Отже, його непрактично використовувати в архітектурі.
В 37°
71° 72° А С |
Суддя - У адвокатів є запитання?
Адвокат - Да, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається адвокату Любові Павлівні (слайд 9)
Ваша честь, я можу довести, що не всі, але, принаймні, кути при основі – рівні.
Доведення властивості біля дошки:
B Дано ∆ABC, AB=BC
Довести ∟А=∟С, ВК – медіана, висота
A K C
Доведення.
Отже, в рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні.
А вимірювання кутів транспортиром, який має похибки, не є доведенням. Дякую, Ваша Честь.
Суддя – У обвинувачення є інші аргументи?
Прокурор – Так, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається Данилу Олеговичу
Ваша Честь, я хочу надати інший документ з практичними викладками, який свідчить про те що, якщо в ∆ABC провести бісектрису, медіану і висоту з кута А, то це три різні відрізка.
В АМ - медіана АК - бісектриса М АН - висота К Н
А С |
Суддя – У захисників є питання?
Адвокат – Так, Ваша Честь.
Вчитель – Слово надається Марку Сергійовичу
Я доведу, що в рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи, трикутника є медіаною і висотою. На основі доведення Любові Павлівни можна зробити щє висновки (на тому ж самому малюнку):
З рівності ∆АВК і ∆СВК стверджуємо, що відповідні сторони і кути рівні, отже, АК=СК, а значить що, ВК – медіана; ∟АКВ=∟СКВ=180°:2=90° - ВК – висота. Отже, ми робимо висновки – властивості рівнобедреного трикутника: (слайд 10)
«В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні»
«В рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи трикутника, є медіаною і висотою» . Дякую, Ваша Честь.
Суддя – Оголошується перерва на 2 хв.
V Фізкультхвилинка: (слайд 11)
Вчитель – слово надається журналісту - Ярошенко Аріні
Видання «Як зберегти здоров’я?» Хочу привернути увагу всіх присутніх до двох видів рівнобедрених трикутників –гострокутний і
тупокутний
і порахувати кількість трикутників кожного виду, розташованих в залі засідання (3 і 12). Як ви вважаєте: «З чим пов’язані отримані числа?» Дякую за увагу.
Суддя – Продовжується засідання
VI Закріплення нового матеріалу (слайд 12)
Рівнобедрені трикутники використовувались в архітектурі східної будівлі Національної картинної галереї у Вашингтоні, столиці США. Будівля Флатірон у Нью-Йорку є одним з найбільш інноваційних хмарочосів у світі. Ця будівля побудована на трикутному блоці на Манхеттені, надаючи їй трикутну форму, зокрема, рівнобедрену. Він стоїть вже більше 100 років, демонструючи силу трикутної архітектури
(слайд 15)
VI Рефлексія
Вчитель. Суддя оголошує вирок.
Суддя. Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про рівнобедрений трикутник і його властивості суд встановив, що рівнобедрений трикутник має властивості - «В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні», «В рівнобедреному трикутнику бісектриса, проведена до основи трикутника, є медіаною і висотою». Ухвалив використання властивостей рівнобедреного трикутника у розв’язанні задач. Без геометричних понять і алгебраїчних розрахунків неможлива реалізація архітектурного об'єкта.
VII Домашнє завдання (слайд 15)
Домашнє завдання розташоване на моєму блозі (де ви знайдете цікаву презентацію про трикутники). Вам треба зайти за посиланням, https://pityukina.blogspot.com/p/blog-page_8.html , розташованому в вайбері в нашій групі і виконати домашнє завдання.
VII. Підсумок уроку. (слайд 16)
Вчитель. А тепер я хочу надати слово кожному, хто бажає поділитися своїми враженнями від уроку «вільний мікрофон»:
Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.
Лист засідання від 03.12.2021р
«Рівнобедрений трикутник та його властивості»
План засідання
B Дано ∆ABC, AB=BC
Довести ∟А=∟С, ВК – медіана, висота
A K C
Доведення.
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
Отже, властивості доведені.
«В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні»
«В рівнобедреному трикутнику бісектриса проведена до основи трикутника є медіаною і висотою»
Кількість балів за On-line тестування _________
Домашнє завдання
Домашнє завдання розташоване на моєму блозі (де ви знайдете цікаву презентацію про трикутники). Вам треба зайти за посиланням, https://pityukina.blogspot.com/p/blog-page_8.html , розташованому в вайбері в нашій групі і виконати домашнє завдання