Урок "Рівняння із змінною в знаменнику"

Про матеріал
узагальнити і систематизувати вже відоме про рівняння; вивчити новий вид рівнянь, а саме рівняння із змінною в знаменнику; розвивати кмітливість, логічне мислення та уяву учнів; виховувати зацікавленість до математики, допитливість, потяг до знань; вчити учнів оцінювати свої знання, вміння та навички з теми.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель математики

Черемошнянської ЗОШ І – ІІ ступенів

П’ятніцька Тетяна Леонідівна

Тема:    Рівняння із змінною в знаменнику.

Мета:    узагальнити і систематизувати вже відоме про рівняння;

вивчити новий вид рівнянь, а саме рівняння із змінною в знаменнику;

    розвивати кмітливість, логічне мислення та уяву учнів;

 виховувати зацікавленість до математики, допитливість, потяг до знань;

вчити учнів оцінювати свої знання, вміння та навички з теми.

Тип уроку:               вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати: навчитись розв’язувати рівняння із змінною в знаменнику.

Твої завдання.

 

Знати:

Поняття рівняння, кореня рівняння, поняття рівносильного рівняння, властивостей рівняння;

Алгоритм розв’язування рівнянь.

 

Цінувати:

Уважність; наполегливість; логічне мислення; набуті знання; час.


 

Пам’ятка для учня

  1. замислюйся над запитаннями;
  2. міркуй, шукай, порівнюй, роби висновки, працюй.
  3. будь наполегливим.

Хід уроку

І. організаційний момент.

Повідомлення теми, мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Рівняння одне із основних понять алгебри. У 7 – му класі ви вивчили лінійні рівняння і системи рівнянь. сьогодні ми почнемо розв’язувати дробово – раціональні рівняння, або їх ще називають рівняння із змінною у знаменнику, які допоможуть нам розв’язувати потім задачі на складання рівнянь. І тому, щоб нам краще справитись з таким видом рівнянь нам потрібно повторити вивчений раніше матеріал.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.

Ви вже багато знаєте про рівняння. сьогодні почнемо розв’язування рівнянь ліва і права частина яких є раціональні дроби. давайте пригадаємо:

Вправа «Мікрофон»

  1. Що ми називаємо раціональним дробом?
  2. При яких значеннях змінних не має значення дріб ?
  3. Що називається рівнянням?
  4. Коренем рівняння?
  5. Що означає розв’язати рівняння?
  6. Які рівняння називаються рівносильними?
  7. Сформулюйте основні властивості рівнянь.
  8. Сформулюйте умову рівності дробу нулю.

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Отже, ми з вами повторили матеріал, який необхідний нам для сьогоднішнього уроку.

  1. Пояснення вчителя.
    • Означення.
    • Складання шпаргалки.(поділити зошит навпіл)

=

- = 0  переносимо дроби в ліву частину, а в правій   залишається нуль.

                   =0        перетворюємо різницю в дріб.

  

=0

=0

8х - 4 =0          використаємо умову рівності дробу нулю.

х – 2 = 0; х + 2 = 0    

8х – 4 = 0           розв’яжемо одержане рівняння.

х = 4/8 = 0,5

Якщо х = 0,5, то

(х – 2)(х + 2) = 0.

Отже, коренем нашого рівняння

є число 0,5.

Відповідь: х = 0,5

 

V. Вироблення навичок.

За алгоритмом розв’язати рівняння

- =

№ 207, 212.

 

VI.Підсумок уроку,

 

  

Що 

Повторили

Робили на уроці

Сподобалось найбільше

Було найскладніше

Треба вивчити

 

VIІ. Домашнє завдання: § 1(пункт 7)  № 208, 213.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знати:

Поняття рівняння, кореня рівняння, поняття рівносильного рівняння,

властивості рівняння;

Алгоритм розв’язування рівнянь.

 

Цінувати:

Уважність; наполегливість;

логічне мислення;

набуті знання;

час.

 

Пам’ятка для учня

  1.         замислюйся над запитаннями;
  2.         міркуй, шукай, порівнюй, роби висновки, працюй.
  3.         будь наполегливим.

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку