УРОК АЛГЕБРИ В 7 КЛАСІ
з елементами демократії
Тема: «Степінь з натуральним показником.
Одночлени»
Формування компетентностей:
Формування предметних компетентностей: систематизувати знання властивостей степені з натуральним показником, удосконалити вміння учнів виконувати перетворення добутку одночленів і степені одночлена на одночлен стандартного вигляду;
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань учнів.
Обладнання: інтерактивна дошка, листки самооцінювання, групові та індивідуальні завдання.
Хід уроку:
Добрий день, мої шановні учні. Епіграфом до нашого уроку сьогодні пропоную наступне висловлювання: «Успіх приходить до того, хто його прагне». Тему нашого уроку: «Степінь з натуральним показником. Одночлени» ви бачите на дошці. Це передостанній урок в цьому розділі, тому мета уроку є наступна: «Узагальнити і систематизувати знання з цієї теми, удосконалити вміння виконувати перетворення добутку одночленів і степені одночлена на одночлен стандартного вигляду; а також формувати демократичні цінності». Не дивуйтесь, працюючи сьогодні на уроці, будемо використовувати принципи демократичності. Тому я Вам пропоную поділитися на групи по три учні, бажано, за однаковим рівнем навчальних досягнень знань, так як Ваша оцінка сьогодні на уроці буде залежати від результативності роботи кожного учня групи. І обрати спікера.
Ми з вами часто на уроках «подорожуємо». І сьогодні я теж пропоную вам відправитись в незвичайну подорож – по країні «Демократії». У кожного є лист само оцінювання, який ви будете заповнювати впродовж уроку, але кількість ваших балів – це буде колегіальне рішення вашої групи!
А зараз декілька слів про демократію. Як ви розумієте це поняття? Отже кожна людина повинна вміти визначати власну позицію, брати активну участь в житті суспільства, завжди мати можливість реалізувати свої права. Щоб стати повноправними і активними членами суспільства громадяни повинні мати можливість працювати разом в інтересах загального блага, поважати думку, навіть протилежну, кожного, брати активну участь в будь-яких процесах, що відбуваються в суспільстві. Саме цих принципів прошу вас сьогодні дотримуватися, щоб виконати повністю мету нашого уроку.
На інтерактивній дошці з’являється карта нашої подорожі
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Перша зупинка: Рівний доступ до інформації.
Перевіряємо домашнє завдання.
На дошці з’являються відповіді домашніх вправ, учні перевіряють.
Завдання 280
Завдання 282
1.
2.
3.
4.
Друга зупинка: Інтерв’ю з експертом
Учні до уроку готували теоретичні
питання по темі. Команди вирішують,
які питання вони будуть задавати
іншим командам та проводять інтерв’ю
Всі учні заслуховують відповіді, а після
Цього проводять пленарну дискусію
Кожна група визначає своє ставлення
до відповідей інших груп, аргументуючи
свою позицію.
ІІІ. Формування предметних та громадянських компетентностей.
Третя зупинка: Вільний вибір
Розв’язування задач, аналогічних домашнім. На дошці з’являється три варіанта рівних за складністю завдань. Учні обирають будь-який варіант, і розв’язують його:
Варіант 1
1.
2.
3.
4.
Варіант 2
1.
2.
3.
4.
Варіант 3
1.
2.
3.
4.
На виконання цього завдання відводиться 5 хвилин, після чого на дошці з’являються відповіді і учні роблять самоперевірку своїх розв’язки.
Учні заповнюють листок самооцінювання.
Четверта зупинка: Рівні можливості
Робота в трійках. Перший учень пише формулу, другий – відповідний приклад на цю формулу, третій формулює правило.
Учні заповнюють листок самооцінювання
П’ята зупинка: Право голосу
Екскурс в історію.
Не обов’язковою частиною вашого домашнього завдання було знайти історичні факти виникнення степеня. Хто бажає відповісти?
Слово Exponent, яке ввів для показника степеня Штифель в 1553 році, означає «показник», «позивач». Показники степеня в сьогоднішньому вигляді ввів до науки Декарт (1637). Англієць за народженням, що жив у Франції, Юг писав 5аIV , Ерігон – 5а4, у Декарта ці символи перетворились в 5а4. Вираз «піднесення до степеня» вперше з’явився в 1716 році в роботі »Mathematische Lexicon» Вольфа.
Учні заповнюють листок самооцінювання
Шоста зупинка: Толерантність
До речи, чи знаєте ви, що таке толерантність?
Толерантність - це здатність без агресії сприймати думки, поведінку, форми самовираження та спосіб життя іншої людини, які відрізняються від власних.
Передусім толерантність означає доброзичливе та терпиме ставлення до чогось. Основою толерантності є відкритість думки та спілкування, особиста свобода індивіда та поцінування прав та свобод людини. Толерантність означає активну позицію людини.
Зараз на дошці з’являться завдання, які ви повинні розв’язати, спілкуючись з учнями своєї групи, допомагати один одному. На виконання цих завдань – 7 хвилин.
На дошці з’являються завдання.
а) вибрати правильні відповіді для виразів: 0,33; -23 (-0,2)4.
(варіанти відповіді: 0,0016; 0, 09; 8; -6; -0,8; 2,7; -8; 0,027; 6.)
б) подайте многочлен 625х8 вигляді степеня.
(варіанти відповіді: (5х 2)8, (5х 2)4, (5х )4, (5х )8)
в)Замість * вставте потрібне число:
(с3) * =с12
а16 а * =а32
(у *) 5= у10
х *: х2 = х7
(5у *) 3= 125у6.
г)Піднесіть до квадрата та куба одночлени:
-а 3в4 с 5 ; 2х2 у2.
д)Записати у стандартному вигляді:
Швидкість світла 300 000 м/с,
Маса Землі 6 000 000 000 000 000 000 000 т,
Маса Місяця 73 500 000 000 000 000 000 т,
Об’єм Землі 1 083 000 000 000км3.
є) Позначте відповідь стрілкою:
40вс 3х3 -8всх2 (-5с 2х) -4вс2 х2
-4в с3х2 -0,2вс2 *20сх2 -0,4всх2.
е)Знайди і виправ помилку:
(-2) 3 = -6; с 5* с 3 =с 2
(-1)4 = 4; ( а m) 4 = аm+4
0,5 2 = 2,5 (-0,3 ) 3 =0,027
Через 7 хвилин з’являються відповіді, учні перевіряють свої розв’язання та заповнюють
листок самооцінювання
Сьома зупинка: Право вибору
На цьому етапі уроку кожен з вас може заробити різну кількість балів. Зараз вам пропонуються завдання, які коштують 1, 2 або 3 бали. Ви повинні уважно переглянути всі завдання і вибрати собі лише одне із запропонованих.
На дошці з’являється завдання на 1 бал
Обчисліть:
Бажаючі учні переписують це
завдання і починають виконувати.
Попереднє завдання зникає, з’являється завдання на 2 бали:
Виразити значення
виразу через p, q,
якщо
Бажаючі учні переписують та виконують це завдання
Зникає попереднє завдання, з’являється завдання на 3 бали:
Розв’язати рівняння: (х23 * (х40 )2 ): ((х18 )5 *х8 = 220
Через 3 хвилини з’являються на дошці відповіді, учні перевіряють свої розв’язки та заповнюють листок самооцінювання.
Підраховують зароблену кількість балів, повідомляють вчителю.
ІУ. Підсумок уроку
Восьма зупинка: «Чесний мікрофон»
- Чи сподобалася вам така форма роботи?
- Чи задоволені ви отриманими оцінками?
- Як ви вважаєте, чи достатньо було розв’язано завдань з цієї теми, чи треба ще працювати?
- Чи варто проводить контрольну роботу на наступному уроці?
У. Домашнє завдання
За підручником: 281, 284, повторити п. 5, 6, 7
Додаткове завдання
Спростити вираз
Спростити: 22011 * 0,52011.
Лист самооцінювання
Прізвище, учня _____________________ клас ___________
№ |
Зупинки |
Максимальна кількість балів |
Бали |
1. |
Рівний доступ до інформації |
1 |
|
2. |
Інтерв’ю з експертом |
1 |
|
3. |
Вільний вибір |
1 |
|
4. |
Рівні можливості |
2 |
|
5. |
Право голосу |
1 |
|
6. |
Толерантність |
3 |
|
7. |
Право вибору |
3 |
|
|
Всього балів |
12 |
|