Урок. "Різальний інструмент для сверління" Практичне заняття "Виготовлення шпаківні"

Про матеріал
Конспект уроку і практична робота для учнів 10-11класів. Учні зможуть: • Засвоять знання про будову свердла; • Розберуть класифікацію свердла ; • Набудуть вміння виготовляти шипове з‘єднання"ластівчин хвіст" • Сформують вміння культури праці, раціонально та безпечно працювати; • Виховають інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Різальний інструмент для свердління

Мета уроку:

  • Засвоїте знання про будову свердла;
  • Розберемо класифікацію свердла ;
  • Набудете вміння виготовляти шипове з‘єднання"ластівчин хвіст"
  • Сформуємо вміння культури праці, раціонально та безпечно працювати;
  • Виховаємо інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів.

Об'єкт навчальної праці: механізми свердлильного верстату тощо.

Обладнання: свердлильний верстат, електролобзик, шорупокрут

Дидактичні матеріали: плакати із зображенням верстату, кінематичні схеми.

Тип уроку: Комбінований.

Орієнтовний план проведення уроку

I. Організаційна частина (2 хв.)

II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

III. Мотивація навчально-трудової діяльності (3 хв.)

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (1 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу ( 9 хв.)

VI. Практична робота (60 хв.)

VII. Підсумок уроку ( 5 хв.)

Хід уроку

I. Організаційна частина

Перевірка присутніх;  Призначення чергових.

II. Актуалізація опорних знань учнів

 (методом   бесіди   з'ясовують питання):

1.Що винайшла людина, щоб полегшити працю? (Верстати)

2. Які ви знаєте верстати?(свердлильний, токарний, шліфувальні)

3. Наша майстерня обладнана свердлильним  верстатом, якої  він марки? (2М112)

4. Що це означає? (найбільший діаметр свердління 12мм.)

5. Відтворимо кінематичну схему верстата? стіл 1, на якому кріпляться деталі для свердління, колона 10 із зубчастою рейкою 12. на колоні кріпляться решта частин верстату. У чавунному корпусі 4, який закріплений на колоні розміщені механізм подачі шпинделя 3 та сам шпиндель 5. На верхній частині корпусу знаходиться клинопасова передача, яка закрита захисним кожухом 6. В рух дану передачу приводить електродвигун 7. Для запускання електродвигуна на верстаті є пусковий пристрій 8 з двома кнопками. На нижньому кінці шпинделя встановлений трьохкулачковий патрон 2. В ньому за допомогою ключа затискується свердло.

(пасова передача – скільки ступенів передачі (5) , яка зараз стоїть і які оберти шпинделя 4-2500об/хв.)

6. Які вузли і механізми входять  в будову свердлильного верстата? (Шпиндельний вузол, механізм переміщення шпинделя, механізм переміщення шпиндельної бабки, механізм встановлення глибини свердління за допомогою шкали)

7. Пригадаємо основні правила безпечного свердління.

8. Яка основна операція свердління? (закрите різання деревини обертовими інструментами (СВЕРДЛАМИ)

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

   За допомогою свердла одержують наскрізні та не наскрізні (глухі) отвори, зенкують, висвердлюють сучки та інші дефектні ділянки. Як і весь теслярський інструмент, перші свердла було винайдено у Стародавньому Єгипті, це був бурав з ручкою для обертання.

Картинки по запросу будова свердлаIV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Різальний інструмент для свердління.

  • Засвоїте знання про будову та геометрію свердла;
  • Розберемо класифікацію свердла і конструктивні особливості свердла;
  • Набудете вміння виготовляти шипове з‘єднання"ластівчин хвіст"
  • Сформуємо вміння раціонально та безпечно працювати;

Виховаємо інтерес до техніки, бережливе ставлення до обладнання та інструментів, культуру праці.

V.  Вивчення нового матеріалу.

 План вивчення.

1) будова свердла;

2) класифікацію свердла і конструктивні особливості свердла

Ι. Свердлом називають дворізцевий інструмент з обертовим рухом різання та осьовим переміщенням подачі .

Процес свердління отвору складається з двох поєднаних рухів:

  •                  обертального — руху різання (обертатися може як свердло так і деталь);
  •                   поступального — руху подачі в осьовому напрямку.

Свердло складається з ріжучої частики, робочої частики та хвостовика (мал.). Різальна частина утворена двома різальними крайками. Вони відрізняються формою від зубців ножівки, але виконують ту саму функцію — зрізують частину матеріалу, заглиблюючись у нього й утворюючи циліндричний отвір. Робоча частина являє собою гвинт Архімеда, утворений спіральною  поверхнею та канавкою, за допомогою яких виводиться стружка із зони різання.

Різні види свердел характеризуються, зокрема, формою їх хвостової частини. Хвостовик свердла, призначений для його закріплення у пристроях, за допомогою яких здійснюєтеся свердління (коловорот та механічний ручний дрилів), здебільшого має циліндричну форму.

ΙΙ. Класифікацію свердла

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/Different_drill_bits.jpg/350px-Different_drill_bits.jpgЗа призначенням ( відрізняються конструкцією робочої частини)

 A — по металу; B — по дереву; C — по бетону; D — перове свердло по дереву; E — універсальне свердло по металу або бетону; F — по листовому металу; G — універсальне свердло по металу, дереву чи пластику.
За формою хвостовиком свердел (ручні і машинні): 1, 2 — циліндричний і конічний; 3 — SDS-plus; 4 — шестигранник; 5 — чотиригранник; 6 — тригранник; 7 — для шуруповертів

За напрямком канавки: праві та ліві.

Практична робота Шпаківня своїми руками.

Уже не так багато часу залишилося до проходу довгоочікуваної весни. І скоро до нас прилетять із теплих країв птахи, які будуть незамінними помічниками в нашім саду. Адже саме вони борються з настирливими шкідниками. І щоб залучити у свій сад птахів нам потрібно підготуватися, а саме зробити шпаківня своїми руками.

Слід пам'ятати

При виготовленні столярних виробів застосовують різноманітні з'єднання, які підвищують їх естетичність та міцність. Найбільшого поширення набули шипові з'єднання. Шипове з'єднання складається з двох елементів — шипа і провушини або шипа і гнізда

Шип "ластівчин хвіст" має деякі переваги в порівнянні з прямими шипами у міцності на витримування навантаження у різних напрямках. Однак такий шип має підвищену працеємкість  у виготовленні.

Зображення

 

 – Виготовлення елементів шипового з'єднання розпочинають із розмічання заготовки Для цього необхідно підготувати лінійку, кутник  і олівець.

 – Від точності розмічання залежить якість з'єднання.

 – Розміри шипа та гнізда (провушини) мають бути однаковими. Коли шип входить у гніздо або провушину, його поверхні повинні щільно, без зазорів прилягати до їх бічних площин.

Отже розпочнемо розмічати деталі шпаківні.

шпаківня твір

  1.          Шукаємо заготовку, яка має розміри 175х175мм. Це в майбутньому дно шпаківні. На кресленні ви маєте вигляд спереду і збоку.  Відкладаємо по 25мм з кожного боку і проводимо лінії. В середині має утворитися квадрат 150Х150мм.,  з одного і з другого боку. Пізніше з одного боку, від кожного краю,  відкладаємо по 40мм., а з іншого по 50мм. і на торці з’єднаємо лінією.
  2. Наступна заготовка, передня стінка, розміром 175Х335мм.   Знизу відступаємо 25мм. і  проводимо лінію. На лінії від краю відступаємо 50мм. з одного і другого боку, а на основі заготовки 40мм. з одного і другого боку. З’єднаємо лінією.

 На основі  і вершині шукаємо середину. Приставляємо лінійку і відкладаємо 230мм. робимо коло Ø50мм.(R=25мм.)                                       

З одного і другого боку відкладаємо по 250мм і з’єднаємо з середньою точкою при вершині.

 

 

  1. На бокових стінках з низу відступаємо 25мм. і проводимо лінію. На лінії від краю відступаємо 25мм. з одного і другого боку, а на основі заготовки 15мм. з одного і другого боку. З’єднаємо лінією з одного і другого боку. При вершині 10мм і проводимо лінію. Тепер ту саму операцію на другій стінці.

 

 

 

 

 

 

 

   Випилювання шипів та запилювання провушин виконують дрібнозубою пилкою. При випилюванні шипа пропил має пройти із зовнішнього боку розмітки, а при запилюванні провушини із внутрішнього.

 – Заплечики шипа відпилюють з нахилом пилки всередину на 1...2°. Нахил забезпечує щільне прилягання заплечика до деталі. При нещільному приляганні заплечиків, їх припасовують.

 – Середину провушини будемо вирізати ножівкою і лобзиком.

Вступний інструктаж 

 

 

Із внутрішньої сторони кріпимо опорну стійку, на яку птахи будуть ставати щоб вилетіти зі свого будиночка.

 Шпаківня це будинок для птаха шпак

Збираємо в єдину конструкцію всі заготовки шпаківні.

 

 Тепер я знаю як зробити шпаківню своїми руками

Для кріплення шпаківні, потрібно в бічні стінки в крутити по одному шурупу до яких кріпиться дріт. От і все залишилося повісити шпаківню на дерево. Це був майстер клас шпаківня своїми руками,  з якого ви дізналися як зробити шпаківню для наших пернатих друзів.

Цікаво знати

  • Архімедів гвинт — один із перших типів насосів, водопідйомна машина, вал із гвинтовою поверхнею, встановлений у похилій трубі, нижній кінець якої занурений у воду. При обертанні (наприклад, від вітряного чи іншого двигуна) гвинтова поверхня вала переміщає воду по трубі на висоту до чотирьох, метрів. Гвинт дотепер використовується для підйому води в дельті Нілу в Єгипті. Архімед народився у 287 р. до н. е. у грецькому місті Сіракузи. Створив теорію п 'я™ механізмів (важіль, кпин, блок, нескінченний гвинт, лебідка).
  • Як і весь теслярський інструмент, перші свердла було винайдено у Стародавньому Єгипті, це був бурав з ручкою для обертання.
  • Термін «спіральний» походить від латинського слова, яке означає «згин», «звивина; термін «центровий» — від грецького слова, яке в перекладі означає «вістря».
  • На початку нашої ери у Стародавньому Римі було винайдено лучковий бурав — прообраз коловорота, а сам коловорот (пристрій з патроном для зміни свердеп, верхнім упором та колінчастим валом для зручності обертання) з'явився у XV ст.
  • Перші механічні (із шестерінчастою передачею) дрилі з'явилися у середині позаминулого століття. Термін «патрон» — латинського походження. У перекладі значить «захисник».

показати (методом демонстрації) прийоми роботи на верстаті.

VII. Підсумок уроку

7.1. Учитель просить кожного учня повідомити:

1    Що ми робили?

2    Чи досягнута мета цього уроку?

3    Що нового ви дізналися на уроці?

4. Чи може він отримані знання використати у своєму житті?

7.2.Підбиття підсумків:

-    виставлення оцінок за роботу на уроці;

- домашнє завдання: накреслити деталь об'ємної форми, що виготовляється з тонколистового металу.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\media\image1.jpeg

docx
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку