Урок «Я пізнаю світ», 1 клас
за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»
Тема уроку: Різноманіття тварин
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна презентація по темі уроку, зошити-підручники на друкованій основі, таблиці, цікаві завдання, виставка довідкової літератури.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу.
Емоційний настрій.
Подивіться один на одного, посміхніться,
побажайте подумки добра один одному і
давайте пригадаємо правила, з якими ми працюємо на уроці:
-правило піднятої руки,
-уважно слухай товариша і вчителя,
-дружна співпраця в парі,
-працюй творчо і активно.
Давайте подаруємо один одному гарний настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Запрошую вас у царство живої природи.
(Природа – це все, що існує у світі й не створене людиною )
(діти відповідають)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Отже, помандруємо сьогодні у царство Тварин.
- А хто з нами мандрує кожного уроку?( Центаврик)
- Давайте послухаємо лист, який він нам надіслав?( відеозапис)
Запитання:
-Які тварини мають зябра? Наведіть приклад.
-Які тварини мають крила? Наведіть приклад.
-А які ще групи тварин можна виділити?
Про це дізнаємося сьогодні на уроці.
Вчитель: Тваринний світ різноманітний. Почнемо його вивчати.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Завдання 2.
Уважно розглянь малюнки й розфарбуй зайвий. Поясни свій вибір.
Діти. Зайвий малюнок - риба. (Живе у воді.) Інші тварини - звірі.
Мають різну будову тіла.
Згадаємо спільні ознаки тварин.
Завдання 3.
Вчитель.
- Послухаємо уважно правило Мудрої Сови.
- Прочитайте прискорюючи темп.
- Відтворіть із пам’яті. (хором, 1-2 учні)
Фізкультхвилинка (пісня «Годинник»)
Завдання 4. “Фотоапарат ”
Розрізняють такі класи тварин: Комахи, Риби, Земноводні, Плазуни, Птахи, Ссавці(звірі) та інші.
-Розповісти це речення один одному( учні працюють у парі)
Завдання 5. “Повітряні кульки ”
Робота за підручником стор.32
Завдання: допомогти звірятам спуститися на повітряних кульках.
Читаємо слова. Пояснення значення слів
Тлумачний словничок.
Клас - група організмів, подібних за будовою.
Вправа «Повітряні кульки»
Завдання 6.
Послухайле довідку від бортового комп’ютера Адаптера.(учні слідкують за читанням диктора)
Запитання до тексту:
Довідкова література
Яку чудову виставку ми створили. Енциклопедії, дитячі журнали, книжки допоможуть нам дізнатися багато цікавого про тварин.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання 7
Питайлик теж приготував вам запитання.
Укажи, як називають групи тварин, подібних за будовою
А царства
Б класи
В країни
Завдання 8
Вчитель.
- Прочитайте правило Мудрої Сови разом з диктором.
- Прочитайте правило Мудрої Сови прискорюючи темп.
- Відтворіть із пам’яті вголос.
Завдання 9
Давайте допоможемо Незнайкові об’єднати подані слова у дві групи.
-Прочитаємо слова.
- Які слова запишемо в першу колонку?( собака, тигр) Чому?
До якого класу відносяться ці тварини?
- Які слова запишемо в другу колонку?( курка, ластівка)
До якого класу відносяться ці тварини?
Завдання 10
Виконаємо завдання Знайки.
З'єднати стрілочками зображення представника тваринного світу та назви класу, до якого належить.(учні виконують завдання на дошці та в зошитах)
Комахи - комар
Риби - карась
Земноводні – жаба
Плазуни- кобра.
Птахи- лелека
Ссавці(звірі) - корова
Фізкультхвилинка під музику “«Пісня Центаврика»
“Зоряні перегони”
- А зараз приймемо участь у зоряних перегонах. Ці перегони триватимуть
4 хвилини, за які ми повинні відгадати слово-відгадку. Готові? Відлітаємо!
Робота у зошиті с. 34
Перевірка завдання.
Вчитель. - Яке слово вийшло?
Діти. Тварина.
Робота з картою
Вчитель.
- Скільки материків існує на планеті Земля?
- Показати материки на карті (учень біля дошки показує материки)
- Назвемо всі океани.
- Молодці!
- Який океан знаходиться між п’ятьма материками?(Атлантичний )
Напишіть назву океану на карті у зошиті.
Називаємо і підкреслюємо п’ять материків.