Урок "Різновиди вишивальних швів: «уперед голкою», «назад голкою», «стебловий», «тамбурний», «петельний». Графічне зображення швів. Послідовність виконання швів. Виконання швів"

Про матеріал
Цікава розробка уроку, учні були задоволені вивченим матеріалом, урок був цікавий з інтерактивними вправами, розминками та практичною частиною. Запропонований матеріал допоможе учителям розвивати навчально-пошукову, дослідницьку, ігрову, комунікативну діяльність та сприятиме організації творчої, самостійної діяльності учнів на уроках під час вивчення предмету трудове навчання.
Перегляд файлу

Клас 5                                             урок № 15-16                                        дата

Тема:Різновиди вишивальних швів: «уперед голкою», «назад голкою», «стебловий», «тамбурний», «петельний». Графічне зображення швів. Послідовність виконання швів. Виконання швів.

Мета:

Навчальна:

Ознайомити з технікою виконання швів: «стебловий», «тамбурний», «петельний», «козлик», їх графічним зображенням і застосуванням;

Навчити  виконувати і розпізнавати шви; дотримуватись якісного виконання;

Розвиваюча:

розвивати навики групової роботи;

Виховна:

виховувати старанність, охайність.

Тип уроку: формування і вдосконалення навичок і вмінь.

Хід уроку

І. Організація класу. Рефлексія настрою і емоційного стану

  1. Привітання з учнями.
  2. Перевірка присутності учнів на уроці та робочого одягу.
  3. Перевірка підготовки робочих місць учнів до уроку.

ІІ. Виявлення знань і вмінь

1. Гра «Доміно» – (правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт);

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Зв’язок з проектом: поповнюємо колекцію швів для вишивання серветки. Чим більше будемо знати різновидів швів, тим більше буде можливостей їх практичного застосування.

IV. Оголошення теми і очікуваних результатів

Очікувані навчальні результати:

Після уроку учні будуть знати:

  • технологію виконання ручних швів: «стебловий», «тамбурний», «петельний», «козлик»,їх застосування;
  •  вимоги до якості виконання швів;
  • пояснення терміну «технічна культура»

вміти:

  • взаємодіяти в групах, виконуючи інтерактивну вправу «мозаїка»;
  • виконувати правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт;
  • якісно виконувати названі шви;
  • перевіряти якість виконання швів;
  • складати технологічну карту виконання кожного шва;
  • розрізняти шви за графічним зображенням;

V. Вивчення нового матеріалу. Осмислення учнями  вивченого матеріалу. Формування умінь і навичок учнів. Практична робота

1). Надання необхідної інформації:

  • ознайомлення з інструкційними картками, зразками швів;
  • робота з підручником §15,16 (ст.63-75).

2). Інтерактивна вправа «Мозаїка»

1. Інструктування

Оголошення мети, правил виконання; послідовності дій, часу, який відводиться на виконання);

2. Об’єднання в групи       

  •  Діти об’єднуються в 3 групи і отримують завдання (інструкційні картки)
    • опрацювати матеріал:
    • виконання швів:
    • «стебловий»
    • «тамбурний»
    • «козлик»
    • «петельний»
    • скласти технологічну карту названих швів (в зошитах);
    • виконати шви.

3. Виконання завдання

Кожен учень із групи досконало опрацьовує одне завдання з переліку. Потім члени різних команд, які вивчали одне й те саме питання, збираються для п’ятихвилинного обговорення його та уточнення. Після цього вони повертаються до своїх команд і пояснюють зміст своєї частини навчального матеріалу іншим членам групи.

Рівень засвоєння навчального матеріалу визначається за результатами індивідуальної самостійної роботи, яку виконує кожен учень за матеріалом усієї теми.

4. Презентація результатів виконання вправи

VІ. Підсумок уроку

  • Порівняти реальні результати з очікуваними;
  • Проаналізувати, чому відбулося так чи інакше;
  • Закріпити чи відкоригувати засвоєне;
  • Зробити висновки

VІІ. Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення»

Учні по колу висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрана на дошці:

сьогодні я дізнався..
було цікаво…
було важко…
я виконував завдання…

VІІІ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденники

IX. Завдання додому:

  • опрацювати §15, 16;
  • закінчити технологічні карти швів; бажаючим виконати різновиди швів: «стебловий», «тамбурний», «петельний», «козлик»;
  • провести дослідження по проекту, підготувати повідомлення: «Розміщення вишивки на серветкі», «Візерунки для вишивання серветки»;
  • виписати з довідника визначення поняття «вишивка», «етнографія».

X. Прибирання робочого місця

 

 

Додаток

 

                            Інструкційна картка   №1

5 клас 001.jpg                            Вставляння нитки в голку

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Інструкційна картка  №2

5 клас 002.jpg                               Зав`язування вузлика

 

 

 

                                                     Інструкційна картка  №3

                          Закріплення шва (закріпка)

003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                          Інструкційна картка  №4

   Технологія виконання шва «уперед голку», або прокладний

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\5-1.jpg

 

 

                                        Інструкційна картка  №5

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\5-2.jpg                         Технологія виконання шва «петельний»

              Інший  варіант виконання петельного шва: 

 

5 клас 010.jpg5 клас 010.jpg5 клас 010.jpg

 

 

 

 

                               Інструкційна картка  №6

                       Технологія виконання шва «тамбурний»

 

5-3

 

 

 

                          Інструкційна картка  №7

               Технологія виконання шва «стебловий»

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\5-4.jpg

                          Інструкційна картка  №8

Технологія виконання шва «козлик», або «курячий брід», або

5 клас 009.jpg                                     «оксамитовий»

 

 

 

 

                        Інструкційна картка  №9

           Технологія виконання шва «верхоплут», або «вісімка»

5 клас 012.jpg

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Казьміна Тамара Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Білоєдова Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
3522
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку