Урок РМ "Створення фанфіків за твором Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Про матеріал

Робота з фанфіком – унікальний засіб розширення читацької свідомості учнів, що є необхідною умовою для досягнення основної мети літературної освіти – виховання творчого читача із самостійним критичним мисленням, формування гуманістичного світогляду, загальної культури, естетичних смаків особистості.

Даний конспект уроку розроблений для п'ятого класу, і така робота допоможе молодшим школярам формувати уміння, навички із нового для них предмета -зарубіжної літератури, збагачуючи при цьому їх творчий потенціал, сприятиме появі цікавих творчих ідей, розбудить дитячу фантазію. Слід пам`ятати, що творчість людська не має меж. І під час проведення уроку у молодших класах не варто строго дотримуватися тієї жанрової специфіки фанфіку, яка створена і відома сьогодні. Не треба заганяти творчу працю учнів у рамки певного жанру і засмучуватись через те, що цікава робота, написана оригінально і талановито, але не вписується в жоден із відомих жанрів. Для творчості не може бути лімітів. Дітям слід пропонувати спробувати свої сили в тому, що вже відпрацьовано іншими, але й не обмежувати їхню фантазію. Хай вибір залишається за ними. І нехай вони створюють нові жанри!

Перегляд файлу

Тема: Створення фанфіків за твором Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мета: узагальнити матеріал за вивченим твором, вчити зв’язно  висловлювати свої думки; формувати  навчально-пізнавальну та інформаційну компетентність; розвивати вміння складати власні висловлювання з теми; виховувати читацьку культуру, любов до шедеврів зарубіжної літратури.

Обладнання: текст твору, мультемедійна дошка, ноутбук, девіз уроку, буктрейлер на книгу Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», «Інструкція до створення фанфіку», зразки фанфіків, пам’ятка «Як написати хороший фанфік», схеми, малюнки.

                                                        Хід уроку

І. Організаційний момент.

Слово вчителя. Нас чекає сьогодні незвичайна робота. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі - девіз уроку:

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

  1. Прийом «Хвилинка спогадів». Сьогодні ми поринемо ще  раз у чарівний світ «Пригод  Тома Сойєра». Видатний критик писав: «Немає, мабуть, знаменитішої повісті за твір Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра», яку залюбки читають уже понад століття діти й дорослі. І це не дивно, адже в ній є все, що так захоплює читача, - романтика пригод, живий гумор, цікавий сюжет із несподіваними поворотами і навіть любовні переживання головного героя – шибеника і витівника Тома Сойєра!» Давайте пригадаємо сюжет…
  2. Перегляд буктрейлера на книгу Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра».

ІІІ. Сприйняття, засвоєння навчального матеріалу.

  1. Словникова робота (запис в зошити):
  • Фанфік — жанр масової літератури, створеної за мотивами художнього твору фанатом цього твору для читання іншими фанатами, який не має при цьому комерційної мети.
  • Фанфік (також фенфік; від англ. Fan — прихильник та fiction — художня література) — це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва , літературний твір, заснований на якомусь  оригінальному творі (як правило, літературному чи кінематографічному), що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.

Фанфік може бути:

  • Продовженням.
  • Передісторією.
  • Пародією. 
  • «Альтернативним всесвітом».
  • Кросовером («переплетінням» кількох творів) .
  1. Ознайомлення з  «Інструкцією до створення фанфіку». (Додаток 1)
  2. Прийом «Хвилинка - цікавинка».  Для чого вчителю й учню потрібні фанфіки?
  • Фанфік  може стати  першою спробою пера, засобом розвитку учнівської креативності, творчої особистості.
  • Фанфік може стати  потужною мотивацією для вивчення літератури.
  • Фанфік може стати   одним із засобів глибокого розуміння природи художнього тексту.
  • Фанфік може навчити поважати грамотність – чужу і власну.
  • Звичайно, перед тим, як починати творити власний шедевр, слід перевірити, а чи знаєте Ви матеріал твору, що буде в основі нового твору.
  1. Метод «Клоуз – тест» ««Підберіть слово» (взаємоперевірка)          (Додаток  2)
  2. Історична довідка – повідомлення «Звідки фанфіки взялися?»   (Додаток  3)

ІУ. Закріплення вивченого нового матеріалу.

1. Робота з пам’яткою «Як працювати з фанфіками»                  (Додаток  4)

2. Ознайомлення з одним-двома зразками таких творчих робіт, написаних за відомим твором української або зарубіжної літератури.

3. Прийом «Мистецькі асоціації» - персонажі твору Марка Твена у фрагментах художніх та мультиплікаційних фільмів.                 (Додаток  5)

- Перегляд відеофрагментів.

- А чи можна балет, фільм, мультфільм, картину назвати фанфіком?

 (перегляд відео про зйомки мультфільму).

- А що можуть додати учні - прихильники комп’ютерних технологій?

(перегляд  схеми «Фанфіки: школа та Інтернет»)

  1. Письмові нотатки - запис в зошити:

 Види фанфіків для молодших школярів:

  • лист герою твору або письменнику;
  • зустріч і розмова із персонажем твору в наші дні;
  • розповідь про те, що могло статися з героями твору через багато років та ін.

У. Підсумки уроку.

Слово вчителя. Поради «Як написати хороший фанфік»

  • Ваша історія не повинна бути наповнена тільки радісними подіями. Необхідно додати драматичних і сумних сцен, це зробить сюжет більш захоплюючим.
  • Якщо ви зайшли в глухий кут, зробіть перерву, відпочиньте. Не можна написати твір за один раз.
  • Ставтеся до творчості серйозно. Пишіть так, ніби вашу розповідь прочитає цілий світ.
  • Знайдіть собі бета-читача, який буде оцінювати ваші роботи, давати поради за сюжетом і виправляти граматичні помилки.
  • Ваш герой не повинен бути невразливий, інакше весь інтерес до нього буде втрачено. У будь-якого, навіть самого могутнього мага або воїна є своя межа.
  • Якщо ви не знаєте, що може статися далі, то програйте в голові кілька різних варіантів і виберете той, який гармонійніше всього вбудовується в оповідання.

УІ. Домашнє завдання: створити фанфік - продовження історії Тома Сойєра або Гекльберрі Фінна.

Додаток    1

«Інструкція  до  створення фанфіку»

  1. Вирішіть, з якого твору ви хочете створити фанфік, виберіть головних персонажів, уявіть загальний сюжет і настрій фанфіків. Чи хочете ви написати гумористичну розповідь або ваш твір буде оповідати про трагічну смерть героя?
  2. Розпишіть сюжет за пунктами. Важливо, щоб ви чітко уявляли, куди  і в який час відправиться ваш герой, у кого закохається, з ким стане ворогами, який артефакт знайде і де втратить свій мобільний телефон. Інакше вам не уникнути неузгодженостей і втрачених дрібниць.
  3. Позначте для себе головні риси характеру взятих вами персонажів.
  4. Виберіть спосіб створення фанфіку.
  5. Після того, як ви закінчили свій твір, перечитайте його ще раз: так ви будете краще бачити всі помилки. 
  6. Придумайте йому назву, напишіть «шапку», в якій вкажіть жанр, діючих персонажів, рейтинг, короткий опис.
  7. Напишіть, кому належать оригінальні персонажі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток    2

Метод «Клоуз – тест»  «Підберіть слово»

1. «У цього хлопчика й  … всі різні, що не день, то інший - хіба тут здогадаєшся, що у нього на думці?» (жарти)

2. «Робота – це те, що людина змушена робити, а … – те, що вона робити  не мусить». (Гра)

3. «Хлопчик залишався похмурим, як…» (катафалк)

4. «Щаслива людина, — зітхнув Том. — Йому до … не треба». (школи)

5. «Стара жінка зсунула вниз окуляри й, дивлячись поверх них, роззирнулася по кімнаті; потім підняла окуляри на чоло й поглянула з-під них. Шукаючи таку дрібницю, як…, вона майже ніколи не дивилася крізь скельця…(хлопець).

6. «Сам того не знаючи, він відкрив загальний закон, що керує всіма людськими вчинками: і кожен хлопець, і кожна доросла людина завжди прагнутимуть і домагатимуться тільки того, чого…. (важко досягти)

7. «В понеділок уранці Том прокинувся дуже…» ( нещасний).

8. «Невдовзі Том зустрів юного відщепенця…, сина відомого в містечку пияка. (Гекльберрі Фінна).

9. «Гекльберрі був сам собі господар і робив усе, що йому…» (заманеться).

10. «Хлопці рушили й одразу ж зникли в темряві. А за півгодини вони вже скрадались у високій траві на… ( кладовищі).

11. «Том прийшов до школи…» (заздалегідь).

12. «Том знову став славнозвісним …- утіхою старих і предметом заздрості малих» (героєм).

 

 

 Додаток  3

«Звідки фанфіки взялися?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Pavilion\Desktop\43091e7957917dbecc01f133ae74113d.jpg              C:\Documents and Settings\Пользователь\Рабочий стол\poster_11_450.jpgФренк Бауман    «Чарівник із країни Оз»

Льюїс Керолл  «Аліса в Країні чудес»    

 

Додаток  4

Пам’ятка  «Як працювати з фанфіками»

 

  1. Розповісти про фанфік як жанр масової літератури.
  2. Ознайомити учнів з одним-двома зразками таких творчих робіт, написаних за відомим твором української або зарубіжної  літератури.
  3. Пояснити, який саме творчий прийом учні можуть застосувати .
  4. Чітко визначити обсяг письмової роботи та термін її виконання.
  5. Використовувати  потенційні вигоди.
  6.  
  7.  ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу фільм том сойер читать на українській мові

 Додаток  5

«Том Сойєр» (англ. Tom Sawyer) — американський дитячий фільм 1973 року.

C:\Users\Pavilion\Desktop\Tom-Sawyer-video.jpg

«Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна» -  1981рік.

C:\Users\Pavilion\Desktop\hqdefault.jpg

«Том Сойєр» (нем. Tom Sawyer) — режисер Херміне Хунтгебурта - 2011 рік.

C:\Users\Pavilion\Desktop\2011_Том_Сойер.jpg

«То́м Со́йєр» (англ. Tom Sawyer) — повнометражний мультиплікаційний фільм -  Metro-Goldwyn-Mayer  - 2000 рік.

C:\Users\Pavilion\Desktop\tom-sojer-1986.jpg

Серіал  «Пригоди Тома Сойєра» - Японія – 1980. Режисер: Хіроші Саїто.

http://cdn.seasonvar.ru/oblojka/12742.jpg

Повнометражний мультиплікаційний фільм «Том Сойер», 2000  рік.

C:\Users\Pavilion\Desktop\images.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Матвеева Ольга
    Дуже вдячна за роботу! Цікаво, структуровано, можна використовувати і для старших класів)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черкунова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
18891
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку