Урок. РМ. Усний докладний переказ тексту з творчим завданням.

Про матеріал
Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням. Дистанційне навчання
Перегляд файлу

Клас: 10

Дата : 08.10.2021

Урок № 21-22

Тема уроку: Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

 Мета уроку: повторити відомості про публіцистичний стиль, формувати вміння переказувати текст публі­цистичного стилю, визначати тему та головну думку, добирати заголовок, складати план;  ви­ховувати порядність, чесність, відповідальність.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного висловлювання.

Обладнання уроку: текст переказу.

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Бесіда.
  1.                У якій сфері життя суспільства вживається публіцистич­ний стиль?

2) Яка його мета?

3) Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?

4) Яка основна форма викладу характерна для цього стилю?
         5) Охарактеризуйте лексику, властиву публіцистичному стилю.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Читання тексту. 

Людина — це унікальна істота, яка є не просто творінням вищого розуму, не просто відображенням Божої мудрості, могутності, творчого потенціалу. Людина, з погляду християнства, є особою, яка має власний розум, власну волю, власні почуття.

Людина безсмертна не лише в релігійному розумінні, але й у своїх ділах. Усе, що кожен з нас зробить, матиме свій слід у майбутньому. Найзагальніше покликання кожної людини — жити. І жити гідно. Часто ми відволікаємося на дрібні і скороминущі речі, а це принижує людину, робить її життя примітивним і нецікавим.

Крім основного призначення, кожен має особисте покликання. Бог кожного з нас любить і наділяє тим чи іншим талантом, якоюсь характерною властивістю, яку людина може розвинути або змарнувати. Навіть якщо ми не відчуваємо в собі здібностей до мистецтва, науки чи спорту, то можемо розвивати щедрість, терпимість, порядність та інші чесноти, яких нам часто бракує в житті. Для кожного важливим є вміння поводитися в буденних ситуаціях. Часто людина грішить тим, що будує величезні плани, мріє про високе життя, але не вміє бути уважною до щоденних потреб рідних. Цінність життя людини повинна вимірюватися кількістю добра і любові, вкладених нею у кожну, хай і невеличку справу. Люди мають жити в дружбі, злагоді, допомагати один одному. А допомога тільки тоді буде шляхетною, коли вона є безкорисливою. Ми живемо в суспільстві, серед інших людей, і постійно відчуваємо на собі їхню опіку та внутрішню погребу якогось ставлення до них. Вже самою природою передбачено, що сильніший повинен піклуватися про слабшого. І, власне, сила сильного полягає в тому, наскільки він використовує її для служіння іншим. Батьки не просто виховують дітей, забезпечують їжею, одягом, відсилають до школи; вони люблять їх і піклуються про них.

Кожну хвилину свого життя потрібно пам’ятати, що ми — діти Божі. Тому треба навчитись прощати, жити в спільноті: потішати самотніх, давати потребуючим. Ми маємо творити добро і боротись зі злом. І якщо деколи відступаємо від цього, то завжди можемо виправитись, бо знаємо, що Бог нас очікує з любов’ю і прощенням (3 посібника; 315 сл.).

Словникова робота (компетентність саморозвитку і самоосвіти).

Чеснота — це позитивна моральна якість людини.

Потенціал — це можливості, наявні сили; засоби, що можуть бути використані.

Шляхетний — який відзначається високими моральними якостями; який дістав добре виховання (синоніми: благородний, великодушний, праведний).

Спільнота — це об’єднання людей, згуртованих спільними умовами життя, метою, інтересами.

  1. Визначення теми та головної думки тексту.
  2. Добір заголовка.
  3. Колективне складання плану.

Орієнтовний план

  1.                   Людина — унікальна істота.
  2.                   Людина безсмертна у своїх ділах.
  3.                   Особисте покликання кожного.
  4.                   Необхідність розвитку талантів.
  5.                   Уміння поводитись у буденних ситуаціях.
  6.                   Допомога має бути шляхетною.
  7.                   Ми — діти Божі.

 

  1. Ознайомлення учнів з творчим завданням.

 Продовжте переказ роздумами про те, у чому, на вашу думку, сенс людського життя

 

  1. Повторне читання вчителем тексту.
  2. Самостійна робота над переказом з творчим завданням у чернетках.
  3. Усне переказування учнями тексту з творчим завданням за планом.

ІV. Пояснення домашнього завдання.

Написати докладний переказ тексту.

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2021
Переглядів
22085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку